Gravatar

#21 filmz-Bluhm 21 år siden

And now to something completely different. "11.14" har også været en rigtig positiv overraskelse. Meget lowbudget lavet, men med en virkelig fed historie og et utal af fede twists. Den kan jeg varmt anbefale om ikke andet, så for at se Patrick Swayze med topmave :-)
Gravatar

#22 El vez 21 år siden

Hvad var det du ikke kunne få til at hænge sammen ?

*KÆMPE MEGA "Tale Of Two Sisters" SPOILER*
Det eneste jeg havde svært ved at finde ud af, var til sidst, da stedmoderen hev i stoffet, hvem der var der kom ud. Der har jeg to teorier, enten er det moderens spøgelse der kommer ud, eller også foregår hele handlingen, inklusive det sidste der, oppe i hovedet på Soo-mi, som naturligvis ønsker hævn over hende.

Uanset om det er det ene eller det andet synes jeg den holder - resten af handlingen var til at finde ud af, efter lidt diskuteren frem og tilbage :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#23 Corgan 21 år siden

#21:

Agree... 11:14 er en fed lille film. Patrick Swayze gør det meget godt, og det er fedt at se, at han er blevet mere moden som skuespiller.
Gravatar

#24 filmz-Bluhm 21 år siden

Spoiler til a Tale Ja i virkeligheden rammer dit problem nok hovedet på sømmet. Nogle af "elementerne" i filmen virkede som om de kun var der for at være uhyggelige eller som hommage til andre i genren. "lydende ovenpå", "hende under under vasken" osv. Det fede i den sammenhæng er jo så at man kan affærdige med, at det foregik i hendes hoved. Jeg synes hele den kamp mellem hende og stedmoderen, og at de begge var syge, var superfed og slutningen var supercool.
Gravatar

#25 El vez 21 år siden

Memories Of Murder, jeg var inde og se igår, er en yderst interessant lille koreansk perle, der udover at være en glimrende thriller med både alvor og humor, samtidig giver et lille indblik i hvordan det var at leve under militært diktatur i Sydkorea i slut 80'erne.

Filmen spiller på virkelig mange strenge, man får ikke bare en overfladisk spændingsfilm, om voldtægt og mord på tilfældige kvinder, den går tæt på de involverede politifolk og man følger deres personlige udvikling i takt med efterforskningen. Filmen er baseret på virkelige begivenheder og stemningen gennem hele filmen er også meget troværdig - der, sammen med glimrende skuespilpræstationer, gør filmen endnu mere spændende.

Den rolige opbygning, der også bringer tragikomiske situationer frem, bevirker at filmen sniger sig ind på en, og det gør også at de få actionsekvenser kommer fuldstændig bag på en, simpelt men effektivt!

Hvis jeg skal sammenligne denne film med noget, må det være Se7en. En dyster, ubehagelig krimi af den slags hvor man tit væmmes og må kigge væk, men det øjeblik den er slut har man alligevel lyst til at se den igen med det samme!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#26 filmz-Wacker 21 år siden

Var til Natfilm i Torsdags og så School of Rock kl. 21.00 på fisketorvet - Den var sgu meget fed/genial - Den rolle er som skrevet til Jack Black
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#27 DarkLight 21 år siden

Wacker, det er jo også lige nøjagtig hvad den er :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: