Ja, vi har kigget på nogle relativt billige huse i området. Lige nu har vi 42 km til arbejde som tilbagelægges på 35-40 minutter (alt efter trafikken). Det er den maksimale afstand vi vil have til arbejde. Vi har begge boet i Fredericia og manden er selv fra Hedensted og har boet i Vejle, så vi kender og holder af området :)
Men ja, Assens er en rigtig dejlig by i lækre omgivelser - dét kommer jeg til at savne ved at flytte herfra.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Torsdag den 3. juni 1982, blev den 10 årige Malene Rose Hansen brutalt voldtaget, mishandlet og kvalt. Derefter blev hendes mistandlede lig smidt i en vandfyldt grøft på en skovvej i Nyled Mose ved Sonnerup, Nykøbing Sjælland af morderen. Her fandt kriminalpolitiet søndag den 6. juni 1982 hendes lig i grøften ved mosen 3 dage efter mordet. Vicekriminalkommisær ved Rigspolitichefens Rejsehold Eigil V. Knudsen afhørte sammen med sine kollegaer fredag den 11. juni 1982 den formodede gerningsmand Frede Jensen, der var blevet stoppet i sin gule Morris Mascot varebil. Det viste sig ved afhøringerne, at han var en iskold og afstumpet person med sexuelle afvigelser. Frede Jensen afgav de efterfølgende dage forskellige og modsigende forklaringer, hvorefter han blev anholdt torsdag den 17. juni 1982 kl. 22.25, sigtet for mordet på den 10 årige Malene Rose Hansen. I hans varevogn kunne kriminalpolitiets teknikere konstatere, at der manglede en 220 volt el-ledning, som pigen var blevet kvalt med. De fandt også tekniske spor af, at Malene Rose Hansen havde været i bilen på et tidspunkt. Desuden fandt politiet en hjulkapset fra bilen tæt på gerningsstedet hvor liget af den myrdede 10 årige pige blev fundet. Frede Jensen nægtede ethvert kendskab til pigen eller mordet på hende den 3. juni 1982. Han blev mentalundersøgt og fundet egnet til straf. Retten dømte i 1983 Frede Jensen til fængsel på livstid for mordet på Malene Rose Hansen. Han blev sendt til afsoning ved Vridsløselille Statsfængsel, hvor medfangerne forsøgte af dræbe Frede Jensen med et jernspyd. Han blev efterfølgende overført til arresthuset i Maribo, hvor medfangerne satte ham på en glohed kogeplade. Derefter blev han overført til Herstedvester fængsel, hvor Frede Jensen nåede at afsone 14 år, indtil han døde af lungekræft i 1997.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Min mor kunne sågar huske datoen. Det var et halvt år før jeg blev født og da mine forældre var nabo til ham og pigen er jeg lidt interesseret i at vide mere om sagen. Især det at hun havde to børn på samme alder (mine storesøskende) til at gå derhjemme og passe sig selv indtil hun kom fra arbejde, kunne jeg forestille mig har været bekymrende. Altså med tanke på at det var tilfældigt at det lige var Malene det gik udover.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#17331 cyberzed 16 år siden
Hvornår var det The Pacific skulle starte på dansk tv og hvilken kanal var det der vandt den?
#17332 tiany 16 år siden
Canal+ HD og Canal+ Series
På søndag kl.20
#17333 dyg 16 år siden
Edit: Nå, den har bare overtaget Canal+ Comedy's plads :/
#17334 cyberzed 16 år siden
#17335 filmz-jonasgr 16 år siden
'Cause I'm evil"
#17336 wimmie 16 år siden
Ja, vi har kigget på nogle relativt billige huse i området. Lige nu har vi 42 km til arbejde som tilbagelægges på 35-40 minutter (alt efter trafikken). Det er den maksimale afstand vi vil have til arbejde.
Vi har begge boet i Fredericia og manden er selv fra Hedensted og har boet i Vejle, så vi kender og holder af området :)
Men ja, Assens er en rigtig dejlig by i lækre omgivelser - dét kommer jeg til at savne ved at flytte herfra.
#17337 wimmie 16 år siden
Fredesagen?
#17338 Steffan Rasmussen 16 år siden
Torsdag den 3. juni 1982, blev den 10 årige Malene Rose Hansen brutalt voldtaget, mishandlet og kvalt. Derefter blev hendes mistandlede lig smidt i en vandfyldt grøft på en skovvej i Nyled Mose ved Sonnerup, Nykøbing Sjælland af morderen. Her fandt kriminalpolitiet søndag den 6. juni 1982 hendes lig i grøften ved mosen 3 dage efter mordet. Vicekriminalkommisær ved Rigspolitichefens Rejsehold Eigil V. Knudsen afhørte sammen med sine kollegaer fredag den 11. juni 1982 den formodede gerningsmand Frede Jensen, der var blevet stoppet i sin gule Morris Mascot varebil. Det viste sig ved afhøringerne, at han var en iskold og afstumpet person med sexuelle afvigelser. Frede Jensen afgav de efterfølgende dage forskellige og modsigende forklaringer, hvorefter han blev anholdt torsdag den 17. juni 1982 kl. 22.25, sigtet for mordet på den 10 årige Malene Rose Hansen. I hans varevogn kunne kriminalpolitiets teknikere konstatere, at der manglede en 220 volt el-ledning, som pigen var blevet kvalt med. De fandt også tekniske spor af, at Malene Rose Hansen havde været i bilen på et tidspunkt. Desuden fandt politiet en hjulkapset fra bilen tæt på gerningsstedet hvor liget af den myrdede 10 årige pige blev fundet. Frede Jensen nægtede ethvert kendskab til pigen eller mordet på hende den 3. juni 1982. Han blev mentalundersøgt og fundet egnet til straf.
Retten dømte i 1983 Frede Jensen til fængsel på livstid for mordet på Malene Rose Hansen. Han blev sendt til afsoning ved Vridsløselille Statsfængsel, hvor medfangerne forsøgte af dræbe Frede Jensen med et jernspyd. Han blev efterfølgende overført til arresthuset i Maribo, hvor medfangerne satte ham på en glohed kogeplade. Derefter blev han overført til Herstedvester fængsel, hvor Frede Jensen nåede at afsone 14 år, indtil han døde af lungekræft i 1997.
#17339 filmz-jonasgr 16 år siden
Min mor kunne sågar huske datoen. Det var et halvt år før jeg blev født og da mine forældre var nabo til ham og pigen er jeg lidt interesseret i at vide mere om sagen. Især det at hun havde to børn på samme alder (mine storesøskende) til at gå derhjemme og passe sig selv indtil hun kom fra arbejde, kunne jeg forestille mig har været bekymrende. Altså med tanke på at det var tilfældigt at det lige var Malene det gik udover.
'Cause I'm evil"
#17340 davenport 16 år siden