Du skal have lov at have din mening, men jeg vil bare lige pointere at jeg bestemt ikke er en utålmodig filmseer og jeg hader MTV-klipning som fx. Transformers. Greengrass stilen kan være ganske fin i en vis udstrækning, men bliver hurtigt trættende, og passer til en bestemt slags film. Lange indstillinger og langsomt pace har bestemt også sin plads, men jeg holder på at Kubricks brug af dem i 2001 er dræbende kedsommelig.
Ville ønske jeg havde mere tid til denne diskussion, men er på arbejde :) Tag og kom til sommerfesten og så kan vi lige nappe en duel over en frankfurter i svøb.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#18286 - de stillinger, jeg ikke gider have, bruger jeg 10 minutter på..:)...heldigvis kvalitetstester hverken AA eller MA..:)
Jeg bruger heller ikke for meget tid på dem, men vil heller ikke have at de bliver for "dårlige" da det jo kan være at virksomheden senere slår en stilling op som netop er drømme jobbet.
På jobsøgningskurset blev vi opfordret til, bare at bruge jobnets "send ansøgning" funktion, hvis vi havde en kvote med ansøgninger vi skulle sende. Men det synes jeg simpelthen er at lave grin med virksomhederne, offentlige såvel som private. De ansøgninger fra jobnet er jo det mest pinlige i verden.
elwood (18288) skrev:
Hej (indsæt firma navn)
I mangler en ansat Jeg mangler et Job... lad os tale sammen
#18291 Det er heller ikke meningen at generalisere, men at sætte fokus på en tendens jeg mener er tilstede og derfor så absolut fremover afstedkommer flere publikummer, som har besvær med at sætte sig ned og kunne se en film som denne (og andre), fra ende til anden.
Det er blot at vende blikket indad på mig selv og lægge mærke til min forringede evne til at læse artikler til ende, sætte mig i en stol med en bog og lignende. Jeg bryder mig ikke om det, men kan se, at jeg er påvirket. Der er absolut positive afledte effekter, men jeg føler, at jeg er blevet et kulturelt fattigere menneske, som foretager flere overspringshandlinger end hvad godt er.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Ha, dejligt at se jeg ikke er alene med min holdning til 2001..
Som jeg oprindeligt skrev, så finder jeg faktisk filmen ganske interessant - i de sekvenser, hvor der er noget at interessere sig for.. Og nej, jeg så ikke filmen "med bind for øjnene" (dum kommentar) - der er INGEN dybere (eller interessant) mening med, at en landing af et rumskib skal tage 10 minutter (på film) - og slet ikke flere gange i samme film..
Motion-scenen, den langsomme scene med HAL's sang osv har jeg intet imod - men de langtrukne scener uden "historie-drift" (og jo, dem er der en del af....) - det er fandme æv..
Jeg ville ikke have noget imod at filmen var en time længere - hvis det var fordi man tog en time røvsyghed væk og tillagde to timer mere i stil med de halvanden time der er tilbage efter den førnævnte time var taget væk :)
Som sagt - jeg finder filmen meget interessant, og kan sagtens forholde mig til dens mange "problemstillinger" (ikke helt passende ord, men det bedste, jeg lige kunne finde..).. Men den er altså vitterlig langtrukken..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
#18296 Hmmm ikke just ham jeg tager for gode varer, men jeg tror nu nok, at der "er noget om snakken" og det er ikke, at der er "bedre på Bakken"! Det lyder allerede som en gang Kingdom of Heaven første cut, men desværre er der vist ikke denne gang 45 minutters klip på gulvet, til en "second opinion". Men der er trods alt en del forskellige syn på filmen kan man se.
Den starter ud med 73% på Rottentomatoes, men topkritikerne har jo heller ikke givet deres syn endnu. Såååå ...
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#18298 Nej jeg er heller ikke altid enig med ham, men jeg kan godt lide hans måde at skrive på. Desuden er han ofte en af dem der er tidligst ude med anmeldelser i Danmark.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#18291 gi-jones 15 år siden
Ville ønske jeg havde mere tid til denne diskussion, men er på arbejde :) Tag og kom til sommerfesten og så kan vi lige nappe en duel over en frankfurter i svøb.
#18292 tiany 15 år siden
Jeg bruger heller ikke for meget tid på dem, men vil heller ikke have at de bliver for "dårlige" da det jo kan være at virksomheden senere slår en stilling op som netop er drømme jobbet.
På jobsøgningskurset blev vi opfordret til, bare at bruge jobnets "send ansøgning" funktion, hvis vi havde en kvote med ansøgninger vi skulle sende. Men det synes jeg simpelthen er at lave grin med virksomhederne, offentlige såvel som private. De ansøgninger fra jobnet er jo det mest pinlige i verden.
Det er vist godt du allerede har et job ;)
#18293 elwood 15 år siden
yeah about that vi har ønskerunde lige pt. så jeg håber jeg overlever...
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#18294 filmz-Bruce 15 år siden
Det er blot at vende blikket indad på mig selv og lægge mærke til min forringede evne til at læse artikler til ende, sætte mig i en stol med en bog og lignende. Jeg bryder mig ikke om det, men kan se, at jeg er påvirket. Der er absolut positive afledte effekter, men jeg føler, at jeg er blevet et kulturelt fattigere menneske, som foretager flere overspringshandlinger end hvad godt er.
#18295 HonoDelLoce 15 år siden
Som jeg oprindeligt skrev, så finder jeg faktisk filmen ganske interessant - i de sekvenser, hvor der er noget at interessere sig for.. Og nej, jeg så ikke filmen "med bind for øjnene" (dum kommentar) - der er INGEN dybere (eller interessant) mening med, at en landing af et rumskib skal tage 10 minutter (på film) - og slet ikke flere gange i samme film..
Motion-scenen, den langsomme scene med HAL's sang osv har jeg intet imod - men de langtrukne scener uden "historie-drift" (og jo, dem er der en del af....) - det er fandme æv..
Jeg ville ikke have noget imod at filmen var en time længere - hvis det var fordi man tog en time røvsyghed væk og tillagde to timer mere i stil med de halvanden time der er tilbage efter den førnævnte time var taget væk :)
Som sagt - jeg finder filmen meget interessant, og kan sagtens forholde mig til dens mange "problemstillinger" (ikke helt passende ord, men det bedste, jeg lige kunne finde..).. Men den er altså vitterlig langtrukken..
#18296 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#18297 gi-jones 15 år siden
#18298 filmz-Bruce 15 år siden
Den starter ud med 73% på Rottentomatoes, men topkritikerne har jo heller ikke givet deres syn endnu. Såååå ...
#18299 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#18300 filmz-Bruce 15 år siden
You are free to speculate as you wish, about the philosophical and allegorial meaning of 2001.
En åbning som muliggør fortolkninger, som nok ikke just lå Clarke på sinde, men som i mine øjne gør fortællingen mere interessant.