Jeg ved ikke om jeg vil kalde det for den bedste Harry Potter bog, men den har helt klart nogle gode sider.
En af de bedste ting som den kommer med er at man får lov til at se en ny side af mange af karaktererne (Albus Dumbledore, Severus Snape, Malfoy, Dursley etc.), hvilket jeg personligt glæder mig meget til at se på film, når den tid kommer.
Derudover synes jeg også bogen er meget god til at få samlet op på de løse ender, der har været.
Jeg synes dog også der har været ting der fungerede knap så godt, heriblandt den periode hvor trioen er ude og campe, uden at vide hvordan de skal finde horcruxes eller hvad de skal bruge det Dumbledore har efterladt dem. Den del af bogen synes jeg personligt virkede alt for langtstrakt og det føltes næsten som om, man bare stod stille i handlingen, hvilket nok også har været Rowlings intention. Ikke desto mindre håber jeg, at den periode bliver skåret kraftigt ned i filmen.
Udover det synes jeg også, der var lidt antiklimaks i Harrys konfrontation med Voldemort til sidst, men på den anden side kan man heller ikke forvente den helt store kamp, når Voldemort uden tvivl er bedre troldmand end Harry. Men når filmen kommer tror jeg nok at deres sidste sammenstød bliver forlænget til mere end bare to trylleformularer.
Som udgangspunkt har jeg intet imod en epilog ved afslutningen af en serie som Harry Potter eller LOTR, men hvis man laver en må den gerne sige lidt mere om hvad der er sket end bare at følge en enkelt scene til sidst som det er tilfældet med Harry Potter.
Hvis jeg skulle give bogen en karakter ville den få 5/6 fordi der er steder, hvor den falder for meget ud af rytme i forhold til min smag. Dette laver dog ikke om på at den byder på en længe ventet afslutning der samler trådene, samtidig med at den leverer rigtig god udvikling af karaktererne. Jeg kan med andre ord ikke se hvorfor der ikke skulle kunne komme en rigtig god film ud af den her bog.
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Jeg kan glæde mig over at jeg vandt mit væddemål med manden om hvorvidt Harry selv dør.
Der var en middag på højkant og vinderen bestemmer Restauranten med eneste begrænsning at den skal ligge et sted i Danmark eller et sted vi alligevel besøger indenfor de næste 12 måneder...
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
#16 Prøv restaurant Noma i København. Skulle være helt fantastisk, eller "1. sal Th" eller (hvis du vil være sød mod din taber, hvad økonomi angår) "Souls" i Vestergade :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Blev også færdig med bogen idag. Jeg synes det er den bedste bog af HP samlingen! Synes bogen er rigtig god og har nogle gode små og større twists undervejs! Og kan ikke vente 3 år på at filmen kommer, og vil forlange intet mindre end 3-4 timers film ud af den her bog, fordi jeg synes der er så mange vigtige ting som skal med. 10 / 10
#11 elwood 18 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#12 e-male 18 år siden
Derudover synes jeg også bogen er meget god til at få samlet op på de løse ender, der har været.
Jeg synes dog også der har været ting der fungerede knap så godt, heriblandt den periode hvor trioen er ude og campe, uden at vide hvordan de skal finde horcruxes eller hvad de skal bruge det Dumbledore har efterladt dem. Den del af bogen synes jeg personligt virkede alt for langtstrakt og det føltes næsten som om, man bare stod stille i handlingen, hvilket nok også har været Rowlings intention. Ikke desto mindre håber jeg, at den periode bliver skåret kraftigt ned i filmen.
Udover det synes jeg også, der var lidt antiklimaks i Harrys konfrontation med Voldemort til sidst, men på den anden side kan man heller ikke forvente den helt store kamp, når Voldemort uden tvivl er bedre troldmand end Harry. Men når filmen kommer tror jeg nok at deres sidste sammenstød bliver forlænget til mere end bare to trylleformularer.
Som udgangspunkt har jeg intet imod en epilog ved afslutningen af en serie som Harry Potter eller LOTR, men hvis man laver en må den gerne sige lidt mere om hvad der er sket end bare at følge en enkelt scene til sidst som det er tilfældet med Harry Potter.
Hvis jeg skulle give bogen en karakter ville den få 5/6 fordi der er steder, hvor den falder for meget ud af rytme i forhold til min smag. Dette laver dog ikke om på at den byder på en længe ventet afslutning der samler trådene, samtidig med at den leverer rigtig god udvikling af karaktererne. Jeg kan med andre ord ikke se hvorfor der ikke skulle kunne komme en rigtig god film ud af den her bog.
#13 davenport 18 år siden
#14 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#15 davenport 18 år siden
#16 Winniepooh 18 år siden
Du vil ikke vide det Davenport.
Det vil ødelægge alt for meget.
Jeg kan glæde mig over at jeg vandt mit væddemål med manden om hvorvidt Harry selv dør.
Der var en middag på højkant og vinderen bestemmer Restauranten med eneste begrænsning at den skal ligge et sted i Danmark eller et sted vi alligevel besøger indenfor de næste 12 måneder...
#17 filmz-Bruce 18 år siden
#18 dyg 18 år siden
#19 elwood 18 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#20 filmz-protoZ 18 år siden
Jeg synes det er den bedste bog af HP samlingen! Synes bogen er rigtig god og har nogle gode små og større twists undervejs!
Og kan ikke vente 3 år på at filmen kommer, og vil forlange intet mindre end 3-4 timers film ud af den her bog, fordi jeg synes der er så mange vigtige ting som skal med.
10 / 10