Vi køber gerne for et par tusinde i Tyskland. Sidst var lootet: 39 liter vin 3 kasser Royal Ceres 3 Kasser Coke Light En bærepose slik (Haribo, Skittles, etc. altså kvalitet) Bacon (1 kg. til 40 kr.) Pølser (1½ kg. til en halvtredser, og de er rigtig gode!) Alskens nudler, dyppelse til sommerens grill (Jack D. hot sauce etc.), Knoor Chili sauce. Chips, bullion terninger (5 kr. for en æske) og what not.
Det fylder hele bilen, og koster 1/3 mindst end i DK.
Vi tager turen ca. en gang i måneden, med varierende ting.
+ at tyskerne bare har et udvalg, der kun overgås af USA. (Is this cheese??) Hvis man styrer ind i et af de lidt mere almindelige supermarkeder end Fleggaard, er der sindsygt meget at vælge imellem, og man kan tit få lov at smage varerne.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Min manglende forståelse overfor turene til Tyskland kan nok koges ned til, at jeg dels ikke bor i bare nogenlunde nærhed af grænsen og at jeg er single, så jeg kan dårligt nå at indtage så meget mad. :)
Jo jo, hvis jeg havde rygrad nok til at have 30 rammer øl i mit hjem, ville det sikkert tiltale mig. :)
Men nu er det ikke ligefrem prisen på øl der ruinerer mig herhjemme. :)
Indtil for nogle år siden var der endda en hel del mennesker, der tog derned i bus fra eksempelvis Aarhus. Jeg har aldrig selv benyttet mig af muligheden, men jeg kender da nogen, der har, og det var vist både hyggeligt og [url=
Jeg er vokset op med familie i Tønder, så jeg var en hel del ved grænsen som barn. Det var et mekka for unger med vanvittige mængder af slik og sodavand i alskens afskyninger. I dag, hvor jeg er holdt op med at æde slik i de mængder, er det stadig hyggeligt at drøne derned i ny og næ efter tre rammer Slots til en favorabel pris. Så sent som i søndags var jeg faktisk i Tønder, men det var nu mest fordi, vi ikke havde noget andet at lave, så virker de tre timers køretur derned (med afstikker til blandt andet Lunderskov) ikke som noget særligt. Turen hjem efter et besøg på et særdeles tarveligt pizzeria var en anden snak!
#37945 Coke i dåser til under 2 kr. stykket. Kvalitetsøl og alkohol til 1/3 af prisen i Danmark. Chokolade, sukker, slik, marmelade, kød, ja selv creme fraiche 18%. Alt som sundhedsapostle postulerer er usundt og livsforkortende (ikke noget om livskvalitet i den henseende).
#37949 Jeg kan fortælle dig, at en bil med 2 personer fra København til Flensburg og tilbage igen betalte sig hjem, ved indkøb af 150-170 dåse colaer inklusive broafgift og benzin. Og først der begyndte vi at hælde ind i vognen :) Det er blevet så god en forretning (altså for tyskerne) at Fleggaard nu reklamerer på Sjælland.
Skal til skriftlig eksamen i makro økonomi om en halv time, uden nogen som helst hjælpemidler. Tvivler nu på, jeg kan huske 600 siders pensum i hovedet, så vi må se, hvordan det går.
"My first girlfriend turned into the moon." "That's rough, buddy."
Skal til skriftlig eksamen i makro økonomi om en halv time, uden nogen som helst hjælpemidler. Tvivler nu på, jeg kan huske 600 siders pensum i hovedet, så vi må se, hvordan det går.
Man skal faktisk ikke undervurdere hvor "nemme" skriftlige eksamer uden hjælpemidler kan være.
Var også skrækslagen da jeg i sin tid skulle op i makroøkonomi, men det var faktisk overraskende nemt, men vi havde heldigvis også en fremragende underviser.
Det kan faktisk være en fordel ingen hjælpemidler at have. Jeg har det ofte sådan, at når jeg har hjælpemidler, så skal jeg altid lige tjekke en ekstra gang om det er korrekt det jeg skriver.
Uden hjælpemidler er det blot med at skrive det man kan huske og ofte får man derved også de bedste ideer og det tager en del af presset væk.
#37951 Slettet Bruger [4095312732] 13 år siden
#37952 davenport 13 år siden
39 liter vin
3 kasser Royal Ceres
3 Kasser Coke Light
En bærepose slik (Haribo, Skittles, etc. altså kvalitet)
Bacon (1 kg. til 40 kr.)
Pølser (1½ kg. til en halvtredser, og de er rigtig gode!)
Alskens nudler, dyppelse til sommerens grill (Jack D. hot sauce etc.), Knoor Chili sauce.
Chips, bullion terninger (5 kr. for en æske) og what not.
Det fylder hele bilen, og koster 1/3 mindst end i DK.
Vi tager turen ca. en gang i måneden, med varierende ting.
+ at tyskerne bare har et udvalg, der kun overgås af USA. (Is this cheese??)
Hvis man styrer ind i et af de lidt mere almindelige supermarkeder end Fleggaard, er der sindsygt meget at vælge imellem, og man kan tit få lov at smage varerne.
#37953 Slettet Bruger [4095312732] 13 år siden
#37954 davenport 13 år siden
#37955 Slettet Bruger [4095312732] 13 år siden
Men nu er det ikke ligefrem prisen på øl der ruinerer mig herhjemme. :)
#37956 Kochie 13 år siden
Indtil for nogle år siden var der endda en hel del mennesker, der tog derned i bus fra eksempelvis Aarhus. Jeg har aldrig selv benyttet mig af muligheden, men jeg kender da nogen, der har, og det var vist både hyggeligt og [url=
Jeg er vokset op med familie i Tønder, så jeg var en hel del ved grænsen som barn. Det var et mekka for unger med vanvittige mængder af slik og sodavand i alskens afskyninger. I dag, hvor jeg er holdt op med at æde slik i de mængder, er det stadig hyggeligt at drøne derned i ny og næ efter tre rammer Slots til en favorabel pris. Så sent som i søndags var jeg faktisk i Tønder, men det var nu mest fordi, vi ikke havde noget andet at lave, så virker de tre timers køretur derned (med afstikker til blandt andet Lunderskov) ikke som noget særligt. Turen hjem efter et besøg på et særdeles tarveligt pizzeria var en anden snak!
#37957 bhs 13 år siden
Kan det ikke bedre betale sig for dig, at tage til puttgarden? Når du nu bor i kbh?
#37958 Neranders 13 år siden
"That's rough, buddy."
#37959 tiany 13 år siden
Man skal faktisk ikke undervurdere hvor "nemme" skriftlige eksamer uden hjælpemidler kan være.
Var også skrækslagen da jeg i sin tid skulle op i makroøkonomi, men det var faktisk overraskende nemt, men vi havde heldigvis også en fremragende underviser.
#37960 Slettet Bruger [2193683797] 13 år siden
Uden hjælpemidler er det blot med at skrive det man kan huske og ofte får man derved også de bedste ideer og det tager en del af presset væk.