Gravatar

#42861 Thomsen 12 år siden

Forøvrigt: At spytte på nogen sidestilles med vold. Det blev fastslået ved højesteret i 2006, hvor en mand fik 20 dages fængsel, fordi han havde spyttet en bagerekspedient i hovedet (de 20 dage kom dog primært af, at han havde en gammel, betinget dom for vold stående).

Kilde: http://politiken.dk/indland/ECE150582/spyt-sidesti...
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#42862 MOVIE1000 12 år siden

the_paki_don (42853) skrev:
Har så oplevet racisme efter virkelig, virkelig lang tid siden.

I dag på arbejde er der en familiefar med to små børn på 5-6 år,
der gerne skulle til Aalborg. Køen, han står i, går langsomt, og han
er blevet fortalt af min kollega, at ekspeditionen vil tage tid.

Alligevel står han der og bliver så træt af det og går over til mig.
Han starter med at svine min kollega til og så går min tålmodighed ikke længere.
Jeg beder ham om at smutte ud til billetautomaterne og købe sin billet.

Han kalder mig for et sort svin, hvortil jeg svarer: "Ja, jeg er jo MEGA sort!".

Så siger han, at jeg ikke hører til her og jeg siger, at han hellere bør ringe til
børneforsorgen. Jeg forklarer ikke videre, hvorfor han bør gøre det, men det er,
fordi han tydeligvis ikke bør være far, når han er så lavt et menneske.

Han spytter mig så i ansigtet og går. Jeg følger efter ham og min leder går med.
Han går nonchalant ud med sine to børn, hvoraf sønnike græder og datter ikke
forstår meget af, hvad der foregår. Jeg vil gerne politianmelde ham, men vi må
åbenbart ikke stoppe ham. Så han går ud med sine to børn, jeg har spyt på ansigtet
og så er alt jo bare fint.

Politiet har ham på overvågningen og det er det. Der er et billede af en dansk far,
der valser stille og roligt ud af Hovedbanegården og mig, der skal følge loven og i
afmagt skal se på, hvordan et usselt menneske skal vise sine børn måden at opføre
sig på, hvis man ikke får sin vilje.

Hvad gør det godt for? Havde børnene ikke været der, ville jeg have reageret meget mere
voldsomt, men hvad nytter det? De bor jo med den mand?

Skulle jeg have statueret et eksempel med ham og sagt nej med arme og ben, så der måske
kunne komme fokus på, at folk i uniformer behandles som lort, fordi de udfører deres arbejde?

Selv politimanden var overrasket over at høre, at det var en mand med to små børn på slæb,
der kunne finde på at gøre sådan noget her...

Jeg har ikke fået nogen fyldestgørelse fra lovens side. Demokratiets bagside. Havde jeg handlet ved selvtægt, ville jeg nok få en større straf end ham...

Nu skal jeg anmelde det til politiet i morgen... Sikken et tidsspilde.

Holy shit, håber sgu at de finder ham, og håber at du har det okay, efter sådan en træls situation.

Jeg var selv ude og gå med hunden idag, da en eller anden nar fra en lejlighed vælger at smide sit cigaretskod lige ned, så den rammer min hund.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#42863 Kiksmann 12 år siden

#42853 - Føj for en oplevelse. Desværre er der bare folk som ikke tænker på andet end dem selv. Håber at hans børn stiller spørgsmål til hans pinlige opførsel mens andre hører på det, hvis han ellers kan blive flov.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#42864 Highland Park 12 år siden

For en times tid siden hørte jeg en DR2-speaker reklamere for næste mandags visning af "Soning" (sagt med engelsk udtale). Suk...

Thomas Newman brillerer:
[url=]"HBO's "The Newsroom" - Intro Sequence"[/url]
Jeg elsker hans brug af strygerne fra 0:57 af. Det lyder lidt som om, at han lader dem dekonstruere den indledende melodi.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#42865 elwood 12 år siden

TM Brillere... ALTID!

:)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#42866 gi-jones 12 år siden

Det er sgu i mine øjne en rigeligt lang intro. Jeg håber det bliver en af de serier, hvor de husker at lægge et chapterpoint ind lige efter introen :)

Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#42867 Slettet Bruger [2193683797] 12 år siden

#42857 Jeg skrev også lidt om det i bedøm alt tråden for noget tid siden, men man kan jo ikke følge med i alt og det er altid godt at få det gentaget.
Uanset om man kan lide serien eller ej, så er det et interessant projekt i og med at det kan være et forbillede for andre projekter der er i samme situation. Navnligt indiefilm eller serier som ikke blev afsluttet ordentligt etc.

Serien er i øvrigt, som du nævner, rigtig god. Den er meget ulig andre serier, ja faktisk kan jeg ikke komme i tanke om en serie der minder om den. Den er godt nok sat mere eller mindre i et teenagemiljø, ganske som de fleste CW serier, men er så tilsat film noir, velskrevne karakterer og rigtig god dialog. Nå ja og så har den et veltænkt og interessant plot.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#42868 Skeloboy 12 år siden

Er på vej til en Mariagerfjord Gymnasium i Hobro for at nørde igennem resten af ugen til Fastaval! Det er sgu fee' - brætspil og bajere hele weekenden...
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#42869 davenport 12 år siden

Får mig lige en Limfjords-porter til middagsmad..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#42870 Thomsen 12 år siden

Skal til "Gajol- og gardindag" på arbejdet. Konceptet er min egen opfindelse og består ikke af ret meget andet, end at vi skal have arbejdsdag i lokalerne og bl.a. have skåret persienner til og sat dem, samtidigt med at vi drikker os påskefjollede i Grøn Gajol. Jo, vi er skam voksne mænd...
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.

Skriv ny kommentar: