#20 Folk, der virkelig er interesserede i film, plejer også at være mere kritiske. Der er et stort antal folk, der højst får sneglet sig i biografen et par gange om året, og de får sig en god oplevelse af næsten hvad som helst, da det store lærred og den gode lyd i sig selv er overvældende for de uvante. Det er derfor Peoples Choice Awards og MTVs uddelinger altid kårer den mest sete film (Pirates 2 sidste år, Star Wars året før) som årets bedste. Det er nemlig for mange årets eneste film (eller en ud af to eller tre).
Jeg må så desværre hive filmz.dk mere over i retningen af resten af verden. Sorry. Jeg synes nemlig Transformers var sommerens fedeste actionbrag. Der var god skrald på den fra første minut til sidste.
Bourne Ultimatum overraskede mig... især fordi jeg ikke synes de 2 forgående var noget specielt.
Spiderman 3 var ok underholdning. Den blev desværre lige lidt for meget nogle steder. Lidt over middel, vil jeg mene.
Die Hard 4 var middelmådig... måske endda lige på kanten til at være kedelig.
Pirates 3 var noget værre lort. Filmen var flot lavet... men stort set alle scener var unødvendige, og var derfor medvirkende til at gøre handlingen tung og kedelig.
Introen med de kinesiske pirater og redningsaktionen senere var fuldstændig unødvendig, da Jack alligevel endte med at redde sig selv. The Kraken, som i 2'eren blev introduceret som værende havets store, farlige uhyre, var i 3'eren blot en sidebemærkning. Det store slag i slutningen som skulle være mellem alle de frie pirater og soldaterne + Davy Jones endte blot med at blive en kamp mellem Jack og Davy. Elizabeth og Wills kærlighedsforhold var en farce. Filmen var for mig en stor skuffelse.
20: "genialt underholdende" er voldsomme ord om den film. Men det har nok også noget med alder at gøre. Hvis jeg var 16, havde jeg nok været godt underholdt.
#24 - Jeg har hørt mange sige, at der "var god skrald på den fra første minut til sidste", men jeg er hamrende uenig. Der var lange perioder i den første time, hvor der absolut intet skete (lige på nær den kedelige teenage-romance, som man også kunne have set i mange andre dybt ligegyldige teenage-film, samt Jar Jar Bot's umådeligt tåbelige scener).
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Fair nok at du er uenig. Jeg havde regnet med at man ville se den første transformer en halv time inde i filmen, men efter et par minutter var der action og handlingen var sat igang. Jeg føler ikke der var "lange perioder hvor der absolut intet skete". Der var nogle få korte perioder hvor man fulgte Sam... men det var en naturlig del af opbyggelsen af hans karakter. Jeg var ret overrasket over stemningen i filmen og komikken. Den fungerede meget godt. Og så så det virkelig fedt ud hver gang robotterne transformerede... og det gjorde de heldigvis ofte.
28: Spider 3 og Transformers var ikke rigtig actionfilm ... på hvilken måde? (ud over, at ingen af dem var særligt gode) Kalderdu det kun actionfilm, hvis der ikke er scifi-elementer i el. lign.? I så fald er P. Terror da heller ikke en actionfilm.
#21 Martindan 18 år siden
se den som den lille corny kult film den er forklædt i et A films budget, jamen nam nam. så er det en god griner hele vejen.
ved jeg som den eneste godt nok var total smadret af grin hele filmen igennem.
Mener se selv hvad filmen byder på. Bernie Mac indenfor det første kvarter. så er stilen sat.
#22 mr gaijin 18 år siden
#23 icetea 18 år siden
Har ikke set nogle af Bourne-filmene endnu, så dem kan jeg ikke sige noget om :P
#24 Corgan 18 år siden
#20:
Jeg må så desværre hive filmz.dk mere over i retningen af resten af verden. Sorry. Jeg synes nemlig Transformers var sommerens fedeste actionbrag.
Der var god skrald på den fra første minut til sidste.
Bourne Ultimatum overraskede mig... især fordi jeg ikke synes de 2 forgående var noget specielt.
Spiderman 3 var ok underholdning. Den blev desværre lige lidt for meget nogle steder. Lidt over middel, vil jeg mene.
Die Hard 4 var middelmådig... måske endda lige på kanten til at være kedelig.
Pirates 3 var noget værre lort. Filmen var flot lavet... men stort set alle scener var unødvendige, og var derfor medvirkende til at gøre handlingen tung og kedelig.
Men det er blot min mening.
#25 filmz-DocDoom 18 år siden
#26 dyg 18 år siden
#27 Corgan 18 år siden
#26:
Fair nok at du er uenig.
Jeg havde regnet med at man ville se den første transformer en halv time inde i filmen, men efter et par minutter var der action og handlingen var sat igang. Jeg føler ikke der var "lange perioder hvor der absolut intet skete". Der var nogle få korte perioder hvor man fulgte Sam... men det var en naturlig del af opbyggelsen af hans karakter. Jeg var ret overrasket over stemningen i filmen og komikken. Den fungerede meget godt. Og så så det virkelig fedt ud hver gang robotterne transformerede... og det gjorde de heldigvis ofte.
#28 thomas040 18 år siden
DH4 var kedelig i forhold til.. transformers var ikke rigtig en action film på den måde...
spiderman 3 var heller ikke rigtig en action film.....
#29 filmz-DocDoom 18 år siden