Gravatar

#43761 The Insider 12 år siden

#43758, congrats!!
War. War never changes.
Gravatar

#43762 Hr. Nielsen 12 år siden

Ja tillykke Mr. C.¨)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#43763 Batsy 12 år siden

Har haft for knap en måned side haft lavet mediefags eksamens kort film, hvor jeg med mig selv og nogle andre lavede den ret roste hvertfald fra venner, og folk fra facebook. Så jeg tænkte på om jeg ikke kunne dele den til jer, og ja der er en del fejl i filmen i det tekniske især, og præstationerne er ikke noget "wow" faktor, men synes egentlig det blev en ret fin kort film.

Ps det mig som spiller faren, og min lillebror på fem der spiller sønnen.

Plottet lyder sådan her, på engelsk; A dad is failling to be the father the son needs him to be after the death of his mother. He works too much, and spends to little time on the young and fragile son.

Hvad synes i kære filmzer?
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#43764 MMB 12 år siden

Den er faktisk rigtig god, Batsy! :) Der er selvfølgelig nogle ret spøjse kameravinkler osv., men overordnet set kan du godt være stolt af produktet. Ganske fin og minimalistisk kortfilm. :)

P.S. Intouchables soundtracket passer også godt ind.
Gravatar

#43765 Ispep 12 år siden

Synes også det var en fin film, Batsy. Synes helt klart du skal undgå de store armbevægelser som tidligere. Og det gør du fint her. I har filmet filmen godt, og musikken passer vel til den sentimentale historie :0
Gravatar

#43766 Skeloboy 12 år siden

#43763 - den er ganske fin! Dog ville jeg ikke kunne regne ud, at moderen var død(men hvorfor hun ikke er der, er måske også mindre vigtig).

Fin valg af musik også. Eneste rigtige kritikpunkt er filmens udseende. Den er optaget på DV-camera, ik? Det kan jeg ikke fordrage :)

Men historie og alt det andet, det var godt.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#43767 Batsy 12 år siden

Jeg takker jer begge!, ja det var nogle mærkelige kameravinkler pigerne kom på under i det hele haha. Vi var 2 drenge mod 4 piger... :P

Skeloboy (43766) skrev:
Dog ville jeg ikke kunne regne ud, at moderen var død(men hvorfor hun ikke er der, er måske også mindre vigtig).

Jov ser du, hvis vi havde fået mere tid, så havde vi tænkt os at lave et billede af moderen, i form af Alberte (en af vores gruppes piger) mig og flosi. Tror at vi kunne have gjort meget mere ud af det, hvis vi havde fået mere tid. Jeg har jo haft den tendens at skabe en lille bagrunds historie, til faren jeg spillede, og det var at moren var tragisk blevet dræbt under en bil ulykke, hvor faren simpelthen ikke kan komme videre fra uheldet. Så vi så ham i en dobbelt seng, hvor den ene del var tom og havde ønsket vi kunne have givet faren mere screen time.
Så vi kunne se hvorfor han var den svigtende far han nu var, altså sådan er det normalt man vil altid have mere tid til en film, og gøre andre og ændre tingene. Det her var dog slut produktet, og musikken for mig var ikke mit første valg, havde hellere have haft det her i baggrunden.- Især fra 0:41 hvor klaveret går ind, og så man ser mig åbne øjnene. Efterfulgt af kontor scenen, og så man spoler frem til 3:17, og bruger den del til hvor jeg ser tegningen.

Men mange tak igen for de pæne ord, og feedback!

Gravatar

#43768 Skeloboy 12 år siden

#43767 - men det gør egentlig ikke så meget. Det er tydeligt, at der ingen mor er. Og om det er fordi de er skilt eller hun er død, det er underordnet for at forstå det følelsesmæssige aspekt.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#43769 Batsy 12 år siden

Skeloboy (43768) skrev:
#43767 - men det gør egentlig ikke så meget. Det er tydeligt, at der ingen mor er. Og om det er fordi de er skilt eller hun er død, det er underordnet for at forstå det følelsesmæssige aspekt.

Du har helt ret! :)

Gravatar

#43770 NightHawk 12 år siden

Collateral (43758) skrev:
Førsteårseksamen afsluttet med et 12-tal. Så det er dejligt. Nu er der grillaften med klassen, i morgen skal jeg besøge mit gamle praktiksted og alt afhængig af hvornår jeg skal til at have vagter på mit nye job tager jeg sandsynligvis hjem et smut fredag.

Stort tillykke! :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

Skriv ny kommentar: