Gravatar

#2421 Antlion 14 år siden

#2419:

Flere har kaldt hans vokal falsk og monoton, men dens simpelhed gør blot det hele mere ekspressionistisk, mere menneskeligt. Ellers er han er en uforudsigelig musiker, hvis numre varierer fra behersket nedstemthed:

[url= Gone[/url]

... til excentrisk barnlighed:

[url= Elephant[/url]

... til desperat selvfornægtelse:

[url= Globe[/url]

Lyrik og vokal til side, kan få argumentere imod hans instrumentale intelligens, forfriskende oprigtig og befriende transcendent. Numre som følgende er magiske milepæle i rockens historie:

[url= Overdrive[/url]

[url= a Day[/url]

[url= the Controls for the Heart of the Sun[/url]
Gravatar

#2422 MOVIE1000 14 år siden

[url= not really funny - Eels[/url]
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#2423 MMB 14 år siden

Antlion (2421) skrev:
Flere har kaldt hans vokal falsk og monoton, men dens simpelhed gør blot det hele mere ekspressionistisk, mere menneskeligt

Men det er jo blot noget, som DU mener! Jeg har en anden opfattelse. Men vi kan godt kalde hans vokal menneskelig, men så er Gilmours vokal overmenneskelig. ;)
Det er heller ikke, fordi jeg mener manden er uden evner. Jeg mener blot ikke, han formår at bruge sine evner på lige så fornem vis som resten af Floyd holdet efter han forlod bandet.
Jeg har ikke lige tid til at høre alle de numre igennem der, men jeg skal nok få det gjort. ;)
Gravatar

#2424 Collateral 14 år siden

#2423: Hvis Gilmours vokal er overmenneskelig, hvad skal vi så kalde Waters'?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#2425 MMB 14 år siden

Semiovermenneskelig. Gilmour>Waters every day...
Gravatar

#2426 Collateral 14 år siden

#2425: Nok næppe overraskende foretrækker jeg Waters' vokal over Gilmours. Dog er det ikke en stor ting. Waters' udtryk passer mig bare godt. Der er noget lidende og fantastisk længselsfuldt i hans vokal. I like. Det er imidlertid en lidt sjov ting at skille ad, fordi de netop er så gode sammen på eksempelvis "The Wall".
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#2427 Antlion 14 år siden

[url= - Chromatic[/url]

Hørte jeg repetitivt efter en "mislykket" bytur i går. Det blev sgu lettere mærkeligt...
Gravatar

#2428 MMB 14 år siden

Altså, på sit peak var Waters' vokal også ganske fantastisk (dog ikke helt på Gilmour niveau IMO), men Waters' vokal er desværre gået ned ad bakke de seneste år. Tjek her f.eks.:

Hvis du siger, Waters' vokal er bedre her, bør du få tæsk. :P
Gravatar

#2429 Antlion 14 år siden

Hvilke databaser bruger I egentlig, når specifikke udgivelser skal opspores?

Umiddelbart er Discogs fortsat den mest omfattende.
Gravatar

#2430 Wangsgaard 14 år siden

Foeller (2425) skrev:

Semiovermenneskelig. Gilmour>Waters every day...

Helt enig i den betragtning :)
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned

Skriv ny kommentar: