Gravatar

#241 Highland Park 15 år siden

Michael Andersen (239) skrev:
Hehe en tuba er altid et hit.

Nemlig. :) Jeg har også en stor svaghed for det instrument.

#240: Hehe... :)

Tak for dit link Michael. Det er dybt fascinerende at opleve musikken på den måde. Og så fik jeg da lige opklaret, hvorfor Goldsmith inkluderer de små finurlige, elektroniske dråbelyde - det er naturligvis pga. scanneren! :)
Jeg elsker hans brug af lydeffekter, såsom 0:53 da Richter (Ironside) sparker en af sine håndlangere væk fra Lori (Stone).

Jeg må som sagt få set filmen igen. Det er efterhånden et godt stykke tid siden sidst. Jeg havde f.eks. glemt alt om røntgensekvensen samt Schwarzeneggers brug af civilskjold.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#242 Michael Andersen 15 år siden

Det var så lidt :)

Civilskjold. Haha ja Arnold forstår at give ordet ny menig.

Det er lidt ironisk at vi nu sidder og roser scoret så meget, for dengang i 1990 var der næsten ingen som anerkendte det særligt meget, og Goldsmith blev så pigefornærmet at han ikke arbejdede med en actionfilm de næste 4-5 år pga. det. Der er heller ingen af de efterfølgende af hans actionscores, som har denne detajlerigdom og power - fordi why bother hvis ingen lægger mærke til det - og det er derfor jeg ser det som hans sidste store actionscore.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#243 filmz-Narniabæver 15 år siden

Motors - Airport

Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#244 Bates 15 år siden

Svarte Greiner - Man Bird Dress lp'en....wow!
Gravatar

#245 nakalay 15 år siden

Antony and the Johnsons nye - og, might I say, fantastiske - album The Crying Light.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#246 Highland Park 15 år siden

"Untimely Meditations" af og med Saul Williams aka Niggy Tardust:
http://www.myspace.com/saulwilliams
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#247 filmz-yoshimura 15 år siden

Captain Beyond - et af de fedeste og mest oversete rockbands fra 70'erne. Deres debut er intet mindre end fantastisk.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#248 b e c h 15 år siden

Faith No More - Stripsearch
Gravatar

#249 dyg 15 år siden

#247 - Spændende, dem må jeg fluks lytte til. Kan du anbefale nogle numre, der fortæller lidt om, hvad de står for (og som kan findes på youtube e.l.)?

#248 - Mike Patton er for fed!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#250 filmz-yoshimura 15 år siden

#249 Der er desværre ikke ret meget at finde på youtube, men hvis du kan lide det, jeg har fundet her, kan jeg klart anbefale deres første album (som hedder Captain Beyond).

Du kan høre klip her:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=1...

Mit personlige favoritnummer er Mesmerization Eclipse (hvad fanden det så end betyder).
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war

Skriv ny kommentar: