Der løb nogle venner (og dermed også øl) i mig i løbet af weekenden, så jeg fik først tid til at læse for alvor i dag. Som sædvanlig kunne jeg ikke lægge bogen ned før sidste side blev vendt, og det skete for nogle få minutter siden.
Den er gennemført og velskrevet. Rowling løfter sig langt over mediehypet og skaber stemning og dybde. Jeg er fuldkommen ligeglad med, hvordan filmen kommer til at blive. Mit indre billede af de fleste karakterer (måske med undtagelse af Snape i form af Alan Rickman) er i forvejen ganske forskelligt. De lange samtaler og taler vil aldrig kunne fungere så godt på film, som de gjorde i bogen. Og det er oftest dem, der er mest rørende og giver stof til eftertanke. Jeg glæder mig til at få børn, som jeg kan forpeste med højtoplæsninger af bøgerne :)
Jeg har kun læst første bog, og har ikke tænkt mig at læse resten. Så spoil mig endelig. (Jeg skal nemlig finde ud af det før en kammerat, der har samme mission som jeg!) Så... Hvem dør? PM mig om nødvendigt!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gad nok vide hvad Rowling vil finde på nu. Jeg har ikke læst nogle af bøgerne, men når man tænker på hun er debutant og har liret disse 7 fantasy bøger af og med tanke på hendes alder, så burde der være basis for meget mere fra hendes hånd fremover, hvis hun ikke vælger at hvile på laurbærene.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#21 mr gaijin 18 år siden
Den er gennemført og velskrevet. Rowling løfter sig langt over mediehypet og skaber stemning og dybde. Jeg er fuldkommen ligeglad med, hvordan filmen kommer til at blive. Mit indre billede af de fleste karakterer (måske med undtagelse af Snape i form af Alan Rickman) er i forvejen ganske forskelligt. De lange samtaler og taler vil aldrig kunne fungere så godt på film, som de gjorde i bogen. Og det er oftest dem, der er mest rørende og giver stof til eftertanke. Jeg glæder mig til at få børn, som jeg kan forpeste med højtoplæsninger af bøgerne :)
#22 Winniepooh 18 år siden
Har lige bestilt Michelin guiden. Vi skal til London i november så det kunne meget vel blive der jeg finder et sted.
Havde manden vundet tror jeg det var blevet Noma.
#23 davenport 18 år siden
Så... Hvem dør? PM mig om nødvendigt!
#24 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#25 filmz-protoZ 18 år siden
#26 filmz-Bruce 18 år siden
#27 davenport 18 år siden
Hvis jeg var hende, så ville jeg bare leve af bøf og champange resten af livet.. Pengene har hun jo nok!
#28 HonoDelLoce 18 år siden
Hun har sagt at hun vil til at udgive en stribe børnebøger, så vidt jeg lige læste den anden dag :)
#29 filmz-Bruce 18 år siden
#30 HonoDelLoce 18 år siden
Juuuust like Harry Potter :P
Sorry..