"Dr. Horrible's Sing A-Long Blog" er skæppeskøn og endnu en genistreg fra Joss Whedon. Elsker det tvist der kommer i afslutningen hvor tonen/stemningen skifter 180 grader. Klassisk Whedon og det der gør hans værker så overraskende og geniale.
Skal vi ikke lige høre klassikeren om THe Hammer ;D
Kan anbefale jer at tjekke Felicia Day's web-serie "The Guild" ud. Sæson 1 & 2 fåes samlet og sæson 3 er udkommet her for nylig, (man kan også se serien på youtube). Den er jeg ret vild med. :)
Så er det sku snart weekend, og jeg glæder mig. Efter en uge der har budt på aflivning, lange ture rundt i Storkøbenhavn, nye idéer ifm. arbejde, bekymringer omkring økonomi og meget meget andet, trænger jeg til at koble af fra verden, og koncentrere mig om min familie.
Tak for alle råd osv. ifm. min tur til Hovedstaden. Blev ikke engang antastet i Skælbækgade, hvilket var skuffende, når man nu var kommet til de kulørte lamper ;) Der var kun en enkelt gadeluder, der havde for travlt til at kaste sig over en halvkraftig jyde. Lige et spørgsmål til københavnerne: Kan i høre forskel på accenter? Altså om man kommer fra den ene del eller den anden i København? Jeg kom til at tænke på det, fordi jeg kender en, der kan pinpointe præcist hvorfra folk kommer på Als. Hver landsby sin accent. Og jeg overværede mange samtaler med borgere, og jeg synes de lød forskellige, men jeg kunne ikke sætte finger på hvad det var.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg er godt nok ikke københavner, men bor da i nærheden. Jo, der er forskel på hvordan man taler i hovedstadsområdet - jeg har lagt mærke til at hvad jyder typisk betragter som københavnsk, er hvad man taler i omegnskommunerne, typisk på vestegnen (Ishøj, Brøndby o.s.v.), hvilket er ret underholdende, da det jo reelt ikke har noget med København at gøre.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Ja, egentlig. Min opfattelse er at folk i Hovedstadsområdet har en bedre retorik, og er noget hurtigere i vendingen end jeg fx. er. Men det er måske fordi det hele går lidt hurtigere, alt fra trafik til armbevægelser, og så må det gælde om at være fremme i skoene. Det med opfattelse af Kbh. er egentlig også ret sjovt. Jeg snakkede med en kollega om det, og den jyske opfattelse af Kbh. starter lige omkring Korsør ;) Meget rammende egentlig..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Var i retten i dag som såkaldt ekspertvidne i en sag mod en af vore kunder.. Det er sådan set godt nok, men Hr Clausen her glemte at slukke sin telefon.. Og som om det ikke er dumt nok, så forestil jer dommeren og anklageren i hovedet da temaet fra Lykkehjulet pludselig brølede fra min jakkelomme..
Heldigvis tog de det med godt humør (nok mest pga ringetonen :D) og sagde det var et dejligt genhør :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
#16681 elwood 16 år siden
Ligger flad af grin over hans Møllehave parodi 8-)
Yep Sing-along-blog er genial!
Og herlige sange.
Hey glem ikke Felicia Day! hun er satme sød 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#16682 NightHawk 16 år siden
"Dr. Horrible's Sing A-Long Blog" er skæppeskøn og endnu en genistreg fra Joss Whedon. Elsker det tvist der kommer i afslutningen hvor tonen/stemningen skifter 180 grader. Klassisk Whedon og det der gør hans værker så overraskende og geniale.
Skal vi ikke lige høre klassikeren om THe Hammer ;D
Kan anbefale jer at tjekke Felicia Day's web-serie "The Guild" ud. Sæson 1 & 2 fåes samlet og sæson 3 er udkommet her for nylig, (man kan også se serien på youtube). Den er jeg ret vild med. :)
http://www.axelmusic.com/productDetails/7676851687...
http://www.amazon.com/Guild-Season-Three-Amazon-co...
#16683 elwood 16 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#16684 MOVIE1000 16 år siden
#16685 gi-jones 16 år siden
#16686 Kiksmann 16 år siden
Bemærk lige at det kun er MP udgaven ;)
#16687 davenport 16 år siden
Tak for alle råd osv. ifm. min tur til Hovedstaden. Blev ikke engang antastet i Skælbækgade, hvilket var skuffende, når man nu var kommet til de kulørte lamper ;)
Der var kun en enkelt gadeluder, der havde for travlt til at kaste sig over en halvkraftig jyde.
Lige et spørgsmål til københavnerne: Kan i høre forskel på accenter? Altså om man kommer fra den ene del eller den anden i København? Jeg kom til at tænke på det, fordi jeg kender en, der kan pinpointe præcist hvorfra folk kommer på Als. Hver landsby sin accent. Og jeg overværede mange samtaler med borgere, og jeg synes de lød forskellige, men jeg kunne ikke sætte finger på hvad det var.
#16688 filmz-Utyske 16 år siden
Jeg er godt nok ikke københavner, men bor da i nærheden. Jo, der er forskel på hvordan man taler i hovedstadsområdet - jeg har lagt mærke til at hvad jyder typisk betragter som københavnsk, er hvad man taler i omegnskommunerne, typisk på vestegnen (Ishøj, Brøndby o.s.v.), hvilket er ret underholdende, da det jo reelt ikke har noget med København at gøre.
#16689 davenport 16 år siden
Det med opfattelse af Kbh. er egentlig også ret sjovt. Jeg snakkede med en kollega om det, og den jyske opfattelse af Kbh. starter lige omkring Korsør ;)
Meget rammende egentlig..
#16690 HonoDelLoce 16 år siden
Heldigvis tog de det med godt humør (nok mest pga ringetonen :D) og sagde det var et dejligt genhør :D