Uh den store drama dag, hvor den ellers kun skulle stå på uni og videoredigering. Tidligt på formiddagen lød en forsigtig banken på døren og minsandten ikke om den tussegamle nabo stod i rød pyjamas med en gryde gyngende i hånden og iøvrigt så helt miserabel ud. Egentlig troede jeg manden var død for længe siden, da det har hobet sig op med Ikeakataloger i Bibelstørrelse foran hans dør, men et eller andet sted nu meget rart det ikke skulle til at lugte af råddent lig derinde fra. :) "Jeg har været meget syg, så har ikke fået mad et stykke tid...må jeg ikke nok få noget mad af dig?" - fuck manner jo da, stakkelse mand...jeg smørte et par æggemadder og gav ham noget frugt, og tilbød ham at smutte ned og handle ind til ham. "Næh vil De det, dét ville jeg blive meget glad for unge mand"...selvfølgeligt vil jeg det, any day. Utroligt at han nærmest er blevet glemt - virkeligt for dårligt af både pårørende og hjemmehjælpen.
Lidt senere var kæresten helt ude af den, da en af hendes katte pludselig ikke længere var i lejligheden. Døren til opgangen har været åben pga. et spontant maleflip fra hendes side ("jeg tror sørme jeg vil male hele lejligheden - NU!"), så katten var åbenbart gået på eventyr (...i den altid vildt interessante opgang...). Det skal siges hun bor på 3. sal på Amager, derfor begyndte skrækscenarierne at vælte frem i form af urealistisk vanvittige SMS beskeder om at den sikkert lå splattet i baggården, var hoppet fra altan til altan, kørt ned af damptrumler eller ædt af naboen. Jeg har aldrig forstået hvorfor kvinder konsekvent skal slå hjernen fra, når det kommer til deres kæledyr...årsag-virkning kan trods altså bruges i mange sammenhæng, for fanden da.
Nå men hun var jo taget på job og fik mig overtalt til at smutte forbi hende for at lede efter lortet, nu jeg alligevel havde været på universitetet (KUA) og derfor i nærheden. Da jeg kom derud, hørte jeg tilfældigvis et par unger daske rundt i baggården og pludre om en kat, de havde set gemme sig i en busk - og ganske rigtigt sad kærestens kat stadig i busken og hylede op som et andet spædbarn. Den sad lige ved døren til hendes opgang, tænk dig om for satan Trine!!
Jeg overvejede kraftigt at hævne mig på at den havde pisset på min kasket dagen før. Desværre var omkring ti unger rundt om mig, der alle skulle kæle og klappe det rædselsslagne og traumatiseret kræ - alt for mange vidner. ;)
Jeg skulle egentlig fluks hjem og redigere et lille vidoeprojekt sammen der skal være færdigt torsdag, men fuck hvor jeg ikke magter det...det er sgu lidt hårdt at passe et sidefag samtidig med et fuldtids arbejdsmand job *klynk*-*klynk*.
"Running Scared" ligger på skrivebordet, så tror nu bare jeg daffer ned i "King Chicken" og henter en hel kylling til at guffe i mig mens den kører. :)
stakkels mand! Synd at mennesker kan glemmes på den måde. Og hvor ydmygende egentlig, at skulle bede om mad sådan der. Godt du kunne hjælpe, det får du lige en * for herfra :) Og godt han ikke bad om øl i samme forbindelse, så kunne situationen have været en ganske anden.... Eller Bacon... *GYS!*
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Har lige nydt kultfilm temaet på dr2. Der er vist et par film jeg skal på jagt efter som jeg ikke har set (they harder they come + reefer madness + pink flamingo) ..og El Topo må jeg hellere snart se igen, helt klart min favorit.
Nu står den på en kort oprydning i flytte rodet :-/
Damm en fed tema aften på Dr2, det var jo som at se en to timers lang udgave af planetx.
Ham der John Waters har satme et hvis ikke sygt, så meget alternative ide'er Pink Flamingos så satme weird ud.
The Harder They Come, kunne jeg godt få lyst til at se.
Reefer Madness har jeg set gentagene gange fantastisk film.
Og damm George A romero, tror jeg er ret underholdene på kommentar spor til hans film, han var hvertfald lige på og hårdt med sine kommentar i programmet 8-)
Eraserhead, yep jeg har set den film, og nej den kan man ikke forklare den er bare mærkelig på den der David Lynch måde.
Og så burde man måske få set den der The Rocky Horror Picture Show , endnu en af de film man har hørt meget om man ikke fået taget sig sammen til at se, og det var da først i aftes det gik op for mig at det var Tim Curry aka. Pennywise der spiller Transvesit, i filmen.
Men nu sagde Roger Ebert godt nok lige at han ikke kunne komme i tanker om noget mere kedeligt ind at se TRHPS alene hjemme hos en selv såå...
Men kanon god tema aften DR2 keep up the good work, if you read this hehe.
El Topo ser også ret intressant ud, så den må jeg lige opstøve en dag tror jeg.
Med hensyn til indslaget med Søren Fauli og De skrigene Halse, så var jeg lidt i tvivl om hans forsøg på at få den på dvd, altså hans henvendelser om det bare var skuespil for galleriet, den måde han henvender sig på, og kommer farene ind.
Jeg gad godt og ha set et rigtig arbejde hvor han virkelig prøvede at snakke med dem om det, og man hørte hvorfor den ikke er på dvd, undskyldningen med at sidste gang solgte den jo ikke godt, holder vel ikke rigtig i dag, da den jo er en kult film, jeg fandt det lidt for opsat efter min mening. Men nu kender jeg heller ikke så meget til hvo'en Søren Fauli er personlig, så det måske bare mig.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#163 Det må jeg sige...der findes stadig omsørgsfulde mennesker :) Det var da godt at han selv kunne finde af, at banke på hos dig :) Mht katten....det er jo ens små "børn"...har selv 2. Det er jo i virkeligheden lidt bizart ;) Jeg ville også gå helt i panik, hvis en af mine stak af :) Og når katten nu pisser på din kasket, så har den nok ikke lugtet særlig godt i forvejen ;P
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
#161 filmz-herskegut 19 år siden
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
#162 davenport 19 år siden
#163 dolphinfriendly 19 år siden
Lidt senere var kæresten helt ude af den, da en af hendes katte pludselig ikke længere var i lejligheden. Døren til opgangen har været åben pga. et spontant maleflip fra hendes side ("jeg tror sørme jeg vil male hele lejligheden - NU!"), så katten var åbenbart gået på eventyr (...i den altid vildt interessante opgang...). Det skal siges hun bor på 3. sal på Amager, derfor begyndte skrækscenarierne at vælte frem i form af urealistisk vanvittige SMS beskeder om at den sikkert lå splattet i baggården, var hoppet fra altan til altan, kørt ned af damptrumler eller ædt af naboen. Jeg har aldrig forstået hvorfor kvinder konsekvent skal slå hjernen fra, når det kommer til deres kæledyr...årsag-virkning kan trods altså bruges i mange sammenhæng, for fanden da.
Nå men hun var jo taget på job og fik mig overtalt til at smutte forbi hende for at lede efter lortet, nu jeg alligevel havde været på universitetet (KUA) og derfor i nærheden. Da jeg kom derud, hørte jeg tilfældigvis et par unger daske rundt i baggården og pludre om en kat, de havde set gemme sig i en busk - og ganske rigtigt sad kærestens kat stadig i busken og hylede op som et andet spædbarn. Den sad lige ved døren til hendes opgang, tænk dig om for satan Trine!!
Jeg overvejede kraftigt at hævne mig på at den havde pisset på min kasket dagen før. Desværre var omkring ti unger rundt om mig, der alle skulle kæle og klappe det rædselsslagne og traumatiseret kræ - alt for mange vidner. ;)
Jeg skulle egentlig fluks hjem og redigere et lille vidoeprojekt sammen der skal være færdigt torsdag, men fuck hvor jeg ikke magter det...det er sgu lidt hårdt at passe et sidefag samtidig med et fuldtids arbejdsmand job *klynk*-*klynk*.
"Running Scared" ligger på skrivebordet, så tror nu bare jeg daffer ned i "King Chicken" og henter en hel kylling til at guffe i mig mens den kører. :)
#164 Guts 19 år siden
Så har du vist også gjort dagens gode gerning!!
Og fortjener at slappe af!!
#165 davenport 19 år siden
Synd at mennesker kan glemmes på den måde. Og hvor ydmygende egentlig, at skulle bede om mad sådan der.
Godt du kunne hjælpe, det får du lige en * for herfra :)
Og godt han ikke bad om øl i samme forbindelse, så kunne situationen have været en ganske anden.... Eller Bacon... *GYS!*
#166 filmz-herskegut 19 år siden
Det må jeg nok sige, det lyder som om du har haft en eventfuld dag :-)
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
#167 filmz-no015 19 år siden
..og El Topo må jeg hellere snart se igen, helt klart min favorit.
Nu står den på en kort oprydning i flytte rodet :-/
#168 elwood 19 år siden
Ham der John Waters har satme et hvis ikke sygt, så meget alternative ide'er Pink Flamingos så satme weird ud.
The Harder They Come, kunne jeg godt få lyst til at se.
Reefer Madness har jeg set gentagene gange fantastisk film.
Og damm George A romero, tror jeg er ret underholdene på kommentar spor til hans film, han var hvertfald lige på og hårdt med sine kommentar i programmet 8-)
Eraserhead, yep jeg har set den film, og nej den kan man ikke forklare den er bare mærkelig på den der David Lynch måde.
Og så burde man måske få set den der The Rocky Horror Picture Show , endnu en af de film man har hørt meget om man ikke fået taget sig sammen til at se, og det var da først i aftes det gik op for mig at det var Tim Curry aka. Pennywise der spiller Transvesit, i filmen.
Men nu sagde Roger Ebert godt nok lige at han ikke kunne komme i tanker om noget mere kedeligt ind at se TRHPS alene hjemme hos en selv såå...
Men kanon god tema aften DR2 keep up the good work, if you read this hehe.
El Topo ser også ret intressant ud, så den må jeg lige opstøve en dag tror jeg.
Med hensyn til indslaget med Søren Fauli og De skrigene Halse, så var jeg lidt i tvivl om hans forsøg på at få den på dvd, altså hans henvendelser om det bare var skuespil for galleriet, den måde han henvender sig på, og kommer farene ind.
Jeg gad godt og ha set et rigtig arbejde hvor han virkelig prøvede at snakke med dem om det, og man hørte hvorfor den ikke er på dvd, undskyldningen med at sidste gang solgte den jo ikke godt, holder vel ikke rigtig i dag, da den jo er en kult film, jeg fandt det lidt for opsat efter min mening. Men nu kender jeg heller ikke så meget til hvo'en Søren Fauli er personlig, så det måske bare mig.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#169 lagoni 19 år siden
#170 filmz-Asta 19 år siden
Mht katten....det er jo ens små "børn"...har selv 2. Det er jo i virkeligheden lidt bizart ;)
Jeg ville også gå helt i panik, hvis en af mine stak af :)
Og når katten nu pisser på din kasket, så har den nok ikke lugtet særlig godt i forvejen ;P