Gravatar

#11971 filmz-Bruce 16 år siden

#11970 Men det ved de jo ikke :) De er jo vant til imiteret lort af guld, så de opdager nok ikke noget!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#11972 mr gaijin 16 år siden

#11971 Eller "Lad den rette komme ind". Jeg viste den til nogle af mine elever igår. Selv om flertallet af dem ikke kender til andet end Hollywood, så synes de allesammen, at det lød som en forfærdelig skidt ide, at den skal hollywoodificeres om kort tid. Som en af dem sagde, spiller den svenske natur og stemning jo nærmest hovedrollen, og det kan man ikke få med i en amerikansk version.

Min tiltro til menneskeheden +1
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#11973 filmz-Bruce 16 år siden

#11972 Du har helt ret. Man har virkelig ramt den svenske forstad på pletten. Jeg arbejdede i Farsta syd for Stockholm et år fra 1990 og det er som at være der igen, når man ser filmen. Og ikke mindst de fantastiske sprittere i filmen, som også stod på torvet foran Systembolaget hver dag. Man har virkelig ramt slut 70'erne perfekt. Svenne og Lotta måtte godt have fået en cameo :)
Gravatar

#11974 lagoni 16 år siden

Jeg bliver nok lidt upopulær, men at genindspille Oldboy er ikke den dummeste ide Hollywood har fået (det siger dog ikke særlig meget). Jeg brød mig ikke om den og det skyldtes nok primært jeg ikke forstår kulturen - at jeg ikke forstår sproget, gør mig ikke noget, men den meget anderledes kultur gjorde en del af historien utilsigtet forvirrende. Jeg ved godt at hvis man fjerner kulturen ændrer man hele filmen.

Dog tror jeg en amerikansk udgave vil blive kedelig, generisk Hollywood-action, en genindspilning af et lille studie med ukendte skuespillere vil nok gøre filmen bedre.

Det skal så siges det er vist 4 år siden jeg så den, så kan ikke huske den helt godt.

(kort sagt: jeg kan ikke li' Oldboy og synes Hollywood er for ensformig)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#11975 filmz-Bruce 16 år siden

#11974 Hvad er din adresse? Ulrich Thomsen er parat til at rykke ud!!!
Gravatar

#11976 Michael Andersen 16 år siden

#11969 Næsten det samme skrev jeg engang, før den "originale" Oldboy kom i biografen:

Det er en del af den USA omspændende hjernebarks epidemi, hvor små sydstats cortex cerebri ædere efterhånden har spist sig igennem 80% af det område i hjernen, som styrer de kognitive processer såsom tale og hukommelse. Det amerikanske publikum kan således ikke forstå undertekster og udenlandsk talebobler ryger henover hovedet på dem, så de ikke fatter en skid af Oldboy. Derfor er Spielberg Chan-wook Park jo pint til at tage det asiatiske mesterværk og genindspille filmatisere det med Will Smith Min-sik Choi, så de 300 millioner 6 milliarder ikke går glip af den fede oplevelse, som den originale Oldboy jo var.

:P
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#11977 mr gaijin 16 år siden

#11976 Så du siger altså, at den originale manga er et mesterværk? Jeg har ikke læst den, kun bladret lidt i den i en boghandel, og den ser da ok ud. Jeg vil prøve at give den en chance :)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#11978 filmz-jonasgr 16 år siden

Måske er de bare ikke gode til at markedsføre filmen i USA. Det kunne jo være at det er dem som står bag Oldboy som ikke har lært noget om markedsføring. Det kan skyldes mange ting !

At genindspille en film er vel ikke meget værre end at filmatisere en bog.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#11979 Michael Andersen 16 år siden

#11977 Ha ha nej, jeg kender den ikke, synes bare det var sjovt at drille bruce med at hans elskede Oldboy heller ikke er "original" ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#11980 filmz-Bruce 16 år siden

#11969 Det kan jeg godt huske :) Og jeg kan i samme moment linke til en tråd, hvor vi allerede har udkæmpet den kamp :) Der var vist en tråd, hvor vi også havde dit eksempel med bogen indover, men den kan jeg ikke finde :( Ingen grund til at skrive det samme igen, men tråden er nedenfor.

Summa summarum er, at jeg ikke ser nogen analogi mellem en filmatisering af en bog eller et forlæg, som ikke tidligere har været indspillet og en genindspilning/remake af en film.

Jeg er sikker på, at forskellen på eksemplet Peter Jackson indspiller Ringenes Herre af Tolkien og John Woo genindspiller den 5 år senere burde fremstå tydelig :)

Tråd 1

Skriv ny kommentar: