Gravatar

#21 Highland Park 10 år siden

Nej det var det næstsidste afsnit. Du har en uge til at få set de første 11. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#22 The Insider 10 år siden

Haha, det er jo kun halvandet om dagen - no problemo ;-) På højde med de to første?
War. War never changes.
Gravatar

#23 Highland Park 10 år siden

Ja det vil jeg mene. Der sker en sindssygt masse - ikke mindst i Sauls liv. De indbyrdes relationer bliver i den grad spændt til det yderste.
Gravatar

#24 The Insider 10 år siden

Cool :-)
War. War never changes.
Gravatar

#25 Highland Park 10 år siden

Ang. finaleafsnittet:
Jeg er overbevist om, at Brody ikke er død. Henrettelsen lugter langt væk af iscenesættelse. Hvorfor dog forsigtigt hæve manden et par meter op i en kran så han ikke brækker nakken? Svaret kunne lyde, at han skal lide, inden selve dødsøjeblikket indtræffer, men det finder jeg ikke overbevisende - så havde man formentlig henrettet ham på anden vis. Og hvorfor ikke lade befolkningen skænde hans lig men derimod holde dem på afstand med hegn og vagter? At Brody insisterer på at blive henrettet uden at bære hætte kan være for at øge seancens troværdighed og understrege hans endeligt.
Jeg mindes engang at have set en scene (kan ikke huske i hvilken film eller serie), hvori en person havde indsat en lille jerncylinder i sit luftrør, så han undgik at blive kvalt ved hængning. Jeg kunne forestille mig, at Brody og/eller Javadi har fundet på noget lignende.
At Brody ikke ønskede Carries tilstedeværelse kunne dermed også forklares med, at han ikke ville have, at hun på daværende tidspunkt gennemskuede illusionen - muligvis fordi oplysningen grundet den hidtil uidentificerede CIA-muldvarp ville risikere at blive lækket.

Måske er Andrew Lockhart tilmed involveret i seancen, hvilket kunne yderligere begrunde, hvorfor han ikke vil indgravere en stjerne til minde om Brody. Såfremt det er tilfældet, kan CIA have specifikke planer med Brody, der kræver, at han anses for død og begravet.

Jeg nød, at afsnittet ikke sluttede med en gevaldig cliffhanger men blot ebbede ud. Jeg havde fået et ildebefindende, hvis vandet gik, efter Carrie havde tegnet stjernen, og hun lå mutters alene på de kolde CIA-klinker og fødte Brodys afkom. :)

Skriv ny kommentar: