Pew - for en lang dag med jobsamtale, coaching og møde på Center for Kræft og Sundhed - Altsammen enormt spændende, men nu er jeg også helt færdig, så jobsamtalen i morgen må jeg forberede mens jeg drikke morgen kaffe :)
Sjovt som ting sommetider klumper sig sammen - Nu er der i mange måneder ikke sket en s*** og så denne uge har det bare være så hektisk hver dag fra morgen til sen aften - er livet ikke bare dejligt :)
Har siddet de sidste to timer og prøvet på at finde ud af hvorfor i hede hule h...... jeg ikke kunne komme på https-sider via min macbook, men godt via min iPad..
Læste mig frem til at det er et ret almindeligt problem med åbenbart en milliard forskellige løsninger. Men ingen hjalp her!
Jeg prøvede at genstarte min router, og så virkede det fint i et kort stykke tid. Nu har jeg genstartet den igen og prøvet at indstille tiden (da jeg fandt ud af at jeg ikke havde fået det gjort i går, da jeg installerede den nye router). Det er åbenbart noget med at ikke korrekte tids-indstillinger kan give problemer med certifikater i https. Så håber jeg bare, at det ikke kommer igen nu.
Jeg kan bare ikke forstå at det skulle virke på iPad men ikke macbook'en, men måske sådan nogle certifikater er enheds-bestemte? Waaaay over my nerd-level!
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Jeg har 12 feriedage tilbage i dette ferieår, men p.g.a. min barsel har jeg problemer med at få dem afholdt og jeg vil egentlig gerne flytte dem til næste år, da jeg jo ikke spare feriedage op mens jeg er på barsel.
Men det virker ikke til at det kan lade sig gøre, da jeg ikke længere er ansat i vikarfirmaet :/ På godt jysk møg træls, da jeg så skal "forkorte" min barsel og holde ferie i stedet :/
Jeg har 12 feriedage tilbage i dette ferieår, men p.g.a. min barsel har jeg problemer med at få dem afholdt og jeg vil egentlig gerne flytte dem til næste år, da jeg jo ikke spare feriedage op mens jeg er på barsel.
Men det virker ikke til at det kan lade sig gøre, da jeg ikke længere er ansat i vikarfirmaet :/ På godt jysk møg træls, da jeg så skal "forkorte" min barsel og holde ferie i stedet :/
Kan du ikke enten holde resten af din barsel bagefter eller få din ferie udbetalt?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Kan du ikke enten holde resten af din barsel bagefter eller få din ferie udbetalt?
Jeg ville egentlig ikke holde barsel til længere end 1.april, men hvis jeg skal holde ferien så skal jeg holde den fra midt marts eller også skal jeg skide på hvad jeg har "lovet" min potentielle kommende arbejdsgiver og holde ferie fra start april til midt april.
Jeg håber at jeg eventuelt vil kunne få dem udbetalt... Men det irritere mig jo at jeg ikke kan bruge dem næste år, når nu jeg ikke har optjent så meget ferie inden barsel.
Jeg ville egentlig ikke holde barsel til længere end 1.april, men hvis jeg skal holde ferien så skal jeg holde den fra midt marts eller også skal jeg skide på hvad jeg har "lovet" min potentielle kommende arbejdsgiver og holde ferie fra start april til midt april.
Jeg håber at jeg eventuelt vil kunne få dem udbetalt... Men det irritere mig jo at jeg ikke kan bruge dem næste år, når nu jeg ikke har optjent så meget ferie inden barsel.
Din arbejdsgiver vil nok hellere have at du holder ferien i forlængelse af din barsel end de vil udbetale dem :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Er lige kommet hjem fra en tur i sommerhus med et vennepar og deres to børn. Alt i alt hyggeligt, men manden har ligget på sofaen hele ugen og set Netflix, hvis han da ikke lige tog en lur... Og han gider ikke drikke øl eller noget. Det er bare total gammeldags. Konen skal lave alt! Der er vi måske nok lidt mere moderne. Det var en fin tur, men jeg havde ikke magtet et døgn mere!!!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Var et smut på DR i dag for at ordne nogle småting, bl.a. en hente flaske god cahmapgne som fryns fra produceren på det her tog-halløj. Fik snakket med folk på den gamle afdeling, lavet en aftale om at lave noget radio for en af dem på et tidspunkt og netværket en masse.
Lige nu er jeg på uni og har et manuskriptskrivningsfag med vores amerikanske underviser. Dagens fede overraskelse er, at han har arrangeret en Skype-session med Richard Dreyfuss til den sidste undervisningsgang, så vi er blevet bedt om at lave nogle spørgsmål.
I aften står den på stegt flæsk med persillesovs og rigelige mængder snaps på Bastholm sammen med en god ven.
Alt i alt tegner det til at blive en perfekt dag.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
#40821 Takfornu 13 år siden
Sjovt som ting sommetider klumper sig sammen - Nu er der i mange måneder ikke sket en s*** og så denne uge har det bare være så hektisk hver dag fra morgen til sen aften - er livet ikke bare dejligt :)
#40822 HonoDelLoce 13 år siden
Læste mig frem til at det er et ret almindeligt problem med åbenbart en milliard forskellige løsninger. Men ingen hjalp her!
Jeg prøvede at genstarte min router, og så virkede det fint i et kort stykke tid. Nu har jeg genstartet den igen og prøvet at indstille tiden (da jeg fandt ud af at jeg ikke havde fået det gjort i går, da jeg installerede den nye router). Det er åbenbart noget med at ikke korrekte tids-indstillinger kan give problemer med certifikater i https. Så håber jeg bare, at det ikke kommer igen nu.
Jeg kan bare ikke forstå at det skulle virke på iPad men ikke macbook'en, men måske sådan nogle certifikater er enheds-bestemte? Waaaay over my nerd-level!
#40823 MMB 13 år siden
#40824 wiseguy 13 år siden
#40825 tiany 13 år siden
Men det virker ikke til at det kan lade sig gøre, da jeg ikke længere er ansat i vikarfirmaet :/
På godt jysk møg træls, da jeg så skal "forkorte" min barsel og holde ferie i stedet :/
#40826 wimmie 13 år siden
#40827 tiany 13 år siden
#40828 wimmie 13 år siden
Din arbejdsgiver vil nok hellere have at du holder ferien i forlængelse af din barsel end de vil udbetale dem :)
#40829 davenport 13 år siden
Alt i alt hyggeligt, men manden har ligget på sofaen hele ugen og set Netflix, hvis han da ikke lige tog en lur... Og han gider ikke drikke øl eller noget.
Det er bare total gammeldags. Konen skal lave alt!
Der er vi måske nok lidt mere moderne. Det var en fin tur, men jeg havde ikke magtet et døgn mere!!!
#40830 Thomsen 13 år siden
Lige nu er jeg på uni og har et manuskriptskrivningsfag med vores amerikanske underviser. Dagens fede overraskelse er, at han har arrangeret en Skype-session med Richard Dreyfuss til den sidste undervisningsgang, så vi er blevet bedt om at lave nogle spørgsmål.
I aften står den på stegt flæsk med persillesovs og rigelige mængder snaps på Bastholm sammen med en god ven.
Alt i alt tegner det til at blive en perfekt dag.