#40 Lidt afhængigt af ens synspunkt, kan man vel sige at valgfagene er en interesseorienteret mulighed, enten for at hygge sig med et fag som interesserer en personligt (sådan var det for mig, da jeg havde om Novellen på dansk), eller i forbindelse med karriereinteressen, hvilke også nogle fra mit hold havde stor fornøjelse af. Uanset hvilken art interesse man skulle begrunde sine valgfag og tilvalg med, kunne jeg forestille mig, det er muligt at finde noget, der i det mindste har en vis form for interesse, især sidstnævntes mange valgmuligheder indenfor hvert fag.
Og spændende fag du nævner, som med undtagelse af filmvidenskab virker særligt gunstige for en forfatter. Lingvistisk kundskab kan ikke anbefales nok, men nu mest som fundament for den kommunikative selvforståelse, med mindre man gerne vil skrive meget i meta, og jeg vil tro en lingvistisk interesse kombineret med forfattervilje er bedst tilvejebragt gennem valgfag, med mindre man alligevel ikke vil gøre det store ud af tilvalget. Filosofi er mere "brugbart" end jeg havde regnet med, men det involverer ofte noget med at sælge sin sjæl, så måske ikke så meget alligevel...
Pécuchet (40) skrev:
Det findes ikke. Jeg er meget varlig, præget af en tro om perfektion, og har (måske) derfor endnu ikke udgivet noget.
Ak, og dog. Men sig nu endelig til, når du får udgivet noget. Også selvom din tro ikke inkarneres helt så fuldt endt, som du måtte have villet.
Man kunne også lave noget hen ad Hjemisbilen, bare med pølser? Hvis man så går og er lidt småsulten, så kan man bare pejle den ind og få så sig en ristet.
Det ser jeg et kæmpe potentiale i.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Har lavet en ordentlig opdatering af min Linkedin profil og bedt folk om at skrive anbefalinger på min profil. Hvor er det altså motiverende at få drøn gode anbefalinger... Hvis man så bare kunne få et job.
Min mor blev headhuntet gennem Linkedin og hun er "bare" sekretær, så jeg tror på det :P
#41 Muldgraver 12 år siden
Lidt afhængigt af ens synspunkt, kan man vel sige at valgfagene er en interesseorienteret mulighed, enten for at hygge sig med et fag som interesserer en personligt (sådan var det for mig, da jeg havde om Novellen på dansk), eller i forbindelse med karriereinteressen, hvilke også nogle fra mit hold havde stor fornøjelse af. Uanset hvilken art interesse man skulle begrunde sine valgfag og tilvalg med, kunne jeg forestille mig, det er muligt at finde noget, der i det mindste har en vis form for interesse, især sidstnævntes mange valgmuligheder indenfor hvert fag.
Og spændende fag du nævner, som med undtagelse af filmvidenskab virker særligt gunstige for en forfatter. Lingvistisk kundskab kan ikke anbefales nok, men nu mest som fundament for den kommunikative selvforståelse, med mindre man gerne vil skrive meget i meta, og jeg vil tro en lingvistisk interesse kombineret med forfattervilje er bedst tilvejebragt gennem valgfag, med mindre man alligevel ikke vil gøre det store ud af tilvalget. Filosofi er mere "brugbart" end jeg havde regnet med, men det involverer ofte noget med at sælge sin sjæl, så måske ikke så meget alligevel...
Ak, og dog. Men sig nu endelig til, når du får udgivet noget. Også selvom din tro ikke inkarneres helt så fuldt endt, som du måtte have villet.
#42 Kisbye 12 år siden
Hvis man så går og er lidt småsulten, så kan man bare pejle den ind og få så sig en ristet.
Det ser jeg et kæmpe potentiale i.
#43 Highland Park 11 år siden
Frisk fra fad.
#44 tiany 11 år siden
Min mor blev headhuntet gennem Linkedin og hun er "bare" sekretær, så jeg tror på det :P