Gravatar

#10291 lagoni 16 år siden

Jeg er lige kommet hjem efter en forgæves tur i Kvivkly (køen gik hele vejen gennem butikken) og en meget våd cykeltur hjem. Da jeg så kommer op til min dør, står der en due og patruljerer foran. Jeg får åbnet vinduerne i gangen og prøver at få den ud, men næ nej. Jeg skal stå i 5 minutter og udføre diverse forskellige manøvrer før den fatter den skal flyve op til vinduerne. Jeg er så småt begyndt t forstå folk der er bange for fugle. Nu vil jeg lave en kop kakao og nyde det sidste af How I Met Your Mother.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#10292 cyberzed 16 år siden

Har lige sendt en forespørgsel på at få fremvist 4 lejemål i Kolding...var nede og se et i lørdags...mange gode ting, men når man så kigger på vinduerne og ser at det er enkeltlags og der er plexiglas pladder til alle vinduer om vinteren som en form for isolering så står jeg lidt af...samt det heller ikke virkede til at der var en ordentlig klar kontrakt form på lejemålet.
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#10293 mr gaijin 16 år siden

bruce (10287) skrev:
Fedt at se, at Flammen og Citronen klarer sig godt i USA. Forhåbentlig kommer der gode penge i kassen til dansk film.

http://kpn.dk/film/article1795148.ece

http://www.rottentomatoes.com/m/flammen_and_citron...

Stol ikke på danske medier, når det gælder dansk succes i udlandet. Filmen åbnede for en måned siden, og i USA har den indtil videre kun indtjent $75,421. Det er ingenting i amerikansk sammenhæng. Selv ikke for en indie-produktion. De kommer som regel op på en million. De amerikanske anmeldere kunne lide filmen, men USA står for en mikroskopisk brøkdel af filmens omsætning.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#10294 Thomsen 16 år siden

Sidder og flipper lidt over en omsiggribende skandale i plakatmiljøet.

Det er rimelig velkendt, at der laves forfalskninger af autografer og eftertragtede nyere plakater. FBI anslår fx, at op mod 90% af alle de autografer, der sælges på eBay er falske (så hvis du ejer en af de har smarte plakater, der er signeret af hele castet, så kan du altså roligt regne med, at du har betalt for et falskneri - medmindre du selv personligt har fået den signeret), og falske Star Wars- og Pulp Fiction-plakater udbydes til stadighed på eBay, ofte til priser på den forkerte side af 1000kr og med sælgerens forsikring om, at de stammer fra et fund i et varelager. Svindlerne er endda begyndt at ælde plakaterne kunstigt, så de bedre ligner den ægte vare.

Nu har svindlen også nået toppen af poppen. De absolut mest eftertragtede plakater som gruppe er materiale fra Universals klassiske gyserfilm fra 1930-40'erne. Plakaterne - i det omfang de overhovedet findes - handles i op til millionklassen, og selv et enkelt lille lobbycard kan snildt ryge for 30-100.000kr. Dels er de utroligt sjældne, dels har en hel generation af amerikanere (kaldet "the monsterkids") et nostalgisk forhold til dem, fordi filmene blev sendt på tv som samlet pakke i 1950'erne. De sidste par måneder har der været rygter om, at der var noget i gære, bl.a. pga. et par meget tvivlsomme plakater fra King Kong, der var sat salg på eBay. Og bomben sprang så for et par dage siden: En kendt storsamler beskyldes for - i samarbejde med en lige så kendt konservator - at have fremstillet falsknerier af alt fra udhængsbilleder til kæmpestore three-sheet-plakater af de eftertragtede titler. Det skulle være sket ved at bruge fotografiske genoptryk af plakaterne i hans egen samling. De skulle have skrabet det øverste lag af fra samtidige, men ikke værdifulde billeder, for derefter at montere det nye billede ovenpå og til sidst retouchere og montere plakater og billeder, så de blot lignede kraftigt restaurerede eksemplarer.

Én samler har allerede lagt sag an med krav om erstatning på næsten $900.000, og flere følger formentligt. Hvor mange forfalskninger, der er blevet solgt, ved ingen, men repræsentanter fra et af de kendte auktionshuse på området har allerede været ude og sige, at de har efterforsket sagen de seneste måneder, efter at de fik nogle lobbycards tilbage fra en køber med besked om, at de ikke var ægte. Både politi og FBI er involveret. På længere sigt er det en sag, der kan gøre ubodelig skade for high-end samlerne, fordi priserne næsten uvægerligt vil falde i kølvandet på svindlen og dermed mindske værdien af deres samlinger.

Det er ret interessant at se til fra sidelinjen, for det er plakater jeg nok aldrig kommer i nærheden af. Men bizart nok har jeg faktisk brugt den konservator, der anklages, og snakket med ham mange gange i den forbindelse.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#10295 filmz-Bruce 16 år siden

mr gaijin (10293) skrev:
Stol ikke på danske medier, når det gælder dansk succes i udlandet. Filmen åbnede for en måned siden, og i USA har den indtil videre kun indtjent $75,421. Det er ingenting i amerikansk sammenhæng. Selv ikke for en indie-produktion. De kommer som regel op på en million. De amerikanske anmeldere kunne lide filmen, men USA står for en mikroskopisk brøkdel af filmens omsætning.

Forhåbentlig kan word of mouth give den et boost på dvd og bd, som Max Manus forhåbentlig også med tiden får solgt lidt. Men ja ... det er ikke så mange penge.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10296 filmz-Utyske 16 år siden

#10285 -

Jeg takker, det er sgu ikke det fede. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#10297 mr gaijin 16 år siden

Jordskredssejr til oppositionen i valget i Japan:

http://search.japantimes.co.jp/cgi-bin/nn20090830x...

Det er første gang siden krigen, at partiet LDP ikke sidder på regeringsmagten. Første gang i 60 år. Det er gigantisk.
Gravatar

#10298 Highland Park 16 år siden

#10294: Sikke en historie... det er da heldigt, at du ikke har handlet med dem. Konservatoren har vel udført et upåklageligt stykke arbejde for dig (selv om han sikkert har taget et par billeder).

#10297: Fantastisk! Jeg så også et indslag om det forleden i "DR2 Udland"; de sagde vist, at det ville være første gang i 40 år, men jeg husker muligvis forkert.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#10299 mr gaijin 16 år siden

#10298 De har haft magten med en flertalsregering siden 1955 (60 år er også i overkanten, det er 54 år) med undtagelse af valget i 1993, hvor der var et spinkel flertal udenom LDP. Det holdte dog ikke mere end nogle få måneder, hvorefter LDP kom tilbage. Denne gang ser det dog ikke ud til at være ligesom i 1993. Oppositionspartiet DPJ lader til at få en jordskredssejr. Hvis jeg ikke sad med specialet og et nyt job om en uge, ville jeg spytte freelance-artikler ud til højre og venstre om det her.
Gravatar

#10300 elwood 16 år siden

Nå nu kan tiany og jeg snart begynde og tælle ned til "jule" aften 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: