Gravatar

#2931 lagoni 15 år siden

Kadann (2930) skrev:
Det kommer jo an på hvilke fora man kommer på. :)

Det har du jo så ret i :) Jeg er ikke selv særlig aktiv på andre fora, så har ikke et ordentligt sammenligningsgrundlag. Jeg mener bare at så længe man kan argumentere for sin sag og tør tage diskussionen, kan man godt skrive noget andre ikke lige mener er populært. At det så ikke er relevant for forummet er rigtigt, men det er også svært at bedømme hvornår diskussionen går fra 'det der er ikke relevant for en film' til 'det der er mega-klammern'.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#2932 Bony 15 år siden

Jeg ville ønske at jeg havde overskud/lyst til at trække nogle af Davenports ekstreme holdninger ud, og spørge lidt ind til dem. Jeg har dog desværre på fornemmelsen at han hverken er til at hugge eller stikke i. Nu er jeg selv jyde (bosat på Sjælland) og jeg deler bestemt ikke den holdning du fremligger. Der er desuden ikke én eneste fra mit jyske netværk der deler disse holdninger. Måske fordi jeg kom fra Århus, altså en by og ikke fra landet? :)

Bevares, jeg kom selv med en joke den anden dag i en anden tråd, hvori ordene "bøsse" og "svansede" indgik. Det er efter min mening okay at lave sjov med ting. Hvis ikke man må/tør, så er vi efter min mening, meget længere ude at skide end det ser ud til. Det virker bare lidt som om at nogen mennesker ikke rigtigt kan se grænsen.

Jeg kan godt lide Filmz. Jeg kan godt lide at deltage i forum og være en af de "faste brugere" på dette site. Jeg vil indrømme at jeg den senere tid har fulgt mindre og mindre med i forum, men dette er til dels også pga. den pludselige overflod af nye brugere som af en eller anden årsag væltede ind. Men det er jo ikke noget nyt. Det er sket hvert år, i perioder i små ryk. Det gode ved Filmz er dog at det kun er de interessante brugere, de brugere der rent faktisk er værd at bruge tid på, som bliver. Jeg synes at sammenholdet herinde er rigtig godt og der er flere brugere som jeg er sikker på at jeg ville gå rigtig godt i spænd med IRL. Men der er samtidig også et par stykker som jeg er ganske sikker på at jeg ikke rigtigt ville kunne fungere med IRL, eller i forum online, for den sags skyld. Men så holder jeg mig jo bare væk fra disse personer, værre er det ikke. Hvis der er nogle tråde som jeg ikke finder interessante eller hvis der er diskussioner bare for diskussionernes skyld, ja så holder jeg mig væk. Det er et valg vi alle har. Hvis der er nogle trolde som gang på gang, gengiver deres holdninger, så lad vær med at deltage i trådene. Samtidig tror jeg også at en egentlig regelændring på dette punkt ville kunne holde forum lidt renere for alt det had. Men dermed ikke sagt at det ikke er iorden at sige sin mening. Ytringsfriheden (hader at bruge denne danske klassiker i diskussioner) er der jo. Men om man vil "lytte", læse med eller deltage står for egen regning. Det er en hårfin grænse og jeg tror ikke selv at jeg ved hvor den præcist ligger.

Jeg synes det er en skam når de "faste brugere" vælger at tage afsked med sitet. Le Samouraï har haft sine grunde og det skal jeg ikke blande mig i. Jeg håber dog ikke at der er flere af de regelmæssige brugere der tager samme tog væk.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#2933 lagoni 15 år siden

En veninde har lige inviteret mig ind og se Quarantine. Brr, jeg er lidt bange allerede - jeg kan rigtig godt li' gyset man får, men jeg er sådan en tøs når det kommer.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#2934 gi-jones 15 år siden

#2933: Kender det godt. Jeg er seriøst dårlig til gysere. Jeg har stadig The Descent stående urørt derhjemme :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#2935 cyberzed 15 år siden

#2932 Jeg har intet læst i den anden tråd hvor det hele stammer fra, men jeg er ret enig i det...jeg husker tydelig nogle brand emner som ungdomshuset og sådan...så vidt jeg husker var Kadann og jeg ikke enig på alle område men det var da med en form for respekt vi tog diskussionerne. I den sidste ende at det koster så "gammel" og fast en bruger som Le Samouraï ser jeg brændt ærgeligt...jeg er sikkert enig med ham i noget af det han siger for jeg synes stadig verden er plaget af gammelsure stereotype folk, og guess what...dem jeg kendte IRL er sorteret fra i min omgangkreds.

P.S. Der tages højde for usammenhængende sætninger, dårlig ordvalg og hvad eller det må være i min lille skrivelse.
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#2936 filmz-Bruce 15 år siden

Stadig ser jeg, at det er så som så med udpegning af de indlæg, som åbenbart krænker folk meget. Det er lidt trist!

Det er jeg som sagt nødt til at forholde mig, eftersom jeg nu engang er ivrig debattør i netop de tråde og omkring de emner, hvor man erfaringsmæssigt skal træde meget varsomt og derfor så stadig må være blandt de "mistænkte" :)

Jeg kan vælge at sige "fuck det", udfra devicen, at man er uskyldig til andet er bevist og at jeg ... om nogen, ved at jeg hverken er homofob, racist eller på anden måde en ignorant stereotyp. Ignorant kan jeg gå med til!

Jeg har forlængst erkendt, at jeg ikke kan og heller ikke vil, holde min kæft, når der debatteres om noget jeg har en holdning til. Det pisser mig af, når jeg debatterer mod det jeg har hørt nævnt som "det gode argument", en debatform, som længe førte til en kønsløs sfære af politisk korrekthed ofte håndhævet af kulturradikale tosser i medierne, som heldigvis efterhånden er pillet ned fra deres piedestal og nu må vænne sig til, at alt kan debatteres uden forudgående regler for, hvad der er "god takt og tone". Det er lige i min ånd og ikke mindst i oplysningstidens ånd, en tid for 200 år siden, hvor de groft sagt var mere intellektuelle end vi er idag, fordi vi har så travlt med at være optaget af at være krænkede.

Det har ikke noget at gøre med, at alt der siges og skrives ikke skal kritiseres. Jeg forstår sgu godt, at der flippes ud over mange af de udsagn der fremkommer her i debatten. Og jeg forstår godt, når f.eks Kadann er ved at få nok af nogle udsagn. Jeg har blot en høj tærskel for, hvad der krænker mig og jeg er bevidst om, hvad der interesserer mig. Disse udsagn siger mig ikke noget, så jeg ignorerer dem fordi jeg ikke mener de er værd at bruge tid på.

Men hvis jeg ødelægger fornøjelsen ved Filmz forum for de mange, kan vi så ikke lige få det på det rene, da jeg ikke har i sinde at spolere noget, jeg ved har fungeret og fungerer glimrende? Hvis ikke, så fortsætter jeg selvfølgelig fortrøstningsfuldt :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2937 Bony 15 år siden

#2936 - Nu kan jeg kun tale for mig selv, og i mit tilfælde ødelægger du intet for mig.

Selvom jeg måske ikke altid er enig, så finder jeg altid dine indlæg meget interessante og velskrevne og en fornøjelse at læse. Til trods for eventuelle (dog sjældne) uenigheder, så er jeg tit enig omkring film og holdningerne om disse. Det er også derfor at jeg flere gange har taget dine anmeldelser, anbefalinger etc. for gode varer og købt eller bestilt film udfra disse, og ikke én gang er jeg blevet skuffet.

Hvad angår disse "øjenåbninger" omkring ældre film etc. så har du mere end én gang fået mig til at kigge efter film som står andre steder end på Blockbusterens Top 10-hylde. De ældre eller lidt mere skæve film, som jeg med garanti aldrig ville have stødt på af mig selv. Og det skal du selvfølgelig have stor tak for. :)

Her er jeres site også en god pendant til Filmz. Gode anmeldelser som altid er en fornøjelse at følge.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#2938 elwood 15 år siden

Jeg har lige haft snakket med min Faster, og aftalt at jeg skal til Tved i næste uge engang for og Bage Klejner med hende, det er en fast tradition.

Ahh så bliver det aligevel jul i år 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#2939 cyberzed 15 år siden

#2936 Det eneste du har på den dårlige konto hos mig er røveri af min tid når jeg skal læse dine til tider lange indlæg :) og hvis jeg i løbet af de første 10-20 linjer ikke er med på emnet så bliver du skippet...ligesom alle andre ville være blevet. Hvis det er et emne jeg synes jeg har noget at byde ind med så skal jeg nok læse videre.

#2938 Tved i Thy?
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#2940 elwood 15 år siden

tættere på Mols 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: