Gravatar

#2161 davenport 15 år siden

Jeg er generelt ret glad for rygeforbudet, selvom jeg selv ryger. Jeg har efterhånden vænnet mig til at gå udenfor, ligemeget hvor jeg er. Jeg har det helt underligt, når jeg er et sted, hvor man ryger indendørs, og føler det akavet at tænde op.
Selv min far er begyndt at gå ud, når vi er der med den lille. Han gjorde det helt automatisk.
Sådan troede jeg aldrig det blev..

Pt. på arbejde og er færdig med forlængelsessager for denne måned. Så kommer der bare en stak for næste måned snart. >:I

Savner min familie...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2162 filmz-Le Samouraï 15 år siden

#2161 - Det kender jeg godt. Min far var storryger af de mest usle cerutter i mange, mange år og sked højt og flot på, at min søster havde astma. Men da hun fik en lille, begyndte han automatisk at gå udenfor (eller ind i sit kontor) og ryge, og da min mor for et par år siden pludseligt begyndte at hoste og være alvorligt generet af det, så holdt han op fra den ene dag til den anden. Gamle køtere kan åbenbart stadigt lære nye tricks.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#2163 tiany 15 år siden

#2162 Jeg kan huske da min far holdte op med at ryge pibe, det gjorder han også fra den ene dag til den anden. Det pinlige var så at hverken min mor eller mig havde lagt mærke til det, det var først da min mor undrede sig over at han ikke skulle have ny tobak. Men han er da blevet meget glad for at han stoppede, som han sagde nu kunne han pludselig lugte og smage ting igen.
Valar morghulis
Gravatar

#2164 filmz-Bruce 15 år siden

Kan huske "gamle dage", da jeg som lille skulle til familiefester i Jylland i bil engang om måneden. Min far røg dengang Cecil og min mor Prince og bilen stank af røg. Nu er de heldigvis stoffri begge to.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2165 Takfornu 15 år siden

Har beslutte at gå før tid i dag fra arbejde 1 for at tage hjem og skrive lidt om filmkritik :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#2166 Bony 15 år siden

Jeg er selv tidligere ryger. Startede med at ryge da jeg var 16 år gammel og stoppede fra den ene dag til den anden for godt to år siden i en alder af 23. Grunden til at jeg stoppede var ret sjov, for det kom sig af at jeg løb tør for cigaretter og min eneste mulighed for at skaffe nye, var ved at skulle cykle på tanken. En afstand på godt fire kilometer fik mig dog til at finde på alternativer. Jeg tænkte at jeg ville prøve at se hvor lang tid jeg kunne gå, uden at tænde én op og nu er jeg så på andet år af rygestoppet. :)

Det var som sådan nemt nok at stoppe, men fra tid til anden kan man godt komme til at savne det lidt. Følelsen af at sidde med en cigaret i hånden mens man ser film eller lignende er hyggelig. Samtidig hvis man drikker en øl med vennerne eller sidder en masse samlet, så er det bare hyggeligt på en mærkelig social måde. Ikke-rygere kan ikke rigtigt sætte sig ind i det - det er en ret speciel følelse. Men jeg er glad for at jeg stoppede.

Btw. så blev vores TV-bords projekt og skærm på væg en kæmpe succes. Det har givet SÅ meget ekstra til stuen. Det virker nærmest som om at der er kommet mere luft og mere plads - til trods for at der er kommet to kæmpe gulvhøjttalere ind også. Når Onkyoen kommer og den er stillet på plads så tager jeg lige nogle billeder så i kan se det. Er nu ret stolt af mit projekt her. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#2167 DarkLight 15 år siden

Jeg er igang med at undersøge markedet for NAS. Min MyBook 500GB er ved at stå af, og det er jeg mildt sagt ret træt af, da den er fra Februar.

I øjeblikket står jeg mellem:

DS207+ til ~1400 kroner. Plus 2 diske på 1TB pr stk til 830 kr. Samlet pris 3371 kroner.
Fordelene er at Synology har et hav af features med til disse NAS. Og den understøtter Raid1, så mine data burde være rimelig beskyttet.
Ulempen er dårlig diskbenyttelse med Raid1, samt at den kun har plads til 2 HDD's. Loftet er dermed 1TB data.

Drobo
Drobo har været fremme i lang tid efterhånden, og dermed egentlig lidt underligt at prisen stadig er de 4000 kroner uden diske i. Den har plads til 4 diske, og disse er hot swap-able. Man kan bruge alle diske, og den giver besked når den mindste skal skiftes ud. Derved har jeg fuld data-sikkerhed, samt mere plads end de 1TB på DS207+.
Ulempen er at Drobo bare er en fil-server, og har dermed ikke nogle af de features som den anden. Dette betyder dog ikke det store, da den i forvejen skal sættes sammen med en server.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#2168 filmz-Kadann 15 år siden

#2166 -

Jeg stoppede også fra den ene dage til den anden, fra 40 om dagen uden filter, men selv efter 7 år, oplever jeg med et halvt år til et års mellemrum, at jeg lige har behov for at få genopfrisket hvorfor jeg stoppede. Så tænder jeg en smøg, konstaterer at det stadig smager af lort og så er det overstået. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#2169 gi-jones 15 år siden

#2167: Du kan vel få den byttet. Med mindre du har købt den hos shg.dk (RØVHULLER) selvfølgelig.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#2170 filmz-Le Samouraï 15 år siden

Jeg bor sammen med en inkarneret ryger. Sidst hun forsøgte at stoppe, så holdt det lige præcis 15 minutter - hvorefter hun sendte mig et af det der "du siger bare *ikke* noget"-blikke :-)

Hun har dog bestemt, at hun vil holde op i år. Nu må vi se. Vi har dog en klar aftale om, at kommer der en projektor i hus, så er det slut med røg i stuen. Personligt er jeg ikke generet af det. Det kommer måske af at være vokset op med en hardcore ryger som far.

Apropos ham og hans rygestop, så meddelte han først, at han "tog en pause" og havde i et års tid et par pakker cerutter liggende. Til sidst smed han dem bare ud uden den store fanfare.

Jeg tror, det værste nok var, at det lige var cerutter han røg - oven i købet dårlige af slagsen. Det tog mig faktisk mange år, hvor jeg havde foræret ham en hel del gode cigarer til jul o.l., før det gik op for mig, at han aldrig røg andet end cerutterne, og at cigarerne bare lå og smuldrede i et skab. Han har dog vist både røget cigaretter og pibe i sine yngre dage og i min barndom var han røgfri. Jeg kan endda huske, hvornår han begyndte igen: Nytårsaften 1981, den famøse nytårscigar (som min onkel prakkede ham på).

Vedr. gamle dage, Bruce, kan du huske dengang, man til festerne og selskabelige middage bød et fad rundt med et udvalg af forskellige cigaretter og cigarer til gæsterne? Jeg så det i en film fornylig, og det gik op for mig, at det gjorde mine forældre da også. De havde sådan en fin søvbakke, hvor der var linet cigaretter af forskellige mærker m.m. op, som min mor så gik rundt med. Jeg tror, det sluttede i 1970'erne, hvor rygning begyndte at blive upopulært.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5

Skriv ny kommentar: