At du kan få en Intel til at yde bedre end en AMD, kan jo ligeså godt være et spørgsmål om opsætning, som noget andet.. det er jo netop sådan noget man prøver at udligne i tests, ved f.eks. at bruge samme type RAM, harddisk, grafikkort o.s.v.
I nogle tilfælde kan man jo teste helt ned til chipset, da nVidia jo laver chipsets til både AMD og Intel, som ligger meget tæt op ad hinanden.
Argumentationen kan du jo se ud fra diverse benchmarks, AMD outperformer altid Intel i spil og lign... En af problemerne med Intel er deres rålange pipeline som gør CPU'en relativt "ineffektiv" ved ikke-forudsigelige beregninger.
MaxLine III har en fordel over Raptor idet MaxLine er bygget til at køre 24/7 idet det er serverdiske... Raptoren larmer også en del mere da den kører 10000RPM... Til gengæld er Raptoren ret hurtig, men ideen med en hurtig disk er jo mest interessant ved swapping (når vi nu snakker spil osv) og med 2GB RAM vil swappingen jo være kraftigt reduceret... (Dog skal det self siges du stadig vil få meget ud af 10000RPM men jeg ville nu selv tage serverdisken, 24/7 for the win!)
Jeg har selv kørt med en Raptor og monterer man den i en no-vibe-ramme, så larmer den ikke voldsomt meget mere end en hvilken som helst anden standarddisk.
Bundkort: Asus AiLifestyle series M2N-Sli Deluxe, socket AM2
Grafikkort: Asus En7900 GTX (Eller et En7950 GX2. Men ud fra Asus’ officielle side passer bundkortet ikke med lige det grafikkort, selvom jeg ikke kan se hvorfor ...? )
Nu vil jeg være så fræk at svare, som folk altid svare mig når jeg har problemer eller spørgsmål til min Mac. Jeg vil bare vende det om og sige: "KØB EN MAC!"
#25 Nu snakker vi :) Så er du helt sikkert fremme i skoene, dog vil jeg lige sige du bør tage M2N32-SLI Deluxe for at få 16x/16x i SLI mode (hvis det skulle være interessant i fremtiden :P, også selvom du ikke overvejer SLI lige nu)
Hvor har du læst du ikke skulle kunne bruge EN7950 GX2?
#21 filmz-Kadann 19 år siden
Argumentet er baseret på tests. :)
At du kan få en Intel til at yde bedre end en AMD, kan jo ligeså godt være et spørgsmål om opsætning, som noget andet.. det er jo netop sådan noget man prøver at udligne i tests, ved f.eks. at bruge samme type RAM, harddisk, grafikkort o.s.v.
I nogle tilfælde kan man jo teste helt ned til chipset, da nVidia jo laver chipsets til både AMD og Intel, som ligger meget tæt op ad hinanden.
#22 Skum 19 år siden
MaxLine III har en fordel over Raptor idet MaxLine er bygget til at køre 24/7 idet det er serverdiske... Raptoren larmer også en del mere da den kører 10000RPM... Til gengæld er Raptoren ret hurtig, men ideen med en hurtig disk er jo mest interessant ved swapping (når vi nu snakker spil osv) og med 2GB RAM vil swappingen jo være kraftigt reduceret... (Dog skal det self siges du stadig vil få meget ud af 10000RPM men jeg ville nu selv tage serverdisken, 24/7 for the win!)
#23 filmz-Kadann 19 år siden
Jeg har selv kørt med en Raptor og monterer man den i en no-vibe-ramme, så larmer den ikke voldsomt meget mere end en hvilken som helst anden standarddisk.
#24 filmz-sanjo 19 år siden
Jep, men indtil videre er rekorden med WD Raptor 22 dage up time, og den fungerer stadigvæk perfekt :).
#25 PredatorX 19 år siden
Hvad hvis jeg nu smider følgende i:
Processor:
AMD Athlon 64 X2 5000+, socket AM2
Bundkort:
Asus AiLifestyle series M2N-Sli Deluxe, socket AM2
Grafikkort:
Asus En7900 GTX (Eller et En7950 GX2. Men ud fra Asus’ officielle side passer bundkortet ikke med lige det grafikkort, selvom jeg ikke kan se hvorfor ...? )
Ser det bedre ud?
#26 SpielbergFreak 19 år siden
ONCE YOU GO MAC. YOU'LL NEVER GO BACK!
#27 filmz-Kadann 19 år siden
Hvad du vinder i performance o.s.v., har jeg ingen idé om, men du vil ganske sikkert være lidt mere fremtidssikret med den sokkel. :)
#26 -
Meget fin idé, bortset fra at Mac har sine mangler. ;)
#28 PredatorX 19 år siden
Havde jeg bestemt også overvejet, men det er lidt besværligt med spil osv...
#29 Skum 19 år siden
Hvor har du læst du ikke skulle kunne bruge EN7950 GX2?
#30 Skum 19 år siden