Well... Den er for det første ekstremt flot filmet. Jack Nicholson har en af sit livs bedste roller, som den luskede privat detektiv J. J. Gittes, og hele måden hvormed Polanski bygger filmen op er slet og ret mesterlig.
Den er lidt som et jazz-stykke. Først kører vi den i en retning med et bestemt tema, så kører vi i en anden, og så ca. ved den sidste halve time ændrer filmen pludseligt tempo og vender tilbage til sit udgangspunkt. Den er en af de film, jeg kan se om og om igen, og min beundring for den bliver blot større hver gang.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#13505"Den er lidt som et jazz-stykke. Først kører vi den i en retning med et bestemt tema, så kører vi i en anden, og så ca. ved den sidste halve time ændrer filmen pludseligt tempo og vender tilbage til sit udgangspunkt."
Du er jo meningen at du skal "sælge" ham filmen, ikke lyde som Fuzzy ;P
#13501 dyg 16 år siden
Nu skal resten af dagen stå på lidt McD-mad, cola og sport i fjerneren.
#13502 Wallind 16 år siden
Chinatown
eller
Crash
(Det skal siges, at jeg ikke har set nogen af filmene endnu.)
#13503 Benway 16 år siden
#13504 Wallind 16 år siden
#13505 Benway 16 år siden
Den er lidt som et jazz-stykke. Først kører vi den i en retning med et bestemt tema, så kører vi i en anden, og så ca. ved den sidste halve time ændrer filmen pludseligt tempo og vender tilbage til sit udgangspunkt. Den er en af de film, jeg kan se om og om igen, og min beundring for den bliver blot større hver gang.
#13506 Michael Andersen 16 år siden
Du er jo meningen at du skal "sælge" ham filmen, ikke lyde som Fuzzy ;P
#13507 Wallind 16 år siden
#13508 Benway 16 år siden
#13509 davenport 16 år siden
#13510 Benway 16 år siden