Hej, jeg skal ud og investere i nogle højtalere til min reciever som enten bliver Pioneer VSX-D712 http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?prod... eller Pioneer VSX-D812 http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?prod... men ved ikke hvad jeg skal vælge. Har nogle sattelithøjtalere allerede men skal enten finde et helt surroundsæt eller bare fronthøjtalerne. Prisen må max være 4000-4500 kr. Har set på JAMO A A210PDD http://www.jamo.dk/consumer/products/products.php3... men ved ikke om det er godt produkt og om det kan følge med film som Ringenes Herre, hvor der er lydeffekter som er geniale, eller om der er bedre alternativer. Tak for eventuelle løsningsforslag.
Hvis du har mulighed for det, så vil jeg anbefale dig at kigge lidt nærmere på de tilbud HiFi Klubben har på surroundreceivere for tiden.
Du kan bl.a. få en lækker Denon 6.1 receiver for kun 2299 kr., som mange her på sitet vil give mig ret i, sparker røv.
Hvis du så ønsker højtalere til den, kan du evt. overveje Dali Trio sættet, som koster 3999 kr., og så smide en ekstra center oveni hatten, så du kan få 6.1 lyden ud af forstærkeren, eller du kan overveje Gale junior sættet til 4094 kr., hvor du også kan købe en ekstra center til, så du igen kan udnytte 6.1 lyden, som bl.a. Lord of the Rings, Extended Edition udnytter.
Med ovenstående forslag, vil du få meget mere for pengene, end ved køb af en Pioneer receiver.
Recieveren er jeg helt klar på at købe, men jeg ved ikke om den er bedre end pioneers? Mht. højtalersættet er jeg i tvivl. Jeg kender hverken Dali Trio sættet eller Gale junior sættet og jeg synes ikke hifiklubbens beskrivelse giver noget billede af hvilket sæt der er bedst og om nogen af sættene overhoved kan spille kraftfuldt, da de er så små?
Som du kan se her, har jeg købt Dali Trio sættet, og det er jeg godt tilfreds med. Det spiller jo ikke en biografsal op, men til min lille stue, er det fint.
Jeg vil dog ikke anbefale dig at købe DVD-receiveren NAD L 70, da jeg ikke mener den er penge værd, og er Denon 6.1 receiveren (som Kadann henviser til) langt underlegen, og meget dyrer...
Hvis du har en HiFi Klubben i nærheden, så gå ind og bed om en demostration, hvis det er muligt.
Jeg har hørt fra flere, incl. hardcore HiFi nørder, at Dali Trio sættet er ganske glimrende til prisen.. og fordelen er jo, at de små højttalere er nemme at finde plads til.. Om du så får mere ud af Gale-sættet er jo en smagssag, som kun dine øre kan afgøre.
Ok, recieveren bliver en denon 6.1 i stedet for en pioneer. Så vil jeg tage ind og høre på de to højtalersæt i hifiklubben og hvis de har nogle som koster lidt mere måske 1k, men bare også er dét bedre, vil jeg nok købe dem. Men konklusionen må altså være at dali trio og gale sættet er anbefalet af nørderne?
Hehe.. jeg tror du skal op i 20-30.000 kr. klassen, for HiFi nørderne er bare nogenlunde tilfredse, men til den alm. bruger dækker Dali eller Gale sættet ens behov fint nok.
#1 filmz-Bjur 21 år siden
#2 filmz-Kadann 21 år siden
Du kan bl.a. få en lækker Denon 6.1 receiver for kun 2299 kr., som mange her på sitet vil give mig ret i, sparker røv.
Hvis du så ønsker højtalere til den, kan du evt. overveje Dali Trio sættet, som koster 3999 kr., og så smide en ekstra center oveni hatten, så du kan få 6.1 lyden ud af forstærkeren, eller du kan overveje Gale junior sættet til 4094 kr., hvor du også kan købe en ekstra center til, så du igen kan udnytte 6.1 lyden, som bl.a. Lord of the Rings, Extended Edition udnytter.
Med ovenstående forslag, vil du få meget mere for pengene, end ved køb af en Pioneer receiver.
#3 filmz-Bjur 21 år siden
#4 El vez 21 år siden
Tjek evt den privat besked jeg har sendt til dig.
#5 MadMartigan 21 år siden
Jeg vil dog ikke anbefale dig at købe DVD-receiveren NAD L 70, da jeg ikke mener den er penge værd, og er Denon 6.1 receiveren (som Kadann henviser til) langt underlegen, og meget dyrer...
#6 filmz-Kadann 21 år siden
Hvis du har en HiFi Klubben i nærheden, så gå ind og bed om en demostration, hvis det er muligt.
Jeg har hørt fra flere, incl. hardcore HiFi nørder, at Dali Trio sættet er ganske glimrende til prisen.. og fordelen er jo, at de små højttalere er nemme at finde plads til.. Om du så får mere ud af Gale-sættet er jo en smagssag, som kun dine øre kan afgøre.
#7 filmz-Bjur 21 år siden
#8 filmz-Kadann 21 år siden
Hehe.. jeg tror du skal op i 20-30.000 kr. klassen, for HiFi nørderne er bare nogenlunde tilfredse, men til den alm. bruger dækker Dali eller Gale sættet ens behov fint nok.
#9 filmz-vassago 21 år siden
#10 filmz-Bjur 21 år siden