Jeg har haft en (indrømmet) lidt fjollet diskussion med min kæreste, om hvorvidt Argh! og Aaaaarrrrghh!! kan være et udtryk for frygt og forskrækkelse.
Efter mange års abonnement på Anders And som barn mente jeg klart, at det sagtens kunne være tilfældet, og at der ikke altid var tale om vrede og frustration.
Definitionerne på nettet synes dog at være overvejende på hendes side, da de ikke nævner frygt. Men jeg mener stadig, jeg ofte har set det brugt sådan.
Hvad mener I?
(Nogen der evt. kender Marvel Morten og kan spørge ham? :P )
The only way to beat a troll is to not play their game.
#1 Riqon 12 år siden
Jeg har haft en (indrømmet) lidt fjollet diskussion med min kæreste, om hvorvidt Argh! og Aaaaarrrrghh!! kan være et udtryk for frygt og forskrækkelse.
Efter mange års abonnement på Anders And som barn mente jeg klart, at det sagtens kunne være tilfældet, og at der ikke altid var tale om vrede og frustration.
Definitionerne på nettet synes dog at være overvejende på hendes side, da de ikke nævner frygt. Men jeg mener stadig, jeg ofte har set det brugt sådan.
Hvad mener I?
(Nogen der evt. kender Marvel Morten og kan spørge ham? :P )
#2 wimmie 12 år siden
#3 MMB 12 år siden
#4 Skeloboy 12 år siden
#5 sluppermand 12 år siden
Søren Brun er også glad for udtrykket.
#6 Riqon 12 år siden
Jeg tror, der er forskel.
Pirater siger ikke argh, men arrr ... læste jeg et sted :p
#7 doom WAD 12 år siden
I he was dying, he would not have carved it - he would just say it!
#8 Riqon 12 år siden
Because he was in pain?
Because he was afraid?
Or because he was a pirate?
#9 doom WAD 12 år siden
Du nævner jo selv Anders And som flittig bruger, og derfor må svaret være; jf. The Holy Grail:
Because he is:
A duck!
(3:17)
#10 McPeter 12 år siden