Gravatar

#41031 davenport 13 år siden

Ja, men nogle gange er man nødt til noget, i forhold til at have lyst til noget :)
Men her er en film der demonstrerer hvor filosofien opstod:
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#41032 MOVIE1000 13 år siden

davenport (41031) skrev:
Ja, men nogle gange er man nødt til noget, i forhold til at have lyst til noget :)
Men her er en film der demonstrerer hvor filosofien opstod:

B ehøver jeg skam ikke at se, jeg var der :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#41033 tiany 13 år siden

Jeg har lige benyttet lille tøsens middagslur på at rydde op i klædeskabet. Jeg skulle egentlig bare finde en bluse til barnedåben, men jeg besluttede mig bare for at hive alt ud af skabet.

Så ud røg alt det tøj, som jeg i benægtelse har haft liggende i mit skab i årevis, men nu er jeg nået til den konklusion at når jeg alligevel har tabt mig nok til at kunne i det igen, så vil det være håbløst umoderne.
Så nu har jeg en helt sæk med tøj der bare skal ud :)

- og med hensyn til det med at tabe sig, så er vi her i huset blevet enige om at det fra nytår står på livstils/kostomlægning. Det at blive forældre motivere os til at nu skal der ske noget, det nytter ikke at man om få år ikke kan følge med tøsen pga. vægten.

Nu stener jeg lidt internet... normalvis går jeg ellers en tur med barnevognen her til middag, men det er mørkt og pisser ned, så hun sove i stedet for i liften på hendes værelse. Så må jeg se om det bliver bedre vejr i eftermiddag, så kan jeg trille en tur der.
Valar morghulis
Gravatar

#41034 HonoDelLoce 13 år siden

tiany (41033) skrev:
og med hensyn til det med at tabe sig, så er vi her i huset blevet enige om at det fra nytår står på livstils/kostomlægning. Det at blive forældre motivere os til at nu skal der ske noget, det nytter ikke at man om få år ikke kan følge med tøsen pga. vægten.

Men hvorfor først fra nytår?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#41035 tiany 13 år siden

HonoDelLoce (41034) skrev:
Men hvorfor først fra nytår?

Fordi, der er for meget stress på med alt mulig andet her op til jul (barnedåb, svigerfar der skal opereres, julefrokoster osv.) og jeg ved fra sidst vi forsøgte (hvor jeg tabte 10 kilo inden der gik ged i den) at højtiderne er umådelig svære og det har jeg ikke viljestyrke nok til på nuværende tidspunkt.

Men jeg er på et eller andet plan i gang, da jeg jo får en hel del motion med barnevognen og jeg har allerede tabt de kilo jeg tog på under graviditeten.
Valar morghulis
Gravatar

#41036 HonoDelLoce 13 år siden

Det var skam heller ikke sådan en løftet pegefinger, det var blot om der var en god grund :)

Personligt har jeg bare ikke så meget fidus til det der med "fra den og den dato", og så er det sådan set ligegyldigt om det er motion, diæt, kostomlægning, rygestop, alkohol-stop eller blot et løfte om at strikke mere :) Hvis man ved, man vil gøre det, så er det jo bare at gå i gang :)

I øvrigt kan det varmt anbefales at starte "blødt" ud. Start med f.eks. at tage enkelte af de usunde dele ud af kosten og byg så på derfra lige så stille. Tricket med at tømme køkkenet for alt usundt og så bare gå lige på og hårdt, det giver ofte bagslag.

På den måde er det også nemmere at komme i gang selvom der er masser af andre ting hængende over hovedet - for det er der s'gu altid :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#41037 tiany 13 år siden

HonoDelLoce (41036) skrev:
Det var skam heller ikke sådan en løftet pegefinger, det var blot om der var en god grund :)

Personligt har jeg bare ikke så meget fidus til det der med "fra den og den dato", og så er det sådan set ligegyldigt om det er motion, diæt, kostomlægning, rygestop, alkohol-stop eller blot et løfte om at strikke mere :) Hvis man ved, man vil gøre det, så er det jo bare at gå i gang :)

I øvrigt kan det varmt anbefales at starte "blødt" ud. Start med f.eks. at tage enkelte af de usunde dele ud af kosten og byg så på derfra lige så stille. Tricket med at tømme køkkenet for alt usundt og så bare gå lige på og hårdt, det giver ofte bagslag.

På den måde er det også nemmere at komme i gang selvom der er masser af andre ting hængende over hovedet - for det er der s'gu altid :)

Ja det bliver også en blød start... Ved godt det virker lidt fjollet med en dato, da man jo bare kan gøre det fra i dag. Men for mit vedkommende handler det også om at jeg skal afsætte lidt af min fokus på det og lige nu er alt fokus på tøsen og bare det at have fokus på vores ægteskab er en bi-ting (som min mand heldigvis husker mig på at afsætte tid til). Efter nytår er hun de måneder ældre og jeg har planer om at begynde nedtrapning af amning fra nytår, hvilket også giver mere mig-tid.

Men vi har heldigvis stadig et par af de gode vaner fra sidst, bl.a. små potioner. Bare det at dele kødpakkerne fra supermarkedet, så man ikke laver for meget og bliver fristet, er godt.
Fra nytår handler det ligeså meget om at undgå de nemme løsninger, som take-away og ikke at give efter for slik/chips trangen, hver gang.
Valar morghulis
Gravatar

#41038 Kiksmann 13 år siden

davenport (41029) skrev:
Et godt råd i den forbindelse: køb bogen FISH!,

Hey det er da dem der kyler rundt med fisk! Hvis dagen skal starte med at kaste en fisk efter konen, tror jeg min dag vil se noget anderledes ud end normalt........ det vil jeg prøve i morgen :D
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#41039 davenport 13 år siden

Præcis :)
Jeg har en 4-5 tøjfisk, som vi nogen gange kaster rundt med herhjemme, det eneste man må kaste med indenfor.
Jeg har brugt dem i undervisningssituationer, og folk tror først man er komplet idiot, indtil de fanger tanken, at det skal være sjovt at være her :)
Det er ok at lege :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#41040 Kiksmann 13 år siden

Havde de ikke engang et webcam hvor man kunne følge med? Har set deres film et par gange, og man må sige at de formår at skabe en stemning lige omkring der hvor de.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann

Skriv ny kommentar: