Gravatar

#4071 Collateral 12 år siden

Jefferson Airplane - Freedom
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#4072 Richard Burton 12 år siden

#4070 Jeg blander nok Robert Gordon og Lou Reed sammen ;)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#4073 Benway 12 år siden

Angående det tidligere skrevne om Lou Reeds stemme så er han uden tvivl ikke nogen stor sanger i vanlig forstand - men det er bl.a. Bob Dylan, Leonard Cohen osv. heller ikke, og det betyder også mindre end evnen til at formidle følelser. Som utallige talentprogrammer viser, er der endeløse rækker af folk med gode sangstemmer, men ret få der rent faktisk formår at bruge dem, så de kommer under huden. Hvad Reed kan er til gengæld ubetaleligt, og hos ham er det ofte skrøbeligheden i stemmen, der gør, at det virker så stærkt.

Et eksempel her i "Pale Blue Eyes", hvor hans stemme er lige ved at knække i omkvædet, men det er bl.a. det der er med til løfte nummeret til et helt andet niveau. Selvfølgelig kan nummeret synges pænere i konventionel forstand men næppe så følelsesmæssigt kraftfuldt.

[url= Blue Eyes[/url]
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4074 Pécuchet 12 år siden

Åh ja, eller [url= Says II[/url]. Hans vokal er så skævt hypnotiserende.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#4075 Slettet Bruger [2385360035] 12 år siden

Angående Lou Reed, så er The Velvet Undergrounds debutalbum lige blive udgivet i en speciel fødselsdagsudgave, hvor det ser ud til at man får en masse ekstramateriale:

http://pitchfork.com/reviews/albums/17129-the-velv...
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#4076 Collateral 12 år siden

Marie Key og Mikael Simpson (hver for sig naturligvis) på Spotify, mens jeg overvejer om jeg skal se en film.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#4077 Sweetiebellefan 12 år siden

MandoPony- Babs Seed

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#4078 Pécuchet 12 år siden

[url= Pärt - Sarah Was Ninety Years Old[/url]

Skulle noget være umuligt for Herren?
Gravatar

#4079 Pécuchet 12 år siden

[url= Morricone - Salò[/url]

Skulle noget være umuligt for Djævelen?
Gravatar

#4080 Snaden 12 år siden