#75 Tillykke med 9-tallet. Venter selv lige med at se min karakter til efter min sidste eksamen i denne omgang i morgen. Håber jeg har klaret den lige så godt som dig :)
#79: Jeg vil nu også vove den påstand at Hitchcock selv skylder en stor del af sin berømmelse til sine visuelle kunnen. Han var en mester i at bruge et kamera, og har på mange måder defineret den måde har lavet film på siden. Den dag i dag ser man ofte folk der direkte kopierer ham (se blot den der nye nabo-film der kommer her en af dagene).
I øvrigt er Psycho ikke en udmærket film. Det er på alle måder en genial og gennemført film, der er langt mere virkningsfuld end de fleste moderne film, der forsøger at gøre kunsten efter. Også selv om man er vant til at se de moderne film, kan den stadig overraske.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#77 - jeg syntes egentlig slutningen var god, det med
manden der havde fået ny hund o.l. var en god måde at vise at nu var det positive forbedringer - dog var den gamle hund så død, ved ikke ligee med det... Syntes da det varr godt hun fik lidt 'retning', en lille smule positivt må der da være :)
En lidt langtrukken film, men det var egentlig en god 'medspiller'. En god film, nok 4/6 ved første syn.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Ja, og det var også meget symbolsk, at hun kom ud på den 'rigtige' side af overvågningskameraerne. Så hun kunne leve sit liv i stedet for at overvære andres. Men der var bare lidt for meget forløsning efter min smag i slutningen. Jeg er ikke overbevist om, at hun er blevet mere forsonet med fortiden efter at have gennemgået, hvad hun gør i løbet af filmen. Men der var masser af interessante elementer i filmen, og flere steder blev jeg suget ind i dens mørke verden. Den er teknisk gennemført og af høj kvalitet. Specielt når man tænker, at det er Andrea Arnolds første spillefilm.
Jeg er også på en stor 4/6, eller måske en 7/10 efter IMDB skalaen.
#80 Jeg må tilstå, jeg er vild med det visuelle look i film som Ben Hur, 10 Bud, Cleopatra og Spartacus. De grandiose og nærmest vulgære settings er betagende i Technicolor. Den store "chariot" scene i Ben Hur i Circus Maximus er superb og jeg glæder mig ufatteligt, til den udkommer i HD.
At se en scene i Gladiator med blåt filter udover en stor computergenereret plads, hvor legionerne står, er da flot. Det er med til at gøre sceneriet troværdigt. Men jeg vurderer klart en scene som i Cleopatra, hvor Elizabeth Taylor transporteres gennem Rom langt højere, da dette er "the real thing", tusinder af statister og fantastiske kulisser. You can't beat the feeling!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg kan heldigvis ikke sætte mig ind i hendes situation, men tror nu en konfrontation og det at asken kommer til det forhåbentlig rette sted hjælper mere end man skulle tro. men samtidig har hun været ret langt ude (tænker specielt på sex/'voldtægt'-episoden), så det er alligevel en lang vej hun skulle, så virker usandsynligt der at hun er ovenpå. Det er også et svært emne at portrætere, og ja, rigtig flot gjort af en førstegangsinstruktør.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#81 filmz-Aras 18 år siden
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
#82 bobber 18 år siden
Tillykke med 9-tallet.
Venter selv lige med at se min karakter til efter min sidste eksamen i denne omgang i morgen. Håber jeg har klaret den lige så godt som dig :)
#83 gi-jones 18 år siden
I øvrigt er Psycho ikke en udmærket film. Det er på alle måder en genial og gennemført film, der er langt mere virkningsfuld end de fleste moderne film, der forsøger at gøre kunsten efter. Også selv om man er vant til at se de moderne film, kan den stadig overraske.
#84 filt 18 år siden
#85 Bates 18 år siden
#86 lagoni 18 år siden
#87 filt 18 år siden
#88 mr gaijin 18 år siden
Jeg er også på en stor 4/6, eller måske en 7/10 efter IMDB skalaen.
#89 filmz-Bruce 18 år siden
At se en scene i Gladiator med blåt filter udover en stor computergenereret plads, hvor legionerne står, er da flot. Det er med til at gøre sceneriet troværdigt. Men jeg vurderer klart en scene som i Cleopatra, hvor Elizabeth Taylor transporteres gennem Rom langt højere, da dette er "the real thing", tusinder af statister og fantastiske kulisser. You can't beat the feeling!
#90 lagoni 18 år siden