Den gyldne Hane v. Geografisk have, Kolding. Appetizer ifa. blåmusling Forret ifa. Rejecocktail m. brød og hj.lavet dressing Hovedret ifa. ribs med bagte kartofler og salat + varm bbq sovs. Dessert: popcorn i Biocenteret og Bros. Grim.
Lørdag: De gamle til aftensmad, som bestod af forloren hare med kartofler og gulerødder med et drys af frisk persille. Dessert var bananis med flødelapper, 2 slags nødder, cokoladesovs og mango.
Søndag: Brunch ved min onkel og rester (!) til aften.
Alt dette suppleret med hhv. fadøl, alm. øl, vin, V.S.O.P Cognac, øl og lidt sodavand.
Sig ikke vi ikke lever godt!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg har den desværre kun i en meget slidt og plettet kopieret udgave. Og han har faktisk flere udgaver, bl. a. en med chokolade!...
Men min udgave: 2 mellemstore løg 6 fed hvidløg olie/fedtstof 750 g hk oksekød 1 spsk (med top) cayennepeber 1 ds tomater 1 spsk kommenfrø 250 ml oksebouillon 3 spsk tomatpure 1 ds røde bønner (kidney) salt (jeg kommer desuden majs og rød peber i strimler i )
Husk at vente med at komme bønner og evt majs og peber i til 15 min før servering. Jeg serverer det med naturris, flute, creme fraiche og helst mexicansk øl til. Hvis man vil have det endnu stærkere kan man komme lidt hk tørret chilipeber i. Det allerbedste er at lade kødet stå og simre i over en time og hvis du gider, så lad det gerne stå og trække i flere timer - evt en hel dag.
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Kommer lige fra kantinen, hvor hovedretten stod på Forloren hare. Vi fik diskuteret gamle pc-spil over maden. Klassikere der blev diskuteret:
Sim Farm (det var ikke engang mig der bragte den på banen), Sim City, Sim Ant, Sim Tower, Sim Earth, Civilization, Colonization, Alpha Centauri, Pirates, og så blev Warcraft og Age of Empires serien nævnt.
Hele Sid Meier historien blev naturligvis også drøftet.
Godt med lidt nostalgi :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#111 filmz-herskegut 19 år siden
en udemærket menu ;)
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
#112 davenport 19 år siden
Den gyldne Hane v. Geografisk have, Kolding.
Appetizer ifa. blåmusling
Forret ifa. Rejecocktail m. brød og hj.lavet dressing
Hovedret ifa. ribs med bagte kartofler og salat + varm bbq sovs.
Dessert: popcorn i Biocenteret og Bros. Grim.
Lørdag:
De gamle til aftensmad, som bestod af forloren hare med kartofler og gulerødder med et drys af frisk persille.
Dessert var bananis med flødelapper, 2 slags nødder, cokoladesovs og mango.
Søndag:
Brunch ved min onkel og rester (!) til aften.
Alt dette suppleret med hhv. fadøl, alm. øl, vin, V.S.O.P Cognac, øl og lidt sodavand.
Sig ikke vi ikke lever godt!
#113 tiny 19 år siden
#114 chronaden 19 år siden
#115 davenport 19 år siden
Han laver mad til musikere, og de er vidst ret glade for ham. Så ham i hjemmeservice engang, derfor linket.
#116 tiny 19 år siden
#117 dyg 19 år siden
#118 chronaden 19 år siden
#119 tiny 19 år siden
Men min udgave:
2 mellemstore løg
6 fed hvidløg
olie/fedtstof
750 g hk oksekød
1 spsk (med top) cayennepeber
1 ds tomater
1 spsk kommenfrø
250 ml oksebouillon
3 spsk tomatpure
1 ds røde bønner (kidney)
salt
(jeg kommer desuden majs og rød peber i strimler i )
Husk at vente med at komme bønner og evt majs og peber i til 15 min før servering. Jeg serverer det med naturris, flute, creme fraiche og helst mexicansk øl til. Hvis man vil have det endnu stærkere kan man komme lidt hk tørret chilipeber i. Det allerbedste er at lade kødet stå og simre i over en time og hvis du gider, så lad det gerne stå og trække i flere timer - evt en hel dag.
#120 dyg 19 år siden
Sim Farm (det var ikke engang mig der bragte den på banen), Sim City, Sim Ant, Sim Tower, Sim Earth, Civilization, Colonization, Alpha Centauri, Pirates, og så blev Warcraft og Age of Empires serien nævnt.
Hele Sid Meier historien blev naturligvis også drøftet.
Godt med lidt nostalgi :)