Der var flere bud. Bl.a. fandt jeg et sted, der havde en perfekt dansk plakat fra Godards "Manden i månen" (Pierrot le fou). Men jeg blev også lidt lun på Masciis flotte, franske plakat fra "Abernes planet" og en plakat fra en Renoir-film, hvis titel jeg lige har glemt. Man kan selvfølgelig finde dem på nettet, men der er nu et eller andet over at stå fysisk i forretningen og tage den med hjem under armen.
Vi var i øvrigt også et smut på et gigantisk og pebret marked lidt nord for montmartre. Det skulle vist være europas største. Der var nogle fantastiske industrielle møbler fra 1920'erne og dejlige originale fotografier fra 1880'erne. Men de kostede naturligvis også derefter. Min kæreste købte en fin, fransksproget udgave af "Histoire de Babar" fra 1939 - børnebogen om elefanten. Vi har dog fundet ud af, at sælgeren omgik sandheden en smule. Det var ikke en fransk førsteudgave, for den er fra 1931, men en Schweizisk. Men bare hun er glad for den, så er det fint nok. Samme sted havde de i øvrigt en dansk filmplakat fra en gammel Tarzan-film. Gad vide, hvordan sådan en ender i Frankrig?
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Jeg har været i Kolding hele dagen med min datter. Det blev til is, pomfritter, sodavand, legetøj og en masse kilometer tilbagelagt. Helmer stødte til og vi fik en øl på Den Engelske og sluttede af i den asiatiske forretning, så der lige kunne blive tanket op på soya og nudler. (30 pakker superstærke nudler!) Nu klipper Obersten hæk med den lille, og den store har fået lov at se tegnefilm og hvile fødderne. (Hun var efterhånden blevet træt i benene)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
@Wimse - Tillykke! Håber du bliver super glad for det!
@Thomsen - Har du ellers gode råd til ting, der skal ses dernede? Jeg tager selv til Paris med kæresten i midten af august, og leder med lys og lygte efter små hyggelige/romantiske steder og restauranter. Gerne noget, der ikke er alt for turist-præget.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Har haft en helt fantastisk start på min uge. Kommet ind på drømme uddannelsen og efter flere år endelig fået en lejlighed (næsten drømme lejlighed). Jeg kunne ikke være mere heldig, tror jeg skal spille lotto i morgen!
Vil dele noget med jer filmz'er! Husk at se det til ende :-) (gut der synes, at hans søster er hot..)
#38951 Thomsen 13 år siden
Der var flere bud. Bl.a. fandt jeg et sted, der havde en perfekt dansk plakat fra Godards "Manden i månen" (Pierrot le fou). Men jeg blev også lidt lun på Masciis flotte, franske plakat fra "Abernes planet" og en plakat fra en Renoir-film, hvis titel jeg lige har glemt. Man kan selvfølgelig finde dem på nettet, men der er nu et eller andet over at stå fysisk i forretningen og tage den med hjem under armen.
Vi var i øvrigt også et smut på et gigantisk og pebret marked lidt nord for montmartre. Det skulle vist være europas største. Der var nogle fantastiske industrielle møbler fra 1920'erne og dejlige originale fotografier fra 1880'erne. Men de kostede naturligvis også derefter. Min kæreste købte en fin, fransksproget udgave af "Histoire de Babar" fra 1939 - børnebogen om elefanten. Vi har dog fundet ud af, at sælgeren omgik sandheden en smule. Det var ikke en fransk førsteudgave, for den er fra 1931, men en Schweizisk. Men bare hun er glad for den, så er det fint nok. Samme sted havde de i øvrigt en dansk filmplakat fra en gammel Tarzan-film. Gad vide, hvordan sådan en ender i Frankrig?
#38952 davenport 13 år siden
Helmer stødte til og vi fik en øl på Den Engelske og sluttede af i den asiatiske forretning, så der lige kunne blive tanket op på soya og nudler. (30 pakker superstærke nudler!)
Nu klipper Obersten hæk med den lille, og den store har fået lov at se tegnefilm og hvile fødderne. (Hun var efterhånden blevet træt i benene)
#38953 tiany 13 år siden
#38954 elwood 13 år siden
Er ret vild med England optræder en del self. blir det jo globetrotting adventure but still, kan blot håbe på de bruger landet noget mere i filmen.
Javier Bardem som skurk classic.
Jeg glæder mig ganske meget til og se den.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#38955 dyg 13 år siden
@Thomsen - Har du ellers gode råd til ting, der skal ses dernede? Jeg tager selv til Paris med kæresten i midten af august, og leder med lys og lygte efter små hyggelige/romantiske steder og restauranter. Gerne noget, der ikke er alt for turist-præget.
#38956 davenport 13 år siden
;)
#38957 bhs 13 år siden
Vil dele noget med jer filmz'er! Husk at se det til ende :-) (gut der synes, at hans søster er hot..)
#38958 wimmie 13 år siden
Tak, det håber jeg også - er meget spændt :)
#38959 Kiksmann 13 år siden
Edward saksehånd?
#38960 misuma 13 år siden