Gravatar

#2431 Collateral 14 år siden

#2428: Har ikke behov for at hører min helt falme :) Hehe, ej jeg taler om pladerne, og det jeg hører derpå.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#2432 MMB 14 år siden

Der er Waters da også ganske fantastisk. Han når næsten op i Gilmourske dimensioner.
Gravatar

#2433 Collateral 14 år siden

#2432: Jeg synes han er bedre, som sagt. Ikke nødvendigvis bedre teknisk sanger, men bedre til at udfylde sangene med stærke følelser.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#2434 dyg 14 år siden

Efter 2 timer begyndte jeg at bløde fra mit højre øre :/
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#2435 Mr. Chriss 14 år siden

Hvis jeg er bruces anden profil, må han godt lige sige det :D

Med hensyn til hvem der er den bedste sanger, så syntes jeg at Gilmour er en bedre sanger end Roger Waters. Men jeg er enig med Collateral i, at man virkelig kan mærke Roger Waters's følelser når han synger.
Gravatar

#2436 Collateral 14 år siden

#2435: Teknisk er der ingen tvivl om at Gilmour er bedre. Men nu er det ikke altid teknik der vejer højest hos mig. Tag f.eks. Chet Baker. Han har ikke den stærkeste vokal i verden, men han har en følelse, en blå tone om man vil, som ingen andre helt kan matche. Og det vejer mindst ligeså tungt i min bog hvis ikke tungere. Som sagt tidligere er det i PFs tilfælde to fremragende skuespillere, som begge kan en helt masse både teknisk og emotionelt.
Gravatar

#2437 Bruce 14 år siden

#2436 Enig. Tjek f.eks. denne top 100 liste over [url=

En vokal er ikke blot en teknisk bedrift, men skal ses i sammenhæng med materialet og "afleveringen" heraf. Springsteen ville aldrig komme igennem en X Factor med en vokalpræstation, men i kontekst af sit bagkatalog af numre og indholdet heraf, så skabes en kunstnerisk helhed.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#2438 Antlion 14 år siden

[url= Beatles - Tomorrow Never Knows[/url]

The Beatles' bedste nummer?
Gravatar

#2439 MMB 14 år siden

Collateral (2436) skrev:
#2435: Teknisk er der ingen tvivl om at Gilmour er bedre. Men nu er det ikke altid teknik der vejer højest hos mig. Tag f.eks. Chet Baker. Han har ikke den stærkeste vokal i verden, men han har en følelse, en blå tone om man vil, som ingen andre helt kan matche. Og det vejer mindst ligeså tungt i min bog hvis ikke tungere. Som sagt tidligere er det i PFs tilfælde to fremragende skuespillere, som begge kan en helt masse både teknisk og emotionelt.

Skuespillere? Hvis du indsætter sangere i stedet for, er jeg helt enig. Men jeg finder bare Gilmour både teknisk og emotionelt.

Angående Joe Satriani, så har han fandme sjælen og timingen. Fantastisk musiker.
Gravatar

#2440 Collateral 14 år siden

#2437: Et andet eksempel kunne også være Bob Dylan, hvis stemme unægtelig er noget særpræget, men kommer til at holde fordi der er punch og indhold bag.

#2439: Der har jeg lige sovet i timen. Der skal naturligvis stå sangere.

Skriv ny kommentar: