On the upside, så lykkedes det mig lige at få fingre i et OCR-program til Mac. Min kusine, der er igang med en post-doc, har ellers meget anbefalet mig at anskaffe Adobe Acrobat Pro. Det er hundedyrt, men kan kan fås til en studiepris af ca. 1000kr - hvilket dog stadigvæk er i overkanten for mig. Hun scanner sine fagbøger ind og bruger så Adobe-programmet til tekstgenkendelse og til at lave noter o.l. i de indscannede dokumenter.
Jeg fandt heldigvis ud af, at man kan det meste af det samme (understregninger, fremhævninger, noter m.m.) i "Billedfremviser", der følger gratis med til enhver Mac - så det var kun selve tekstgenkendelsen, jeg manglede. Og den fandt jeg så nu.
Det er godt nok dejligt at arbejde med. Jeg har en mængde artikler, som jeg har fået tilsendt som pdf-filer, men som man ikke kunne redigere i eller arbejde videre med. Med et enkelt tastetryk bliver det hele nu genkendt, og jeg kan sidde og lave mine overstregninger og noter direkte på den bærbare i stedet for i hånden. Fagre nye verden! :-)
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Jeg sidder og lytter til det nye album fra The National "High Violet", som er et ganske fremragende album. Bedre end forgængeren og endnu bedre end "Alligator".
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Der er det dumt ved det, at mani kke nødvendigvis ser noget "med bind for øjnene" fordi man ikke ser det samme som dig.
Det er blot min opfattelse, da jeg mener, at samtlige af filmens scener kan retfærdiggøres (hvad enten man bryder sig om filmen eller ej), men jeg havde selvfølgelig ikke behøvet at formulere det på så provokerende vis. Jeg var bare selv blevet provokeret af nogle af de tidligere udtalelser og hoppede derfor i med begge ben, for som Obelix (vist nok) siger: "øje for øje... tand for tand... skuffen er åben." Jeg er jo bare et menneske. ;)
honodelloce (18323) skrev:
At du mener, du er løftet højere op og derfor ser den eneste sandhed, er dog heldigvis ikke mit problem ;)
Nej, pjat, jeg sidder og læser og forsøger at tage mig sammen til også at skrive. Jeg er mærkeligt nok langt bedre til at tage mig sammen til at gå ud og hænge ved kaffemaskinen.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
#18337 Man føler i øjeblikket, at det kun er et spørgsmål om tid. Vi skal have pause nu og så skal spillerne lige ned på jorden og ud igen med 1-1 i anden periode. Ikke et tysk mål nu!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#18331 Thomsen 15 år siden
Jeg fandt heldigvis ud af, at man kan det meste af det samme (understregninger, fremhævninger, noter m.m.) i "Billedfremviser", der følger gratis med til enhver Mac - så det var kun selve tekstgenkendelsen, jeg manglede. Og den fandt jeg så nu.
Det er godt nok dejligt at arbejde med. Jeg har en mængde artikler, som jeg har fået tilsendt som pdf-filer, men som man ikke kunne redigere i eller arbejde videre med. Med et enkelt tastetryk bliver det hele nu genkendt, og jeg kan sidde og lave mine overstregninger og noter direkte på den bærbare i stedet for i hånden. Fagre nye verden! :-)
#18332 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#18333 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#18334 Highland Park 15 år siden
Det er blot min opfattelse, da jeg mener, at samtlige af filmens scener kan retfærdiggøres (hvad enten man bryder sig om filmen eller ej), men jeg havde selvfølgelig ikke behøvet at formulere det på så provokerende vis. Jeg var bare selv blevet provokeret af nogle af de tidligere udtalelser og hoppede derfor i med begge ben, for som Obelix (vist nok) siger: "øje for øje... tand for tand... skuffen er åben." Jeg er jo bare et menneske. ;)
Hehe... i lige måde. :)
#18335 filmz-Utyske 15 år siden
#18336 filmz-Bruce 15 år siden
#18337 filmz-Utyske 15 år siden
#18338 Thomsen 15 år siden
Nej, pjat, jeg sidder og læser og forsøger at tage mig sammen til også at skrive. Jeg er mærkeligt nok langt bedre til at tage mig sammen til at gå ud og hænge ved kaffemaskinen.
#18339 filmz-Bruce 15 år siden
#18340 filmz-Utyske 15 år siden