Gravatar

#41 DarkLight 20 år siden

Jeg roder lidt med en global kalender. Og det var slet ikke så simpelt og nemt som det måske lyder.
Fundamentet er Sunbird som jeg bruger både på arbejde og hjemme(kun til private ting).
Den publisher en .ics fil til min host, som er webdav understøttet.
Så langt, så godt.
Problemer kom da jeg gerne ville have en webudgave, så jeg kunne se og evt rette i min kalender, fra en helt tredje computer.
"WebCalendar" er for bloated(og tager ikke udgangspunkt i ics), "phpicalendar" virker som det rigtige valg, men det er tilgengæld lige så buggy som en sommer i Florida.
Jeg er pt. på "iWebCal". Den kan kun læse min kalender, men det må være godt nok indtil videre.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#42 Scherlund 20 år siden

#41 hvis du får noget til at virke godt/perfekt, må du godt lige smide en notis. Har selv været på jagt efter noget i den stil. Men har ikke fundet noget der virker tilfredsstillende endnu :(

Selv sidder jeg ude på SDU og er ved at printe de opgaver ud som skal laves i dag. Smutter snart op og læser de ting igennem som der bliver brug for senere.

Vil godt lige advare om at tage herud på cykel ved en 8.10 tiden. Der er kun et ord der kan beskrive det. KAOS!
Gravatar

#43 DarkLight 20 år siden

Well, Sunbird virker. Jeg er ikke sikker på jeg nogensinde får et bredt behov for at rette i kalenderen via et webinterface. Så der er skåret ind til benet, og så ser jeg om behovet er der. Det er det med 90% sikkerhed ikke. Derudover vader jeg også rundt med en Shuffle med Thunderbird, Firefox og Sunbird på, så de mobile muligheder er ret godt dækket ind.

Ærgeligt at der slet ikke var et Groupware jeg kunne bruge :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#44 elwood 20 år siden

Sidder og overvejer kraftig om jeg sku anskaffe mig n email client, for at kunne begynde at gå over til at bruge min gmail konto, fuldt ud, men jeg skal ha fundet ud af at se min mail fra (crappy)sol.dk som ikke kan ikke forwarde(faktisk siden sol skiftede deres email opsætning, har der ikke været andet end bøvl) , så jeg skal bruge en god email client, og det skal ikke være Outlook, har ikke haft andet end bøvl med dem.

udover det så sidder jeg i hotlinen, og nu er der snart rundstykker, fordi vores konsulent har fødselsdag 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#45 cyberzed 20 år siden

#44 Min grafiker har skiftet forholdsvis smertefrit til Thunderbird, så det kan da anbefales at prøve :)

Vi står nok også snart i retningen af rundstykker da vores revisor kommer forbi :) ud over det så er der ikke mindre end 3 eksterne folk i huset idag...mange i en virksomhed med 12 mennesker :) 2 til vores Xerox DC3535 og så lige en til at installere 1.6TB disk til vores fotografs billeder.
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#46 DarkLight 20 år siden

Vi får jo rundstykker hveeeer dag :P

Og ja. Thunderbird styrer emailhimlen.
Gravatar

#47 filmz-herskegut 20 år siden

Thunderbird :) det er nemt og smertefrit som de andre også siger.
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#48 filmz-vassago 20 år siden

Jeg bruger outlook sammen med en betalt Yahoo! Mail - det fungerer supergodt, men har også overvejet at skifte til Thunderbird, nu hvor man alligevel har skiftet til firefox. Hader dog lid Firefox for deres latterlige bookmark system, men det er dog stadig bedre end IE, selvom at multimedia delen hænger fortsat hænger lidt.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#49 cyberzed 20 år siden

Jeg kører med Out(break)look og jeg er faktisk glad for den og vil ikke skifte fra den...har prøvet Thunderbird, men når man har 2-3 konti man tømmer samt mange folders på dem så kommer man hurtigt til at savne favorite folders ligesom jeg har i Outlook
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#50 dyg 20 år siden

#49 - Jeg kører selv med 5 eller 6 konti, og har en del folders. Alligevel kunne jeg ikke finde på at gå tilbage til Outlook, det må være nok, at jeg skal bruge det her på arbejdet.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: