Tråden her er tænkt som en slags netværkstråd, hvor man måske kan få lidt information, og måske nogle nye idéer. (Noget jeg gerne selv vil have.) Arbejdsløshed er jo meget oppe i tiden, og det kunne være, vi kunne bruge hinanden herinde til at skubbe på i en helt anden retning. Så en positiv tanke, der kunne føre til noget brugbart.
Jeg lægger gerne ud. Normalt er jeg jo underviser og rådgiver, men har siden maj ikke kunne finde arbejde, så nu er jeg på et lager i Kolding, hvor man pakker julegave ordrene for BR og Toys ´R Uss on-line forretninger. (Så jeg ser alt det nye merc til Star Wars og Hobbitten osv ;)) Det er ikke noget der giver kassen, men egentlig meget hyggeligt og internationalt, da der er mange fra Polen, Rumænien, Tyskland osv. Og de mangler folk! (PM for oplysninger) Det er tidsbestemt til nytår, og ud af 150 medarbejder, har de kun brug for 30 efterfølgende. Men det giver en smule mere end dagpenge.
Jeg søger dog konsulentopgaver for anden aktør som primær, og alt info er velkommen :)
Håber i vil være med til at netværke lidt, og måske bare vil skrive hvad i beskæftiger jer med, så interesserede kan få noget at vide om præcis jeres felt.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Godt og spændende initiativ. Jeg ved ikke hvorvidt det er relevant at deltage som studerende, men ak, jeg forsøger alligevel og må tage imod, hvad der kommer af løftede pegefingre.
Som benævnt er jeg studerende, og for at være mere præcis om det, så er jeg pt. på 3. semester på linjen HA International Business på AU Herning, med til mål at komme til at arbejde med ledelse, konsulent eller i en given HR afdeling. Det er en uddannelse fokuseret på økonomiske fag, men også andre områder såsom marketing, research og forståelse af virksomheder som værende organisationer. Grundet uddannelsens internationale islet skal jeg, som dansk studerende på linjen, et semester til udlandet, hvor jeg har især down under, Skotland eller Irland i kiggerten.
SU'en giver mig dog ikke mulighed for at spare sammen til dette og der leves på trænge kår (med alt for få filmkøb ;)), men i hverdagen går det. Jeg søger derfor studiejob, omend det er svært at finde nogle, og de to jeg har fundet er blevet tabt af forskellige årsager. Dog går jeg med iværksættertanker og tænker på at skabe mit eget job, selvom det ikke vil være indbringende nok til at hjælpe med at finansere et halvt år til udlandet. :)
"My first girlfriend turned into the moon." "That's rough, buddy."
Jo jo, studerene skal jo indtræde på jobmarkedet efter endt uddannelse, så jeg synes da det er rigtig relevant. Altså, jeg kender én, der har læst historie, og som arbejder i en bank, så mulighederne er mange. Og sikkert flere end hvad man forestiller sig, når man har taget en uddannelse. De fleste har en idé om hvad de skal, men det kan tage 1000 andre retninger, end det man lige troede. Men det kræver at man ved det! (Også noget af formålet med tråden :))
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg arbejder med it-support og lejlighedsvis projektarbejde. Så er der smidt noget leverandørkontakt, udvikling af brugsanvisninger, hjælp til smartphones og andre Android-enheder, samt forfaldne it-opgaver oveni.
Det foregår hos Arbejdstilsynet, jeg er dog noget i tvivl om hvorvidt jeg skal søge nyt job eller om jeg skal satse på at få andre arbejdsopgaver her, da tingene kører lidt tvivlsomt for tiden.
Sidder i et barselsvikariat som økonomi- og udviklings-konsulent i Sorø. Her har jeg ansvaret for konto 6 aka administrationen. Så det meste af min dag går med at prøve at holde styr på en masse midler. eller det burde være sådan. Det meste af min tid går dog lige nu med at vente på at vores KMD systemer gider fungere bare sådan nogenlunde.
Ellers arbejder jeg som supervisor på Sydjyllands Postcenter, et ganske udmærket job men ikke noget med den store fremtid i, så den 4. februar starter jeg uddannelse som Radiograf i Odense :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Har været software udvikler siden jeg blev færdiguddannet for ca. 6 år siden, men er gået ganske død i udviklingssporet, så jeg skifter fra denne måned koderiet ud med en karriere indenfor kvalitetssikring og test-ledelse.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Jeg arbejder med luft og spildevands rensning via aktivtkul, bortset fra jeg ikke laver noget, inkludere mine arbejdsområder, kundekontakt, pakke og forsende vare, varemodtagelse, lastbil chauffør, montage og renovering af kulfiltre.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
#1 davenport 12 år siden
Arbejdsløshed er jo meget oppe i tiden, og det kunne være, vi kunne bruge hinanden herinde til at skubbe på i en helt anden retning. Så en positiv tanke, der kunne føre til noget brugbart.
Jeg lægger gerne ud. Normalt er jeg jo underviser og rådgiver, men har siden maj ikke kunne finde arbejde, så nu er jeg på et lager i Kolding, hvor man pakker julegave ordrene for BR og Toys ´R Uss on-line forretninger. (Så jeg ser alt det nye merc til Star Wars og Hobbitten osv ;))
Det er ikke noget der giver kassen, men egentlig meget hyggeligt og internationalt, da der er mange fra Polen, Rumænien, Tyskland osv.
Og de mangler folk! (PM for oplysninger)
Det er tidsbestemt til nytår, og ud af 150 medarbejder, har de kun brug for 30 efterfølgende.
Men det giver en smule mere end dagpenge.
Jeg søger dog konsulentopgaver for anden aktør som primær, og alt info er velkommen :)
Håber i vil være med til at netværke lidt, og måske bare vil skrive hvad i beskæftiger jer med, så interesserede kan få noget at vide om præcis jeres felt.
#2 Neranders 12 år siden
Som benævnt er jeg studerende, og for at være mere præcis om det, så er jeg pt. på 3. semester på linjen HA International Business på AU Herning, med til mål at komme til at arbejde med ledelse, konsulent eller i en given HR afdeling. Det er en uddannelse fokuseret på økonomiske fag, men også andre områder såsom marketing, research og forståelse af virksomheder som værende organisationer. Grundet uddannelsens internationale islet skal jeg, som dansk studerende på linjen, et semester til udlandet, hvor jeg har især down under, Skotland eller Irland i kiggerten.
SU'en giver mig dog ikke mulighed for at spare sammen til dette og der leves på trænge kår (med alt for få filmkøb ;)), men i hverdagen går det. Jeg søger derfor studiejob, omend det er svært at finde nogle, og de to jeg har fundet er blevet tabt af forskellige årsager. Dog går jeg med iværksættertanker og tænker på at skabe mit eget job, selvom det ikke vil være indbringende nok til at hjælpe med at finansere et halvt år til udlandet. :)
"That's rough, buddy."
#3 MOVIE1000 12 år siden
#4 davenport 12 år siden
#5 Slettet Bruger [2725243667] 12 år siden
Det foregår hos Arbejdstilsynet, jeg er dog noget i tvivl om hvorvidt jeg skal søge nyt job eller om jeg skal satse på at få andre arbejdsopgaver her, da tingene kører lidt tvivlsomt for tiden.
#6 Scherlund 12 år siden
#7 BN 12 år siden
#8 wimmie 12 år siden
Ellers arbejder jeg som supervisor på Sydjyllands Postcenter, et ganske udmærket job men ikke noget med den store fremtid i, så den 4. februar starter jeg uddannelse som Radiograf i Odense :)
#9 dyg 12 år siden
#10 HelmerJ 12 år siden