Gravatar

#10991 filmz-Bruce 16 år siden

Ebert har et gensyn med Alien ifbm 30 års jubilæet!

http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/artic...

A peculiarity of the rest of the actors is that none of them were particularly young. Tom Skerritt, the captain, was 46, Hurt was 39 but looked older, Holm was 48, Harry Dean Stanton was 53, Yaphet Kotto was 42, and only Veronica Cartwright at 29 and Weaver at 30 were in the age range of the usual thriller cast. Many recent action pictures have improbably young actors cast as key roles or sidekicks, but by skewing older, "Alien" achieves a certain texture without even making a point of it: These are not adventurers but workers, hired by a company to return 20 million tons of ore to Earth (the vast size of the ship is indicated in a deleted scene, included on the DVD, which takes nearly a minute just to show it passing).

...

Though his career has included some inexplicable clinkers ("Someone to Watch Over Me"), it has also included "Thelma & Louise," "G.I. Jane," "Gladiator" (unloved by me, but not by audiences), "Black Hawk Down" and "Matchstick Men." These are simultaneously commercial and intelligent projects, made by a director who wants to attract a large audience but doesn't care to insult it.

"Alien" has been called the most influential of modern action pictures, and so it is, although "Halloween" also belongs on the list. Unfortunately, the films it influenced studied its thrills but not its thinking. We have now descended into a bog of Gotcha! movies in which various horrible beings spring on a series of victims, usually teenagers. The ultimate extension of the genre is the Geek Movie, illustrated by the remake of "Texas Chainsaw Massacre," which essentially sets the audience the same test as an old-time carnival geek show: Now that you've paid your money, can you keep your eyes open while we disgust you? A few more ambitious and serious sci-fi films have also followed in the footsteps of "Alien," notably the well-made "Aliens" (1986) and "Dark City" (1998). But the original still vibrates with a dark and frightening intensity.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10992 lagoni 16 år siden

Jeg er på vej på kursus. Op klokken 6 en lørdag morgen, det er bare forkert...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#10993 dyg 16 år siden

#10992 - Jeg var også oppe kl. 6 for at tage billeder af den smukke morgen-himmel, men selvfølgeligt var det overskyet mod øst :(
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#10994 Thomsen 16 år siden

#10991 - God pointe omkring skuespillernes alder. Det er en af de ting, jeg savner i genrefilm: voksne figurer. Det hele er efterhånden reduceret til smukke teenageres/ unge-i-20'ernes oplevelser.

Jeg hygger mig med kaffe og Svampebob Firkant (my hero!)

Jeg er lige blevet færdig med første bind i Harry Potter-serien, og det var virkelig en god oplevelse - ikke noget mesterværk, men velskrevet, underholdende og sjov. Heldigvis var jeg så smart (nogle gange overrasker jeg mig selv) at bestille bind 2 fra Amazon samtidigt med bind 1, så jeg kaster mig fluks over fortsættelsen (når Svampebob er slut, forstås).
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#10995 evermind 16 år siden

#10994 Jeg kan sgu ikke lade være med at blive lidt glad, når jeg læser om sådan en god gang weekendpleje af det indre barn ... :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#10996 Highland Park 16 år siden

#10995: Hehe, helt enig. Der er også noget vidunderligt ved en serie som "Svampebob Firkant". Selv om humoren nemt kan blive noget anstrengende i længden, finder jeg absurditeten forfriskende.

Jeg vil i øvrigt lige henlede opmærksomheden på Jon Stewarts interview med Bill Clinton i torsdags, som kan ses i sin fulde længde her:
http://www.thedailyshow.com/
Indtil videre har jeg kun set sammendraget i gårsdagens udsendelse på DR2, men det var knageme godt - både hvad underholdsningsværdi og politisk diskussion angik. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#10997 Kruse 16 år siden

Pyha, jeg er lige kommet hjem efter 2 timers havearbejde ved min fars nye hus! Det er sgu' hårdt at fjerne ukrudt, når det nærmest står i knæhøjde!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#10998 Neslom 16 år siden

Passer børn, så laver lasagne og ser Teletubbies
Gravatar

#10999 davenport 16 år siden

Sidder ovre ved de grå og drikker vin. Ellers sker der nada.
Dagen har budt på morgenmad ude, gåtur i skoven, vennebesøg ude og hjemme, Terminator 2 dir cur og høns i asparges...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#11000 filmz-jonasgr 16 år siden

Jeg har kigge lidt inde på Rotten Tomatoes og set at Emanuel Levy nærmest altid er en af de første med en anmeldelse oppe. Er han så velanset at han simpelthen er en af de første som får lov at publicere anmeldelser, eller en af de første som får tilbudt screeninger. Måske det er fordi han er nemmere til at "overtale" til positive anmeldelser.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: