Gravatar

#1 MakeItMonkey 15 år siden

OK,
de sidste mange mange måneder har mit hoved, op til flere gange, været tæt på at sprænge i luften! -Jeg mindes en film, MEN KAN SLET IKKE HUSKE hvilken film det reelt er... måske der er nogle af jer derude, der kan hjælpe mig?

det jeg kan huske er:
- så den engang i 90'erne på Sverige 4
- det var en horror movie
- mener den handlede om vampyrer (måske varulve, men tror det næppe)
- mener den startede ud med en scene med nogle spejdere/ unge børn rundt om et bål, mens der fortælles historier
- filmen handler om en familie der er flyttet ud i en lille by, børnene mener der er noget i vejen med naboerne, men dette vil forældrene naturligvis ikke hører om.
- en scene i filmen: forældrene vil blive venner med naboerne, så de takker ja til at komme over til aftensmad, dette er børnene ikke glade for....men de tvinges med alligevel.....efter middagen, menes jeg at en af børnene eller noget, bliver inviteret udenfor (for noget frisk luft) af nabo-børnene... men når de så kommer ud, ender det med at barnet bliver bidt af dem (faktisk lige udenfor huset, på terrassen)

- og det kunne også godt være, at klimax'en i filmen er, at de må dræbe den gamle vampyr-bedstefar for så at kunne fjerne det første "led" og dermed rede alle dem under..

hahaha....håber der er nogle derude, der måske ved hvad det er mit hoved tænker på....måske det mere end én film?"? :D

men takker for alt hjælp :D
Gravatar

#2 Spanner 15 år siden

Fright Night måske?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#3 BN 15 år siden

Spanner (2) skrev:
Fright Night måske?

Det ville jeg også sige ud fra dele af beskrivelsen .... men den følgende detalje passer ikke på 'Fright Night':

- mener den startede ud med en scene med nogle spejdere/ unge børn rundt om et bål, mens der fortælles historier

Men nu lyder det heller ikke som om MakeItMonkey er sikker på denne detalje.

Børnene

Hovedpersonerne i 'Fright Night' kan selvfølgelig godt kan kaldes børn (alle er jo nogens børn), men der er tale om unge mennesker i teenagealderen.

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4 MakeItMonkey 15 år siden

Har selv prøvet at finde diverse top 100 vampire movies liste osv osv...og synes også altid at det burde være "Fright Night", men traileren giver mig slet ikke den der AHHJA-oplevelse :D men kan godt se handlingen ellers passer ret godt med det jeg skriver ned
Gravatar

#5 natterjack 15 år siden

Det lyder virkelig meget som det her afsnit af "Are You Afraid of the Dark?":

The Tale of the Nightly Neighbors
Season 1, Episode 8.
A sister and brother suspect that their new neighbors may be vampires. "With ghost and ghouls there are no rules, but a vampire's bite only comes at night."
December 19, 1990
Gravatar

#6 BN 15 år siden

MakeItMonkey (4) skrev:
Har selv prøvet at finde diverse top 100 vampire movies liste osv osv...og synes også altid at det burde være "Fright Night", men traileren giver mig slet ikke den der AHHJA-oplevelse :D men kan godt se handlingen ellers passer ret godt med det jeg skriver ned

Næste skridt må være at smække 'Fright Night' i afspilleren for at finde ud af det. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7 HonoDelLoce 15 år siden

Måske det er to film du blander sammen ? :)

Lost Boys handler jo også om vampyrer, og har en bålscene i starten :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#8 MakeItMonkey 15 år siden

hmmm....Lost Boys....hmmm jo......så henover årene har mit hoved lavet et mix af den samt Fright Night!.....people..im on my way...the ahhja-oplevelse er på vej....men må dog lige se filmene, her i ugens løb så :D
Gravatar

#9 HonoDelLoce 15 år siden

MakeItMonkey (8) skrev:
hmmm....Lost Boys....hmmm jo......så henover årene har mit hoved lavet et mix af den samt Fright Night!.....people..im on my way...the ahhja-oplevelse er på vej....men må dog lige se filmene, her i ugens løb så :D

Tjek lige linket i #5 - det ser s'gu ganske rigtigt ud til at ligne din beskrivelse utrolig meget :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#10 MakeItMonkey 15 år siden

#5, kan godt se det :D......måske den serie har sneget sig ind i remixen.....men det var hvert fald en spillefilm jeg var ude efter.....det jeg 100 på :D

Skriv ny kommentar: