Gravatar

#13501 dyg 16 år siden

Er lige landet i Århus efter en fødselsdags-fest for familien (desværre fik jeg ingen filmrelaterede gaver, men det er der intet nyt i).

Nu skal resten af dagen stå på lidt McD-mad, cola og sport i fjerneren.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#13502 Wallind 16 år siden

Hvilken film vil i anbefale mig, at se i aften?

Chinatown
eller
Crash

(Det skal siges, at jeg ikke har set nogen af filmene endnu.)
Gravatar

#13503 Benway 16 år siden

Så absolut Chinatown. Fantastisk film.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#13504 Wallind 16 år siden

Jeg ved det er en af filmhistoriens største perler, men kan du sige lidt om, hvorfor den er så fantastisk?
Gravatar

#13505 Benway 16 år siden

Well... Den er for det første ekstremt flot filmet. Jack Nicholson har en af sit livs bedste roller, som den luskede privat detektiv J. J. Gittes, og hele måden hvormed Polanski bygger filmen op er slet og ret mesterlig.

Den er lidt som et jazz-stykke. Først kører vi den i en retning med et bestemt tema, så kører vi i en anden, og så ca. ved den sidste halve time ændrer filmen pludseligt tempo og vender tilbage til sit udgangspunkt. Den er en af de film, jeg kan se om og om igen, og min beundring for den bliver blot større hver gang.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#13506 Michael Andersen 16 år siden

#13505 "Den er lidt som et jazz-stykke. Først kører vi den i en retning med et bestemt tema, så kører vi i en anden, og så ca. ved den sidste halve time ændrer filmen pludseligt tempo og vender tilbage til sit udgangspunkt."

Du er jo meningen at du skal "sælge" ham filmen, ikke lyde som Fuzzy ;P
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#13507 Wallind 16 år siden

Lyder som en formidabel film! Nu kan der ikke gå for lang tid med, at få sat den i maskinen og få endnu en filmoplevelse ind under huden...
Gravatar

#13508 Benway 16 år siden

#13506 Hvad er der nu galt med Fuzzy? ;)
Gravatar

#13509 davenport 16 år siden

Han er lurvet... ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#13510 Benway 16 år siden

Jeg ser ham mere som en slags julemand. En lidt lurvet julemand måske men alligevel.

Skriv ny kommentar: