#9, ILM eksisterede ikke før Star Wars, og det er nu det suverænt vigtigste Special-Effects selskab der eksisterer i dag. Læste en artikel i Empire (vistnok) for nogle måneder siden, hvor de forudsage at hvis ILM ikke var blevet skabt i 1976 da filmen blev lavet, havde filmverdenen været 10 år bagud teknologimæssigt.
Star Wars banede også vejen for skabelsen af THX og meget bedre lyd (noget som Lucas interesserer sig MEGET for). Hvis der er nogle meget musikalske fættere i din klasse, kan du fortælle dem, at de ondes lyssværd er i mol, mens de godes lyssværd er i dur! Ben Burtt vandt jo også en Æres-Oscar for sit lydarbejde på filmen.
Valget af The Empire Strikes Back over de andre kan nok ikke retfærdiggøres med andet end 'det er en bedre film end de to andre'. Hvis der er mange i klassen der ikke har set 'A New Hope', er det måske ikke så smart at vælge 'Empire'...
Køb dem på Laserdisc! Der findes en fantastisk 9-disc udgave med kommentarspor, dokumentarer og interviews, som jeg netop har erhvervet mig. Det er ikke helt på niveau med DVD'er kvalitetsmæssigt, men det er langt bedre end VHS. Men det kræver selvfølgelig også en afspiller, som fylder en MASSE :-)
Jeg skulle kun af med 999.- for hele pakken :-) Samtidigt samlede jeg også endnu en Laserdisc afspiller op, da min gamle kun kunne afspille PAL laserdiscs. Fandt dem hos Laserdisken. Ellers ikke en forretning jeg havde planer om at sætte fod i igen.
#18, det er nemlig den pakke. Ved ikke om de har flere af dem. De fjernede den fra hjemmesiden lige efter jeg havde bestilt den. Den er i hvertfald ikke på siden p.t.
#11 The Insider 22 år siden
Star Wars banede også vejen for skabelsen af THX og meget bedre lyd (noget som Lucas interesserer sig MEGET for). Hvis der er nogle meget musikalske fættere i din klasse, kan du fortælle dem, at de ondes lyssværd er i mol, mens de godes lyssværd er i dur! Ben Burtt vandt jo også en Æres-Oscar for sit lydarbejde på filmen.
Valget af The Empire Strikes Back over de andre kan nok ikke retfærdiggøres med andet end 'det er en bedre film end de to andre'. Hvis der er mange i klassen der ikke har set 'A New Hope', er det måske ikke så smart at vælge 'Empire'...
#12 filmz-derb 22 år siden
http://derb.dk
#13 El vez 22 år siden
#14 filmz-phalanx 22 år siden
#9 jeg kan godt tage dem med, men de er vhs og frygtelig grimme at se på specielt på en projector.
#15 The Insider 22 år siden
#16 Michael Andersen 22 år siden
#17 The Insider 22 år siden
Fandt dem hos Laserdisken. Ellers ikke en forretning jeg havde planer om at sætte fod i igen.
#18 filmz-Kadann 22 år siden
Er det den gamle, sorte pakke med ikke-SE udgaverne?
Jeg har netop sendt en mail til Laserdisken om den, da de tilbød mig den for et par måneder siden, hvor jeg ikke havde pengene. :)
#19 The Insider 22 år siden
#20 Michael Andersen 22 år siden