Gravatar

#40491 Thomsen 13 år siden

#90 - Har tilsyneladende formået at bruge alle tre forsøg til en bestemt eksamen (eller et bestemt modul, som det jo er hos os). Det er ikke, fordi jeg har forsøgt at aflevere noget og bare ikke er blevet færdig. Jeg har meldt mig til, som man skal allerede i starten af semesteret, på et eller andet tidspunkt i forløbet så prioriteret anderledes og åbenbart glemt at melde fra igen. Det er naturligvis min egen skyld. Med henblik på min baggrund synes jeg jo nok, at studiet burde være lidt mere large, men jeg har lige fået afslag på en dispensation til et fjerde forsøg. Det er vildt underligt, for alle andre steder er det mere eller mindre en formsag.

De foreslår så, at jeg skal søge igen næste sommer. Men næste sommer er planen, at jeg skal aflevere speciale, og det skal i følge studieordningen afleveres som det sidste. Jeg har ikke andre frie moduler, jeg kan tage. De få, jeg mangler, er bundet op på andre ting, som allerede ligger færdige i skuffen. Hvis jeg ikke får lov til at tage den eksamen, så a) mister jeg min revalidering, og b) har ikke point nok til at kunne tage slutlån = ingen penge.

Men hey, måske er det signalet til, at jeg skal få gjort noget mere ved radioarbejdet og få pitchet mit program til 24syv.

... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#40492 Muldgraver 13 år siden

Tak skal du have. Lyder vitterligt som et fjollet og usædvanligt afslag. Håber du finder ud af noget, og bonus du holder humøret og mulighederne oppe.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#40493 misuma 13 år siden

Jeg er kun 30 sider inde i "Robopocalypse" og er allerede fanget i et...jerngreb.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#40494 Scherlund 13 år siden

Thomsen (40491) skrev:
#90 - Har tilsyneladende formået at bruge alle tre forsøg til en bestemt eksamen (eller et bestemt modul, som det jo er hos os). Det er ikke, fordi jeg har forsøgt at aflevere noget og bare ikke er blevet færdig. Jeg har meldt mig til, som man skal allerede i starten af semesteret, på et eller andet tidspunkt i forløbet så prioriteret anderledes og åbenbart glemt at melde fra igen. Det er naturligvis min egen skyld. Med henblik på min baggrund synes jeg jo nok, at studiet burde være lidt mere large, men jeg har lige fået afslag på en dispensation til et fjerde forsøg. Det er vildt underligt, for alle andre steder er det mere eller mindre en formsag.

De foreslår så, at jeg skal søge igen næste sommer. Men næste sommer er planen, at jeg skal aflevere speciale, og det skal i følge studieordningen afleveres som det sidste. Jeg har ikke andre frie moduler, jeg kan tage. De få, jeg mangler, er bundet op på andre ting, som allerede ligger færdige i skuffen. Hvis jeg ikke får lov til at tage den eksamen, så a) mister jeg min revalidering, og b) har ikke point nok til at kunne tage slutlån = ingen penge.

Men hey, måske er det signalet til, at jeg skal få gjort noget mere ved radioarbejdet og få pitchet mit program til 24syv.

Lyder lidt sært at de ikke vil give dispensation. Det er vel stadig studienævnet der tager sådan en sag og selvom de vist har fået af vide at de skal være lidt mere strikse, så mindes jeg at så længe man kom med en god forklaring så var 4. forsøg ikke noget problem. Sådan var det i hvert fald på mit eget studie.

Det med revalidering kommer meget an på hvilken sagbehandler man har. I mit eget tilfælde fik jeg uden problemer lidt mere end et halvt år ekstra, da mit speciale trak ud. Hvis du kan få lavet en aftale med din sagsbehandler samt få lov til at tage faget igen til sommer og dermed få endnu et eksamensforsøg, så burde det kunne lade sig gøre. Så vidt jeg husker så er det rigtigt at specialet skal være det sidste man aflevere. Men derfor kan man jo sagtens tage et fag samtidig. Man skal bare op til (og bestå) den sidste eksamen før man afleverer. Snak med en studievejleder om det samt kontakt din sagsbehandler og hør hvordan de stiller sig i tilfælde af at dit speciale skrider rent tidsmæssigt.
Gravatar

#40495 Skeloboy 13 år siden

Det lyder sgu ret træls, Thomsen! Troede også at 4. forsøg var en formsag...

I morgen skal jeg kæmpe om at få billetter til Glastonbury Festival...det bliver fandeme epic, hvis jeg får fat i det!
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#40496 Steffan Rasmussen 13 år siden

Keder mig. Har vagt i Biffen, og det sidste sæt film passer sig selv. Nogen kvalificerede wordfeud spillere derude? Navnet er Steffan Rasmussen (Ja, jeg er virkelig så opfindsom).
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#40497 MMB 13 år siden

Quiz Battle er det nye sort. ;)
Gravatar

#40498 Steffan Rasmussen 13 år siden

Foeller (40497) skrev:
Quiz Battle er det nye sort. ;)

Kom frisk. Der er jeg også. SteffanRasmussen er navnet.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#40499 Steffan Rasmussen 13 år siden

Hmmm. Server error. Det er også de satans nordmænd.
Gravatar

#40500 wimmie 13 år siden

'Hard Rain' er da stadig en fantastisk film :p
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: