Gravatar

#231 Highland Park 15 år siden

For fuld udblæsning: "Clever Girl" af... ;)

Michael Andersen (223) skrev:
... som med mange af Goldsmiths bedste kræver det et par ekstra lytninger før imponeringseffekten begynder at slå til.

Jeg er skam allerede imponeret! :)
Jeg kan slet ikke stå for hans brug af små Mars-lydeffekter hist og pist - som f.eks. nu i "The Johnny Cab".

Michael Andersen (223) skrev:
Jeg kan stadig imponeres over den voldsomme fart der til tider er over feltet - Goldsmith måtte i den forbindelse i øvrigt skifte orkester undervejs, fordi det ikke kunne følge med farten på dirigentstokken :D

Mægtigt! Det står også i det lille medfølgende "hæfte". Jeg vidste slet ikke, at han også havde komponeret musikken til filmens mange små reklamer. Det kalder jeg sgu at være dedikeret!

Det er godt nok længe siden, jeg sidst har set filmen... men jeg husker med varme i sindet Stegelmanns præsentation af den og dens mange effekter, dengang den fik premiere herhjemme. Det var sgu en avanceret satan. :D

#226: Det er også et dejligt soundtrack. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#232 filmz-Kadann 15 år siden

Efter at have fået Indy-boksen, har jeg fået den rippet til computeren og lytter nu til musikken derfra. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#233 filmz-Narniabæver 15 år siden

Wasps - Bzzz
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#234 filmz-yoshimura 15 år siden

DR Rock på DAB (og er indtil videre blevet betaget af Bachman Turner Overdrive, Foghat, Trews og Kings of Leon i en sådan grad, at jeg nok er nødt til at tjekke de bands nærmere ud - det kan sgu gå hen og blive dyrt at høre radio!)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#235 Michael Andersen 15 år siden

#231 Super :)

Jeg vidste slet ikke, at han også havde komponeret musikken til filmens mange små reklamer. Det kalder jeg sgu at være dedikeret!

Har du prøvet at lade cd'en køre helt ud? Der er nemlig en bonus efter det sidste nummer "A New Life" :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#236 Highland Park 15 år siden

#235: Ja, det har jeg. Jeg blev også noget overrasket, første gang jeg hørte det. ;)
Du har godt nok ret mht. tempoet. Min puls er skudt gevaldigt i vejret over det seneste døgns tid. :D

Nu har jeg også fået set den video, du linkede til i #225.
Det er knageme godt lavet - især sekvenserne med Goldsmith.
Gravatar

#237 Michael Andersen 15 år siden

Det kender jeg godt :) Der er også et par andre af Varèse Sarabandes udgivelser med bonus, bla. "Alien Nation", hvor det sidste nummer bliver afløst af Goldsmiths røst, der siger: Geez, what a f****** boring day this is + noget mere. Der blev jeg også noget overrasket, ikke over at Goldsmith bandede, men at han lige pludselig var i min stue :)

Hvad synes du om "End of a Dream"? Jeg har lige lyttet til det igen, og det rykker stadig for vildt. Jeg læste engang om en der beskrev det isoleret set som den bedste musikalske beskrivelse af et hestevæddeløb. Det synes jeg passer meget godt. Jeg har i hvert fald ikke svært ved at forestille mig billederne af intens kamp mellem hestekræfter, en hest der styrter osv., når nummeret sparkes i gang og spæner derudaf med fulde kræfter, og bare sætter mere og mere tempo på.
Gravatar

#238 Highland Park 15 år siden

#237: Hahaha! Storartet udbrud! :D

Jeg sidder og lytter til det nu, og jeg kan kun give dig ret. De metalliske piskeslag/svirp i starten og den manisk insisterende og vedholdende rytme vækker klart associationer i den retning.
Jeg er også helt vild med hans brug af tuba i den fantastiske passage ca. 2:40-2:55 inde i nummeret! :)

Jeg har i øvrigt fået stor lyst til at gense filmen, selv om jeg blev ret skuffet sidst.
Men hvad pokker har tyskerne gang i?! :D :
In the German Version the "Johnny Cab"-Robot is making a loud belching sound instead of saying "Hell of a day, isn't it ?" This is possibly an in-joke by the dubbing studio.

Kilde: http://www.imdb.com/title/tt0100802/alternateversi...
Gravatar

#239 Michael Andersen 15 år siden

Hehe en tuba er altid et hit. Godt observeret :)

Jeg har altid godt kunne lide filmen. Synes den er langt ud og pervers på en veloplagt måde :) Scoret er desværre begravet for meget under lydeffekterne og "End of a Dream" bliver klippet midt over, så nummeret slet ikke er med i fuld længde i filmen :(

[url= Girl[/url] uden dialog og lydeffekter. Et klasseeksempel på hvor dygtig Goldsmith var til at fortælle historien med musik.
Gravatar

#240 elwood 15 år siden

Tuba ahh sweet Shirley Walker.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: