Gravatar

#31 HelmerJ 12 år siden

@Davenport,

Flyt til Amstrdam og åben www.just-weed.nl
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#32 Herrguth 12 år siden

#30 Sådan havde jeg det også selv, så jeg håber, at jeg kan give noget af entusiasmen for børne- og ungdomslitteratur videre, eller bare litteratur i det hele taget.
Gravatar

#33 wimmie 12 år siden

Muldgraver (30) skrev:
Skolebibliotekaren var min favorit"lærer" i folkeskolen. Det at gå på opdagelse i skolebiblioteket var i det hele taget fantastisk.

Samme her :D

Da vi skulle i 5. klasse fik vi ham endda som klasselærer :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#34 davenport 12 år siden

Hold nu kæft med at snakke om pølsevogne hele tiden! Jeg bliver sulten, og har nu mega trang til at æde enten en ristet i svøb med det hele, eller et oksehåndtag med relish. Ja, bare en lille nissearm kunne gøre det...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#35 frankdrebin 12 år siden

Fortsætter lige her fra BEDØM ALT!-tråden

Det vi gør, er egentlig at lave en civil anholdelse. Man har som vagt ikke andre rettigheder end den almindelige borger, udover at man har lov til at "udøve vagt" som det så fint hedder. Det vil sige, tager jeg en i at stjæle, MÅ jeg ikke gennemsøge hans/hendes lommer/ejendele.. Jeg må dog godt, hvis jeg spørger først.

Retsplejeloven beskriver det sådanset rimelig godt:

Forudsætningerne for civil anholdelse fremgår af Retsplejelovens §755, stk. 2:
Samme beføjelser har enhver, der træffer nogen under eller i umiddelbar tilknytning til udøvelsen af et strafbart forhold, der er undergivet offentlig påtale. Den anholdte skal snarest muligt overgives til politiet med oplysning om tidspunktet og grundlaget for anholdelsen.

link

Mht. Til det du skriver med at han ville kunne anholde mig for frihedsberøvelse, er faktisk ikke helt forkert.

Kan bedst sammenligne det med følgende:

Du har været til julefrokost, og ser en der er fuld sætte sig ind i sin bil for at køre hjem. Du vælger så at tage hans nøgler for at han ikke skal køre.

Det at du tager hans nøgler er i bund og grund tyveri, men det vil der ikke blive gjort ved, retsmæssigt, fordi du har forhindret ham i at forvolde mere skade. Han kan sagtens melde dig for at have "stjålet" hans nøgler, men det er ikke noget han ville komme igennem med retsmæssigt.
Gravatar

#36 Highland Park 12 år siden

... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#37 davenport 12 år siden

Så lad gå - denne gang!

Og tak nico for en fin beskrivelse :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#38 Pécuchet 12 år siden

Litteratur. Jeg stræber efter at blive alkoholiseret forfatter, arbejdsløs eller begge dele.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#39 Muldgraver 12 år siden

Herrguth (32) skrev:
#30 Sådan havde jeg det også selv, så jeg håber, at jeg kan give noget af entusiasmen for børne- og ungdomslitteratur videre, eller bare litteratur i det hele taget.

Så skal du nok blive en god videregiver :)

Pécuchet (38) skrev:
Litteratur. Jeg stræber efter at blive alkoholiseret forfatter, arbejdsløs eller begge dele.

Har du tænkt på et tilvalgsfag?

Og hvad er dit kunstnernavn?
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#40 Pécuchet 12 år siden

Muldgraver (39) skrev:
Har du tænkt på et tilvalgsfag?

Nej. HUM- og valgfag er ganske vist overfladiske størrelser, men jeg var af den opfattelse, at de skulle fungere som et springbræt (en optakt om man vil) til ens tilvalgsfag. Desværre forekommer disse fag snarere hindrende for mit (og mange af mine venners) vedkommende, fordi de så desperat forsøger at tværfagliggøre uddannelsen. Bør et valgfag ikke fungere som et afgrænset æstetikfagligt område? Jeg håber i hvert fald, at det er tilfældet ved tilvalgsfaget.

Men: ny-centraleuropæisk litteratur og forskning interesserer mig gevaldigt. Desuden er filosofi naturligvis en selvsagt mulighed. Af de mere "brugbare" fag er lingvistik og kognitiv semiotik oplagte valg. Ellers har vi jo filmvidenskab... næppe.

Muldgraver (39) skrev:
Og hvad er dit kunstnernavn?

Det findes ikke. Jeg er meget varlig, præget af en tro om perfektion, og har (måske) derfor endnu ikke udgivet noget.
Der burde have været Roser.

Skriv ny kommentar: