Gravatar

#71 filmz-Aras 18 år siden

#65 bruce
The age of a movie is not relevant, when establishing its qualities

Det er da rigtig nok - men det er da klart, at nye film kan mere (grafisk, historie-mæssigt m.m.) end langt de fleste gamle film..
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#72 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# 71 Det er jeg slet ikke enig i !

Tag fx film noir genren, hvor flere af bøgernes forfattere også skrev manuskriptet. jeg mener der går meget langt mellem de rigtig gode plots i dag. Alt for mange gange har man regnet den ud længe før dem i filmen. Østen og flere Europæiske lande kan stadig overraske mht. historierne, men der går langt mellem de rigtig gode manuskripter.

Grafisk ... tja ... jeg syntes nu at vi mangler opfindsomhed i dag og der bliver brugt alt for meget CGI løsninger på et problem, hvor man tidligere eksperimenterede med andre objektiver, brug af skygger, farver mv.

---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#73 filmz-Bruce 18 år siden

#71 Det er ikke klart, for mig ihvertfald :)

Billedkompositioner i f.eks. Hitchcocks North By Northwest og Vertigo ligger ikke under for noget som helst, som er optaget i HD eller manipuleret vha. CGI i nyere tid. Tværtimod ser jeg, at film optaget i 35 og 70mm i Technicolor, stadig er overdådige og imponerende.

Ingen film kan mere historiemæssigt, blot fordi de er nye. Film er et produkt af instruktørens visioner og dennes kompetence mht. at omforme disse til film. Tværtimod ser det ud til at begrænsninger i de tekniske muligheder har været med til at øge kreativiten og fokusere på skuespil og historie, fremfor de tekniske detaljer. En film som 12 Vrede Mænd i sort hvid, er optaget i ét rum, varer to timer og består ikke af andet end dialog og kameraets fokusering på de tolv personer. Historie- og skuespilmæssigt bliver det ikke meget bedre.

Alt kan lade sig gøre i vore dage, hvilket ikke er nogen garanti for udførelsens kvalitet. Tværtimod har flere instruktører svært ved at overskue de mange muligheder og tror "mere" er "bedre", ihvertfald i form af "indpakning", da det tager fokus fra indholdet. Det er blot at se på de mange "musicvideo-to-directors" som har begunstiget os med deres evner de sidste 10 år.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#74 filmz-Aras 18 år siden

Hvis man nu som eksempel tager to store filmtrilogier: "The Godfather" og "The Lord of the Rings", så er det rigtigt, at begge historier holder, men når det kommer til grafikken..! Så er LOTR klart overlegen i forhold til "The Godfather"..
Så heldigvis er man på det område blevet bedre, selvom det også misbruges i nogle film.
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#75 lagoni 18 år siden

Er ved at spise lidt mad, før jeg skal til forpremiere på Red Road. Imens glæder jeg mig over mit 9-tal i oversættelse - den eksamen hvor jeg formåede at overse en hel sætning, så havde godt nok ikke forventet 9. Snittet var på 7,2, der må være andre der overså ord :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#76 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# 74 Tror du at en historie behøver CGI for at blive fortalt bedre ???

CGI er godt i film hvor man ikke kan ramme historiens univers bedre end ved at skabe den i et vituelt rum.

Godfather du nævner, er netop en af de film, jeg mener man slet ikke behøver CGI i, for at skabe den utroligt fantastiske stemning, som er i alle 3 film. Den viser jo klar at fotograf og instruktør forstår hinanden og sammen skabe nogle utrolig flotte billeder, selvom man ikke ser store menneskemængder eller bygninger osv.

"The Lord of the Rings" kunne næppe have blevet så tro mod sit forlæg uden CGI, men summer sumarum så mener jeg man må kigge på hver enkelt hitorie/film og vurdere ud fra dens præmis om det er godt eller skidt med CGI. For mig skal historien og billederne altid hænge sammen og for mig er gode kamerature og vinkler eller god klipning krydderet med et godt lyddesign langt mere fængende end alskens CGI og andre effekter.

---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#77 mr gaijin 18 år siden

#75 Jeg var også nede at se Red Road i Øst for Paradis i Århus for lidt siden. Jeg brød mig ikke så meget om slutningen, men så længe hendes motiver var uklare, var den meget fængende.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#78 filmz-Aras 18 år siden

# 74 Du misforstår mig; jeg prøver ikke at hænge "The Godfather" ud, men kom med et eksempel på to film fra hver sin tid - begge gode! Det jeg mente var, at man er blevet bedre til at "forny" film, sådan så de passer med tiden. Film der er produceret flere år tilbage og har fået kæmpe succes, er blevet populære pga. deres historier. I dag er det ikke kun historierne men også grafikken der spiller en rolle. Så hvis man ser en gammel film der virkelig imponerer, er det jo næppe pga. grafikken men pga. selve historien.

You follow me..?
Gravatar

#79 filt 18 år siden

#78, for det første er der ikke noget der hedder "grafik" i film, i den form som du udlægger det, og for det andet skal du nok ikke påstå at folk ikke også faldt for det visuelle i film som Ben Hur, The Third Man, 2001: A Space Odyssey og Il buono, il brutto, il cattivo. ;)
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#80 filmz-Aras 18 år siden

Hvis du ikke vil høre ordet grafikCGI.

I dag vil du da ikke sige, at det er det visuelle i f.eks. Ben Hur du kan lide??

Skriv ny kommentar: