Gravatar

#11 El vez 22 år siden

Så må du jo smide et review op af Sexy Girls of Denmark, når du får den, Kadann!

Må hellere tilføje at cd-wow har en hel sektion helliget Shaw filmene, hvis det er noget man vil kaste sig ud i :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#12 filmz-Kadann 22 år siden

#11 -

Hehe.. will do ;)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#13 Corgan 22 år siden

#8:

Jo, der er da også Natfilm i "det kolde nordjylland".

I Århus og Aalborg foregår Natfilm Festivalen også.
Gravatar

#14 Corgan 22 år siden

#5:

Couldn't agree more...

(godt skrevet btw)
Gravatar

#15 El vez 22 år siden

Big Fish var emnet på aftenens program. CinemaxX havde i anledning (eller måske beordret) af natfilmen sat billetprisen ned til 60kr, og da filmen samtidig var en flot og forfriskende oplevelse lod det hele til at gå op i en højere enhed.

Netop som man troede Burton var faldet af på den, med et middelmådigt remake, styrer han med Big Fish tilbage på sikker kurs med en rørende historie fuld af varme og eventyr.

Filmen handler om sønnen Will, der på faderens gamle dage prøver at lære den sande historie om hans liv. Will er frustreret - han føler han aldrig rigtig har lært faderen at kende, fordi der altid blev smurt tykt på, når han skulle fortælle om sine unge dage.

Det er store temaer Burton har fat i, det er ikke ligefrem bogstavelige store fisk filmen omhandler - måske Burton ser noget af sig selv i faderen, der synes historierne er lidt mere spændende hvis man pynter på dem med sin egen fantasi. Det er tydeligt at Burton er i sit element med denne film og efter iaften, kan jeg ihvertfald ikke komme på nogen anden jeg hellere vil have til at fortælle mig en god historie, end gode gamle Tim.

Både hardcore Burton fans og tilhængere af et godt gammeldags eventyr vil helt sikkert blive underholdt - for mit vedkommende var det den bedste natfilm indtil videre.
Gravatar

#16 El vez 22 år siden

Argh fik ikke edited i tide.

Ville efter 3. afsnit have tilføjet:

Vi bliver naturligvis introduceret til det Burtonesque univers (tak, vassago :) gennem faderens fortællinger, hvor vi støder på mange rørende, skæve og særdeles morsomme historier der netop kendetegner intruktøren.
Gravatar

#17 filmz-Le Samouraï 22 år siden

Jeg gider ikke forpremiererne. Dels fordi jeg har mulighed for at fange nogle af dem ad anden vej, dels fordi de jo i sagens natur altid kommer op senere. Så mine penge bliver lagt på de ting, jeg ikke har mulighed for at se ellers. I denne omgang er det bl.a. Shaw Brothers, og jeg skal helt sikkert også have fanget den koreanske Memories of Murder. Den kunne måske ligge godt i svinget til at få kritikerprisen i år.

Linn Haynes har forresten skrevet en artikel om Shaw Brothers til det nye nummer af Filmmagasinet Mifune, hvis der er nogen, som vil vide mere om deres old school kampsportsfilm.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#18 El vez 21 år siden

Big Fish og Infernal affairs har indtil nu været de mest positive oplevelser på Natfilmen, men ingen af dem overraskede mig så meget som A Tale Of Two Sisters, en koreansk gyser, der fik hele Park Bio til at hive efter vejret her til aften.

Det er svært at skrive om filmen uden at afsløre noget og jeg kan varmt anbefale at se filmen uden at kende til handlingen i forvejen. Hvis man kan lide Ringu og Dark Water, er A Tale Of Two Sisters helt sikkert noget man bør kigge nærmere på. Jeg mener den overgår de to førnævnte på mange punkter - den virker som en mere fuldendt film og alligevel er der masser man kan tænke tilbage på og fundere over..

Der er ikke sparet på lækker kameraføring og de måske mest ubehagelige skærende stykker violinmusik, der er med til at gøre uhyggen komplet.

En ting er helt sikker, den skal ejes på dvd!
Gravatar

#19 dyg 21 år siden

Dejligt, den bliver bestilt hurtigst muligt.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#20 filmz-Bluhm 21 år siden

Jeg er enig med El Vez i, at det var en af de mes creepye og uhyggelige film.
Jeg synes dog at nr man efterrationaliserer, så var der nogen ting som måske ikke helt hang sammen, hvilket jeg måske synes gør dn til en mindre heltøbt film.

Til gengæd var den så uhyggelig, at det er fuldstændigt ligemeget. Jeg synes den var mere uhyggelig end både Ringu og Dark Water.

Skriv ny kommentar: