Kan man ikke nyde dem begge, eller er det blevet meget in at nedgøre den ene, før man kan værdsætte og nyde den anden?
Det var en helt personlig betragtning med udgangspunkt i, at jeg er stor, stor fan af Nolan og hans Batman-univers, og at jeg, da jeg læste de første anmeldelser af The Avengers havde meget svært ved at tro, at jeg skulle være mere underholdt af den end af The Dark Knight Rises. Men siden The Dark Knight Rises efterlod mig oprigtigt skuffet, og The Avengers nu tog røven på mig, fandt jeg det formålsfuldt at dele denne betragning på en filmside. Jeg glæder mig virkelig til at gense The Dark Knight Rises, jeg så den to gange i biografen og var meget tæt på at tage afsted efter den igen, da Bane formåede at udfordre Ledgers position som yndlingsskurk i en Batman-film. Og nu må jeg jo så se, om The Avengers holder ved et andet gensyn, omend jeg er ganske sikker på det. Jeg er blevet større og større fan af Whedon på det seneste, og The Avengers var dælme underholdende.
The Dark Knight Rises efterlod mig oprigtigt skuffet,
Var dog ikke selv skuffet, men heller ikke blæst bagover. Men Nolan havde også for meget at leve op til. Jeg fandt den dog stadig ganske ganske glimrende, modsat nogle af de øvrige sommertitler, der skuffede mig.
Kochie (40021) skrev:
The Avengers holder ved et andet gensyn
Den blev også en kende bedre ved gensyn for mig også, da man nu var bedre forberedt på, hvad Whedon ville og hvad han er go' til. Bestemt underholdende. Og humoristisk. Men som så ofte med marvels film, sætter de ikke varige spor i mig. Jeg håber, at vi slutningen på året også får årets bedste blockbuster.
Sidder og kontrollerer endnu en portion togfilm. Det er lidt sjovt at høre, hvad folk i toget snakker om: "Hvis du ikke stopper nu, så sætter jeg af dig toget!" - den klassiske mødretrussel. :-)
Sjovt, jeg troede ellers, at det hele blev filmet fra første parket i førerkabinen. Jeg går ud fra, at lyden af passagererne bliver erstattet senere hen.
Sjovt, jeg troede ellers, at det hele blev filmet fra første parket i førerkabinen. Jeg går ud fra, at lyden af passagererne bliver erstattet senere hen.
På nogle af togene, fx de små lokalbaner, er afskærmningen mellem førerkabine og passagerer så tynd, at man kan høre det hele. Lyden bliver ikke bearbejdet bagefter, men brugt som den er.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
#40021 Kochie 13 år siden
Det var en helt personlig betragtning med udgangspunkt i, at jeg er stor, stor fan af Nolan og hans Batman-univers, og at jeg, da jeg læste de første anmeldelser af The Avengers havde meget svært ved at tro, at jeg skulle være mere underholdt af den end af The Dark Knight Rises. Men siden The Dark Knight Rises efterlod mig oprigtigt skuffet, og The Avengers nu tog røven på mig, fandt jeg det formålsfuldt at dele denne betragning på en filmside.
Jeg glæder mig virkelig til at gense The Dark Knight Rises, jeg så den to gange i biografen og var meget tæt på at tage afsted efter den igen, da Bane formåede at udfordre Ledgers position som yndlingsskurk i en Batman-film.
Og nu må jeg jo så se, om The Avengers holder ved et andet gensyn, omend jeg er ganske sikker på det. Jeg er blevet større og større fan af Whedon på det seneste, og The Avengers var dælme underholdende.
#40022 Ispep 13 år siden
No harm done.
Var dog ikke selv skuffet, men heller ikke blæst bagover. Men Nolan havde også for meget at leve op til. Jeg fandt den dog stadig ganske ganske glimrende, modsat nogle af de øvrige sommertitler, der skuffede mig.
Den blev også en kende bedre ved gensyn for mig også, da man nu var bedre forberedt på, hvad Whedon ville og hvad han er go' til. Bestemt underholdende. Og humoristisk. Men som så ofte med marvels film, sætter de ikke varige spor i mig. Jeg håber, at vi slutningen på året også får årets bedste blockbuster.
#40023 Slettet Bruger [4095312732] 13 år siden
Og nu er det overstået - spillerne i top tre, bossen for arrangementet, nogle af kommentatorerne og alle i publikum danser til denne:
:D
#40024 Highland Park 13 år siden
#40025 Slettet Bruger [4095312732] 13 år siden
#40026 Thomsen 13 år siden
På nogle af togene, fx de små lokalbaner, er afskærmningen mellem førerkabine og passagerer så tynd, at man kan høre det hele. Lyden bliver ikke bearbejdet bagefter, men brugt som den er.
#40027 MOVIE1000 13 år siden
Med misuma der var tidligt sulten ;)
#40028 davenport 13 år siden
:)
#40029 davenport 13 år siden
#40030 Slettet Bruger [4095312732] 13 år siden