Gravatar

#13991 gi-jones 16 år siden

bruce (13986) skrev:
r de nødvendige restriktioner og incitamenter til at håndhæve det. Der er ikke plads til "nå det er synd". Det er realiteterne i lande som Kina, Indien, Egypten og Indonesien. Gør noget ved det, ellers burde et land som Indien jo blot spare for 70 mio menneskers mere CO2, hvis de får 70 mio flere børn.

Men hvad er det så for en håndhævelse der skal til. Hvad gør du hvis nogen får mere end et barn? Tager det fra dem? Kaster det ud fra en klippe 300-style? Hvad?

Eller økonomiske sanktioner imod forældrene? Så begynder de selv at kaste dem ud fra klipper?

Og det nytter ikke noget at diskutere det her som et problem i Asien eller Afrika. Vi bliver også flere herhjemme, og vi kan da ikke sidde og påstå at andre skal underlægges den slags restriktioner uden at vi selv er villige til det.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#13992 evermind 16 år siden

Highland Park (13989) skrev:
Dan O'Bannon er død
;(

Øv øv! :(

Det kunne være, jeg skulle mindes ham med Return of the Living Dead, når jeg får en ledig stund ...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#13993 dyg 16 år siden

Forsøger at hente lidt motivation frem, hvilket ikke går overvældende godt. Jeg regner med at sidde på min pind indtil kl. 14.00, men jeg orker snart ikke mere.

Den dersens juleferie trækker alt for hårdt i mig lige nu.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#13994 wimmie 16 år siden

Hvaffor en ferie...?

Jeg har fri i 3 dage...det er alt hvad jeg får i år :/
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#13995 dyg 16 år siden

Jeg "får" heller ikke meget, det er mine surt optjente ferie-dage der bliver brugt. Næste arbejdsdag er 4. januar 2010.

Hold op, hvor skal jeg se mange film inden da!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#13996 filmz-Bruce 16 år siden

gi-jones (13991) skrev:
Men hvad er det så for en håndhævelse der skal til. Hvad gør du hvis nogen får mere end et barn? Tager det fra dem? Kaster det ud fra en klippe 300-style? Hvad?

Eller økonomiske sanktioner imod forældrene? Så begynder de selv at kaste dem ud fra klipper?

Og det nytter ikke noget at diskutere det her som et problem i Asien eller Afrika. Vi bliver også flere herhjemme, og vi kan da ikke sidde og påstå at andre skal underlægges den slags restriktioner uden at vi selv er villige til det.

Danmarks befolkning er steget med 25% på 50 år. Indiens er på 42% steget med 250%. Under 1 million versus næsten 700 millioner og går man europa efter i sømmene, så er det ikke just her man skal finde overforbruget, men selvfølgelig mener jeg det er et globalt problem og derfor skal landene i vesten også underlægges. Men jo, det ER et problem som i høj grad skyldes knepperi uden kondomer og lignende i Asien og Afrika.

Nu er jeg ikke typen, som drømmer om at være ond mod børn, men om det så er sterilisation der skal til efter en fødsel, eller økonomiske eller sociale incitamenter restriktioner, så do it. Pladder humanismen og romantismen omkring emnet skal væk og problemerne skal frem. Vi er det værste skadedyr på planeten og hvis vi ikke kan kontrollere vores egen uhæmmede vækst, som suger al drivkraft ud af vores planet, jamen så er vi jo blot rotter.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#13997 gi-jones 16 år siden

Jamen, hvis du mener at det kan løses med prævention så er jeg all for it. Sælg Paven og køb kondomer til Afrika for pengene. Jeg tror bare der skal mere til end som så.

Jeg er enig i at det med al sandsynlighed er vores største problem (og det problem som alle de andre problemer udspringer af). Jeg kan bare ikke se en god løsning på det, som kan gennemføres under en demokratisk styring. Tvangssterilisation er sjældent en populær ting.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#13998 filmz-Bruce 16 år siden

#13997 Vi er langt forbi sidste salgsdato, hvad angår populære løsninger omkring befolkningstilvækst. Hvis det er tvangssterilisation der skal til, så frem med kniven. Hvis folk vil lappeløsninger så velbekomme, men så længe menneskeheden vokser, så er VI problemet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#13999 Kiksmann 16 år siden

Vi bør bygge et kæmpe luxus hotel på månen, der er ret god plads, og en fandens stor sandbunker til dem spiller golf.

Dog ærgeligt at politikerne ikke tør stille sig frem og fortælle hvad det egentlig er hvad de tror de kan opnå med det her, i stedet ender det som altid i person profilering. Hvad får dem til at tro at det kun er Obama som kan vende dette problem?
Hvis man ser hvilken nedgang han har i meningsmålinger i USA, bør det jo nok fortælle at han ikke kan klare alt.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#14000 Kiksmann 16 år siden

http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann

Skriv ny kommentar: