Nå ja...en ting mere: Det er mange solgte pladser i 3D, og en del af dem er sikkert fanboys, der skal se den for 2, 3 eller 4. gang..som sidder og knævrer løs...der er ingen solgte billetter i sal 2 til i morgen kl. 13.30...:)
Har lige fået at vide, at jeg kommer på Sitecore-kursus i mit løntilskudsjob. Og forhåbentlig også et ESDH-kursus...det er fandeme nice at kunne skrive sådan noget på sit CV.
Det jeg skal lave er event-, kommunikation- og pressemedarbejder for Expo2010(kun i forhold til Odense, så kommer nok ikke med til Shanghai :)
#14717 - du skal lige passe på med den anden aktivering der...tror jeg...det er vist noget med, at de bare sender dig ud i noget de vælger. Men du skal da bare finde dig et løntilskudsjob...husk, de sjældent er slået op. Bare ring rundt og spørg.
Ja jeg tror jeg vil se lidt nærmere på det der løntilskud. Fik faktisk at vide at fordi jeg har en LVU kan jeg allerede nu komme i et løntilskudsjob i en privat virksomhed. Det er der så ingen der har fortalt mig før - det kræver bare at virksomheden max. har 2 akademikere ansat og en årlig omsætning på under 50 mio. Men tror nu jeg prøver det offentlige først - vil bare lige undersøge nærmere hvad mine muligheder er, jeg vil jo gerne i et relevant løntilskudsjob.
#14713 ...og 3D oplevelsen er så meget anderledes i andre biografer :S
Det kan jeg af gode grunde ikke tage stilling til. Jeg kan kun sige, at det fungerede optimalt i Klovborg Kino. :) Selvfølgelig er der stadig plads til, at teknikken bliver forfinet yderligere, men det afhænger også af filmskaberne, der skal lære at arbejde med de 3 dimensioner (tempo, måden tingene bliver filmet på etc.). Hver teknik har jo sine fordele og ulemper, og f.eks. egner meget hurtige panoreringer sig ikke så godt til 3D, som det ser ud lige nu.
cyberzed (14720) skrev:
Det jeg synes halter er at det primært er brugt til at opbygge dybdeperspektiv, og så et par få gange med noget flimmer "ud i lokalet", det er efter min overbevisning ikke "nok"...men som altid er det smag, og der er jo som sådan ikke nogen der har ret da det er det enkle individ der vurderer hvad han/hun kan lide ;)
Der var intet flimmer, da jeg så filmen i Klovborg, og dybdeperspektiv er jo 3D-teknikkens største force og primære eksistensberettigelse. Det svarer jo lidt til at sige, at surround sound ikke bidrager med noget i forhold til stereo og mono.
#14723 - nope, men er temmelig sikker på, at det var pga. manglende erfaring
#14724 - for så vidt er mulighederne ubegrænset. Du finder bare nogle interessante steder, og så ringer du til dem:). Så længe det er offentligt, så er det Jobcenteret, der skal betale jo. Privat er det jo så firmaet som får tilskud til din løn.
Jeg er lige kommet tilbage fra Ikea, hvor jeg vandrede rundt i hvad der følte som en evighed. Da jeg endelig fandt noget godt, vandrede jeg endnu en evighed for at finde der hvor jeg skulle hente varen - og så er den selvfølgelig udsolgt... Dvs endnu en tur i næste uge. Øv.
Endnu en øv: hvor er jeg træt af det nye design i Kongens Have (Odense). Det er slet ikke til at se hvor stierne er og 'hovedstien' er slet ikke oplyst - ikke smart når der står pynte-betonkloder midt på stien. Jeg håber det bliver bedre når der forhåbentlig kommer lidt græs og blomster til sommer og de så får ordnet lyset.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Så smækkede manden Die Hard 4 på...for 115. gang :/ Hvorfor har den mand så snæver en horisont hvad film angår; han kan se de 10 samme film flere gange om ugen - og vi har altså omkring 300 film at vælge imellem så det burde være muligt at vælge lidt nyt i ny og næ.
Anyway, skal snart i seng - skal op kl. 6.15 i denne uge da jeg er på daghold; det er satme hårdt når man ikke er vant til det.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#14721 Skeloboy 16 år siden
Det er mange solgte pladser i 3D, og en del af dem er sikkert fanboys, der skal se den for 2, 3 eller 4. gang..som sidder og knævrer løs...der er ingen solgte billetter i sal 2 til i morgen kl. 13.30...:)
#14722 Skeloboy 16 år siden
Det jeg skal lave er event-, kommunikation- og pressemedarbejder for Expo2010(kun i forhold til Odense, så kommer nok ikke med til Shanghai :)
#14723 cyberzed 16 år siden
#14724 tiany 16 år siden
Ja jeg tror jeg vil se lidt nærmere på det der løntilskud. Fik faktisk at vide at fordi jeg har en LVU kan jeg allerede nu komme i et løntilskudsjob i en privat virksomhed. Det er der så ingen der har fortalt mig før - det kræver bare at virksomheden max. har 2 akademikere ansat og en årlig omsætning på under 50 mio.
Men tror nu jeg prøver det offentlige først - vil bare lige undersøge nærmere hvad mine muligheder er, jeg vil jo gerne i et relevant løntilskudsjob.
#14725 Highland Park 16 år siden
Det kan jeg af gode grunde ikke tage stilling til. Jeg kan kun sige, at det fungerede optimalt i Klovborg Kino. :)
Selvfølgelig er der stadig plads til, at teknikken bliver forfinet yderligere, men det afhænger også af filmskaberne, der skal lære at arbejde med de 3 dimensioner (tempo, måden tingene bliver filmet på etc.). Hver teknik har jo sine fordele og ulemper, og f.eks. egner meget hurtige panoreringer sig ikke så godt til 3D, som det ser ud lige nu.
Der var intet flimmer, da jeg så filmen i Klovborg, og dybdeperspektiv er jo 3D-teknikkens største force og primære eksistensberettigelse.
Det svarer jo lidt til at sige, at surround sound ikke bidrager med noget i forhold til stereo og mono.
#14726 Skeloboy 16 år siden
#14724 - for så vidt er mulighederne ubegrænset. Du finder bare nogle interessante steder, og så ringer du til dem:). Så længe det er offentligt, så er det Jobcenteret, der skal betale jo. Privat er det jo så firmaet som får tilskud til din løn.
#14727 lagoni 16 år siden
Endnu en øv: hvor er jeg træt af det nye design i Kongens Have (Odense). Det er slet ikke til at se hvor stierne er og 'hovedstien' er slet ikke oplyst - ikke smart når der står pynte-betonkloder midt på stien. Jeg håber det bliver bedre når der forhåbentlig kommer lidt græs og blomster til sommer og de så får ordnet lyset.
#14728 filmz-jonasgr 16 år siden
Ganske god dokumentar.
Og nu skal jeg vist snart i sent.
'Cause I'm evil"
#14729 Wangsgaard 16 år siden
#14730 wimmie 16 år siden
Hvorfor har den mand så snæver en horisont hvad film angår; han kan se de 10 samme film flere gange om ugen - og vi har altså omkring 300 film at vælge imellem så det burde være muligt at vælge lidt nyt i ny og næ.
Anyway, skal snart i seng - skal op kl. 6.15 i denne uge da jeg er på daghold; det er satme hårdt når man ikke er vant til det.