Gravatar

#1 DarkLight 21 år siden

Jeg har et stykke tid gået og tænkt over om de 3 overnævnte, vedvarende tråde, kunne sammensættes til en overskuelig og funktionel 'subside'.

En side der samler informationerne om:
- Hvem har modtaget hvad?
- Hvad er der af gode tilbud?
- En simpel filmoversigt

Denne side skulle udelukkende fungerer som et opslagsværk til filmz.dk brugere. Hvad jeg umiddelbart kan se, kunne det give visse fordele hvis der bliver lavet de rigtige/ønskede krydsreferencer:

- Man kunne derved nemt se hvad der seneste er blevet modtaget og af hvem.
- Hvis én bruger har modtaget en film, man evt selv ønker, kunne man klikke på filmen, og derved se om andre brugere har indsat den under 'aktuelle tilbud'. Man ville også have en oversigt over hvilke brugere der har filmen, og derved straks vide hvilke brugere man skulle udspørge om oplysnigner.

Jeg vil gerne have lidt information om hvorvidt denne idé er fuldstændig hul-i-hovedet eller om det kunne have interesse. Evt andre ideer?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#2 Patriarch 21 år siden

Lyder som en rigtig cool omend noget omfattende ide
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#3 MadMartigan 21 år siden

Vi burde jo lave noget alla DVDpriser
I'm your huckleberry...

#4 21 år siden

det lyder som en fremragende ide. Et par punkter, der kunne være gode at have med, men som du måske allerede har med i planlægningen:

- brugerne skulle have mulighed for på en måde at markere, hvis et tilbud ikke længere er aktuelt, fx ved et rødt kryds (hvis en bruger evt. har set under 'gode tilbud', at DareDevil kan fås til en 10'er hos fx. axelmusic og klikker sig ind via 'gode tilbud'-linket og filmen nu koster 30 kroner (hvilket man selvfølgelig ikke vil give!). Her kunne det være en fordel, hvis brugerne på den måde kunne være med til at vedligeholde tilbudenes aktualitet.

- man burde have mulighed for at søge på en titel i sidens database.

- man burde have mulighed for at søge på max pris, fx. hvis man bare er på ren tilbudsjagt, og ikke titeljagt.

- man burde, hvis muligt, have en mulighed for at holde evt. reklamefremstød væk fra siden - hvordan det skulle gøres har jeg dog ingen anelse om, men der har jo været en del irritationsmomenter i den retning her på filmz...

- links skulle være et krav til alle indlæg - det er jo så dejlig let så.

Måske kunne man få en link-exchange-agtig aftale op at stå med dem, man sender trafik og handel videre til (det bliver jo nok især til axelmusic og cdwow, kunne jeg forestille mig). Dette kunne vel hjælpe med at betale udgifterne til siden.

Det var det indtil videre - det lyder som en rigtig god ide.
Gravatar

#5 DarkLight 21 år siden

Rigtige gode forslag.
Angående prissøgningen, kunne det godt give lidt problemer, da det tit er mange forskellige valutaer.
I så fald skulle man selv omregne og så indtaste den danske pris.
Dette kan igen give problemer ved f.eks. cd-wow, da man, svjv ikke kan linke direkte til en film hvor vouches også er aktivt?

Angående deaktivering af tilbud, er det så en god idé at én person kan fjerne et tilbud? Uheld kan jo let forekomme...
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#6 Patriarch 21 år siden

Det kunne f.eks kræve 3 afmeldinger af det samme tilbud...
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#7 hmn 21 år siden

Det lyder jo meget spændende, og det kunne da også snildt være jeg gik igang med at lave det på et tidspunkt, men lige i øjeblikket har jeg desværre bare lidt travlt med andre projekter.

Hvis det bliver lavet bliver det nok heller ikke i så stor form som f.eks. dvdpriser....eller ihvertfald ikke til at starte med :)

Men skriv endelig alle jeres forslag ned, så tager jeg det med i overvejelserne hvis/når jeg begynder at kigge på det.
Gravatar

#8 Morbid 21 år siden

God ide, synes dog det skal holdes som en del af filmz.dk (Kunne ikke umiddelbart konkludere om det var meningen). En lille "Members Corner" zone evt. :)
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#9 DarkLight 21 år siden

Det var bestemt det jeg håbede på / den bedste løsning.

Så er det bare at komme med gode konstruktive forslag, folkens!
Gravatar

#10 DarkLight 21 år siden

Så er der snart ferie, og så skal der ske noget!

Det centrale i det kommende system er filmene. Det skal være muligt at oprette film, som skal bruges ved 'Købt', 'Tilbud', 'Samling' osv.

Grundet folks pernitten-hed(its a word!), skal den specifikke film være til at vælge.

Jeg mener det skal fremgå om det er den Canadiske release eller den japanske folk har købt.

- Hvordan klares dette bedst? Skal der decideret være billeder af sit køb eller er subtitles, region, lyd nok? EDIT: Bedre endnu: Hvad skal med som data??

Angående selve system tænker jeg mig noget i retningen af dette. Istedet for et spil så en film. På den måde kan man hurtig se hvad folk synes om filmen, hvem der har den, om den findes billig(Handel fanblad) eller generel info om filmen.

Skriv ny kommentar: