Førsteårseksamen afsluttet med et 12-tal. Så det er dejligt. Nu er der grillaften med klassen, i morgen skal jeg besøge mit gamle praktiksted og alt afhængig af hvornår jeg skal til at have vagter på mit nye job tager jeg sandsynligvis hjem et smut fredag.
Awesome! Tillykke!
Batsy (43763) skrev:
Har haft for knap en måned side haft lavet mediefags eksamens kort film, hvor jeg med mig selv og nogle andre lavede den ret roste hvertfald fra venner, og folk fra facebook. Så jeg tænkte på om jeg ikke kunne dele den til jer, og ja der er en del fejl i filmen i det tekniske især, og præstationerne er ikke noget "wow" faktor, men synes egentlig det blev en ret fin kort film.
Ps det mig som spiller faren, og min lillebror på fem der spiller sønnen.
Plottet lyder sådan her, på engelsk; A dad is failling to be the father the son needs him to be after the death of his mother. He works too much, and spends to little time on the young and fragile son.
Hvad synes i kære filmzer?
Fin lille kortfilm du der har sat sammen. Hvilket kamera bruger du? Har tit selv tænkt på at købe et, for at lave nogle små videoer, men er slet ikke inde i hvilke der er gode, det må bare ikke koste så voldsomt meget igen, bare billedet og lyden bliver gode.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Det er en ganske fin kortfilm, hvis styrke er det underspillede ... altså at historien udelukkende fortælles gennem billeder og uden dialog. Jeg kan godt lide den musik, der er brugt. Men det er da muligt at musikken fra 'The Grey' ville have virket ligeså godt.
#43763, godt skuldret, Batsy! Det er da en rigtig fin og stemningsfuld lille film, og du er bestemt heller ikke dårlig foran kameraet! Fed idé at holde filmen dialogfri og at lade billederne (som i øvrigt er ganske nydeligt redigeret sammen) og musikken fortælle historien.
Vi blev inspiret af samtlige kortfilm, som ikke havde dialog f.eks. en loft scene med en mand og knægt, og det lidt af en manipulerende film, for vi stod alle og tænke "pædofil". Det endte så med at at være en højst højst emotionel film og jeg fik squ en klump i halsen.. det værste at jeg ikke kan finde den lille perle af reklame film fra OBS.
BN (43772) skrev:
Det er en ganske fin kortfilm, hvis styrke er det underspillede ... altså at historien udelukkende fortælles gennem billeder og uden dialog. Jeg kan godt lide den musik, der er brugt. Men det er da muligt at musikken fra 'The Grey' ville have virket ligeså godt.
Ja jeg tænkte nok du ville kunne lide musikken! men ja endelig end der synes det samme :P
MOVIE1000 (43771) skrev:
Fin lille kortfilm du der har sat sammen. Hvilket kamera bruger du? Har tit selv tænkt på at købe et, for at lave nogle små videoer, men er slet ikke inde i hvilke der er gode, det må bare ikke koste så voldsomt meget igen, bare billedet og lyden bliver gode.
Årha, det var et lille kamera og for mig havde jeg squ godt have fået et bedre kamera men så igen pigerne satte os på plads. Dog igen havde mig og den anden, tænkt også at lave en kortfilm som hed "Quest for the cookie". De blev dog lidt gladere for min lidt mere "sødere" ide, det med faren og alt det halløj.
The Insider (43773) skrev:
#43763, godt skuldret, Batsy! Det er da en rigtig fin og stemningsfuld lille film, og du er bestemt heller ikke dårlig foran kameraet! Fed idé at holde filmen dialogfri og at lade billederne (som i øvrigt er ganske nydeligt redigeret sammen) og musikken fortælle historien.
Du siger bare til hvis du skal bruge mig til en kommende filmz film! Hvis du nu manglede en yngre Teenage Bruce Wayne, eller Kirk! Jeg kan have paryk på!
Men takker for de pæne ord, der hvertfald sket en stor forskel fra min useriøse kort film Benny banan og så til det her. Jeg er også sammen med 17 andre unge, godt igang i en kortfilms gruppe, hvor vi starte ud med en lidt ala satire af Harry potter, hvor vi gør grin med togets mur, hvor vi ender forskellige og latterlige steder. Vil evt måske smide slut produktet ud her, hvis i self var interesserede i hvordan det kommer til at gå!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Jeg vil meget gerne være med i en film, hvor Harry Potter skal parodieres! Jeg har selv skrevet en monolog på 120 sider om franchisens brister, som I kunne smække ind?
Jeg vil meget gerne være med i en film, hvor Harry Potter skal parodieres! Jeg har selv skrevet en monolog på 120 sider om franchisens brister, som I kunne smække ind?
Haha! Altid noget at vi kan få en kendis med!
Ah, kan desværre ikke garantere, at jeg kan få nogle af de kendte Harry Potter-skuespillere med på at svine deres egen franchise, men jeg vil gerne gøre et forsøg alene!
Ah, kan desværre ikke garantere, at jeg kan få nogle af de kendte Harry Potter-skuespillere med på at svine deres egen franchise, men jeg vil gerne gøre et forsøg alene!
Øv.. havde ellers skrevet et manus som lyder følgende
Snape (Alan rickman) går ind, og siger i normal stemme "Cant touch this" og begynder at danse med på sangen. Dumbledor (Michael Gambon) kommer ind i trekantede underbukser, som skal være røde og danse med Voldemort kommer ind og udråber "Nyaaaaaaaaaah", og er klædt ud som the nyan cat. Emma watson kommer ind og siger "Oh my god, yes" i den mest frækkeste måde end hvermand vil ønske sig Robert grint kommer ind og danser med, og udråber "IM A USEFULL FRIEND DAMN YOU!" Sirius black (Gary oldman) kommer ind og udføre en fed guitar solo som egentlig er en kost. Helene bonham carter kommer derefter ind og danser med. Hagrid kommer ind, og er for stor til skærmen, så man ser ikke hans ansigt, han danser kluntet med.
William Shatner, Ian Mckellen, Patrick Stewart kommer ind, og der er stilhed. William siger i al awesomenss "Hah, loosers". Ian Mckellen kigger på Michael Gambon "Im not even turned on my friend.." Patrick Stewart kigger på voldemort "Where is your nose?"
De forstætter Til slut kommer Harry, og danser med og så kommer Benedict cumberbatch med replikken " Dear God, what is it like in your funny little brains? It must be so boring".
The end.
Men du må vel bare lave en Eddie murphy, spille dem alle sammen!
Tak for lykønskningerne folks! Var på min gamle praktikplads i dag som planlagt. Til trods for at går aftens grillaften tog lidt tid at komme helt over (lidt for meget Morgan og cola) endte det med at være rigtig rart og fik diskuteret eksamen med min gamle vejleder.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#43771 MOVIE1000 12 år siden
Awesome! Tillykke!
#43772 BN 12 år siden
#43773 The Insider 12 år siden
#43774 Batsy 12 år siden
Ja jeg tænkte nok du ville kunne lide musikken! men ja endelig end der synes det samme :P
Årha, det var et lille kamera og for mig havde jeg squ godt have fået et bedre kamera men så igen pigerne satte os på plads. Dog igen havde mig og den anden, tænkt også at lave en kortfilm som hed "Quest for the cookie". De blev dog lidt gladere for min lidt mere "sødere" ide, det med faren og alt det halløj.
Du siger bare til hvis du skal bruge mig til en kommende filmz film! Hvis du nu manglede en yngre Teenage Bruce Wayne, eller Kirk! Jeg kan have paryk på!
Men takker for de pæne ord, der hvertfald sket en stor forskel fra min useriøse kort film Benny banan og så til det her. Jeg er også sammen med 17 andre unge, godt igang i en kortfilms gruppe, hvor vi starte ud med en lidt ala satire af Harry potter, hvor vi gør grin med togets mur, hvor vi ender forskellige og latterlige steder. Vil evt måske smide slut produktet ud her, hvis i self var interesserede i hvordan det kommer til at gå!
#43775 The Insider 12 år siden
#43776 Batsy 12 år siden
Haha! Altid noget at vi kan få en kendis med!
#43777 The Insider 12 år siden
#43778 Batsy 12 år siden
Øv.. havde ellers skrevet et manus som lyder følgende
Snape (Alan rickman) går ind, og siger i normal stemme "Cant touch this" og begynder at danse med på sangen.
Dumbledor (Michael Gambon) kommer ind i trekantede underbukser, som skal være røde og danse med
Voldemort kommer ind og udråber "Nyaaaaaaaaaah", og er klædt ud som the nyan cat.
Emma watson kommer ind og siger "Oh my god, yes" i den mest frækkeste måde end hvermand vil ønske sig
Robert grint kommer ind og danser med, og udråber "IM A USEFULL FRIEND DAMN YOU!"
Sirius black (Gary oldman) kommer ind og udføre en fed guitar solo som egentlig er en kost.
Helene bonham carter kommer derefter ind og danser med.
Hagrid kommer ind, og er for stor til skærmen, så man ser ikke hans ansigt, han danser kluntet med.
William Shatner, Ian Mckellen, Patrick Stewart kommer ind, og der er stilhed. William siger i al awesomenss "Hah, loosers".
Ian Mckellen kigger på Michael Gambon "Im not even turned on my friend.."
Patrick Stewart kigger på voldemort "Where is your nose?"
De forstætter
Til slut kommer Harry, og danser med og så kommer Benedict cumberbatch med replikken " Dear God, what is it like in your funny little brains? It must be so boring".
The end.
Men du må vel bare lave en Eddie murphy, spille dem alle sammen!
#43779 Batsy 12 år siden
#43780 Collateral 12 år siden