Gravatar

#12091 rockysds 16 år siden

Jeg er i gang med at rydde gevaldigt op på mit værelse, der var blevet lidt en kliche af et rodet teenageværelse. Men nu har jeg taget fat, og hvad finder jeg så øverst oppe i skabet: En gammel biografbillet til "Asterix og Obelix i kamp mod Cæsar" fra Imperial, dateret d. 23 oktober 1999, set med mine bedsteforældre og min storebror for næsten præcis 10 år siden i dag.

Min første film i biografen, jeg har noget minde om, hvis ikke decideret bare den første. Jeg er ikke rigtig sikker derom. Men mindet om at være en lille otteårig purk overvældet af et enormt lærred, imponerede omsluttende lyd og en (dengang) enormt sjov, spændende og engagerende film. Da jeg genså filmen for et par år siden, havde den naturligvis ikke en chance for at leve op til mindet, men en hæderlig film forbliver den dog, og den vil altid betyde noget specielt for mig. Billetten gemmes nu væk, så jeg kan finde den igen i 2019. :)

Og det var så dagens nostalgiske indskud. Tilbage til oprydningen. :/
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#12092 cyberzed 16 år siden

Har lige taget den store tur...fået trukket det netværkskabel jeg skulle...fixet strømkabel til mit HiFi samt justeret et par detaljer som f.eks. en sub der var lidt for lav (og nej den er ikke Brian høj nu) og en center der stod for langt til højre i opstillingen så det hele lød som om de snakkede inde i den anden stue når jeg så film...dog ligger den for lavt nede nu, men det er mere acceptabelt end til siden imo.
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#12093 lagoni 16 år siden

#...90 - jeg synes den er god (går ud fra du mener serien og ikke kylling - haha....). Den kører stort set efter samme formel som alle de andre serier (CSI, Cold Case etc), men Tim Roth og hans stil adskiller den lidt fra resten. Hvis man tog ham ud, var der ikke meget interessant tilbage efter man har set et par afsnit. Så hvis man kan li' Tim Roth (og hvem kan ikke det?), bør man give den en chance.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#12094 elwood 16 år siden

Aftens afsnit lyder især intressant, fordi mit kritik punkt har altid været at han er for "Overlegen"

Overfor sine modstander, lidt ligsom Gibbs fra Navy CSI som jeg egentlig ikke følger med i, på grund af dens karikerede figurer, men synes bare det munter og se hvad serierne hver især prøver og gøre for at skille sig ud.

Burn Notice er også en standard formel der køre efter sin faste opskrift, det er dog primært på grund af Jeffrey Donovan, og Bruce campbell jeg følger med i den serie, da jeg synes de fungere herligt deri.

Og sæson 2 sluttede ganske intressant må jeg sige.

Nå men i aften skal der lyves.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12095 Scherlund 16 år siden

Sidder og overvejer om man skal købe nyt tv. Men det betyder så også at det gamle skal sælges. Hvad mon man kan få for et panasonic 42PZ85E?
Gravatar

#12096 Ericmase 16 år siden

Sidder og ser ekstramaterialet på "Narnia: Price Caspian". :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#12097 filmz-Bruce 16 år siden

#12095 What?!?! Hvad vil du have i stedet? I mine øjne er der ikke kommet noget på banen i PZ85'erens priskategori, som er mere end en lille evolution, med mindre man altså tager et spring opad i pris. Der sker så meget på TV og projektor banen for tiden, at jeg har trukket samtlige følehorn ind, indtil LED og ikke mindst OLED og laser begynder at vise tænder. Min bror har købt Samsung LED 7070'eren og jeg er mest imponeret over strømforbrug og tykkelse.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12098 lagoni 16 år siden

Så fik jeg hentet og spist dürum. Mens jeg ventede på pizzariaet, læste jeg i den avis de havde liggende fremme: Ekstra Bladet (hvorfor skal det været i to ord?). Jeg undres igen-igen over hvorfor folk læser den. Den er fyldt med grimme tegninger, dømmende, dårlig journalistik og ditto sprog og ligner på alle måder en vulgær gratisavis. Jeg forstår ikke folk gider betale for så indholdsløse sider - jeg tænker så på at jeg selv dagligt besøger eb.dk for at se hvad der er af spøjse historier ("Fængsel bedre end husarrest hos konen", "Dværg-væddeløb forarger australiere" fx) og grine lidt af Joan Ørting, men det kan vel desværre ikke passe at alle køber bladet af den grund...

Ahh, det var vist dagens 'jeg føler jeg er bedre end alle andre'-udbrud :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#12099 Lady Arwen 16 år siden

#12098 - couldn't agree more! Forstår heller ikke, hvorfor nogen gider at betale for den "avis"!

Sidder og kigger lidt rundt på nettet... Har lige læst lidt om efterfølgeren til Phantom of the Opera - lyder spændende, og det bliver da også sjovt, at se om den kan leve op til sin forgænger...
Har i dag hjulpet forældre med at fixe min bedstemors antenne, så hendes tv ikke går i sort, når det analoge sinal slukker. Forstår ikke at man skal igennem så meget bøvl pga. det crap...

Doctor Who <3
Gravatar

#12100 Scherlund 16 år siden

#12097 Helt enig i at det er et lækkert TV. Ud over at 42" måske bare er lige lille nok for mig, så er der også problematikken med DVCB-C MPEG4 tuners. En sådan fætter har jeg ikke kunne finde til under 2500.- Så lige nu overvejer jeg Panasonics G10 serie især hvis jeg kan få en nogenlunde pris for mit PZ85

Skriv ny kommentar: