Gravatar

#44611 davenport 12 år siden

Gratz :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#44612 tiany 12 år siden

Har en lille pige, der har feber og er monstersnottet... Heldigvis gik hun omkuld med det samme hun ramte hovedpuden.
Valar morghulis
Gravatar

#44613 davenport 12 år siden

Der er noget i luften for tiden. Det lader til at tage et døgn, så er det brændt væk.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#44614 HonoDelLoce 12 år siden

Wangsgaard (44610) skrev:
Banken har godkendt køb af ny bil og ny lejlighed! Går en spændende og meget stresset tid i møde :)

Ja, det er utroligt, så villige de er til at snakke lån, når man har (udsigt til) en fast, god løn :)

En bank står sin virkelige prøve (set fra kundens synsvinkel), den dag, man skal til at få noget til at køre bedst muligt rundt på mindre midler end førhen :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#44615 DarkLight 12 år siden

Synes det eneste banker ser på er rådighedsbeløb, som helst skal være himmelhøj.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#44616 HonoDelLoce 12 år siden

DarkLight (44615) skrev:
Synes det eneste banker ser på er rådighedsbeløb, som helst skal være himmelhøj.

Ofte er det vel også netop sådan :) Men det er dog især i de større banker, hvor regler skal følges så striks, at det oftest er et computerprogram, der regner for de ansatte.

Jeg skiftede bank, da jeg købte hus. Jeg havde Danske Bank før, og da jeg sendte lønsedler og salgsopstilling ind, sendte jeg samtidigt et følgebrev, hvor jeg beskrev, at min løn de foregående to måneder havde været lavere end normalt, fordi jeg havde haft nogle sygeuger på grund af en operation. Samtidigt havde jeg netop fået en lønforhøjelse, som havde af betragtelig indflydelse på min økonomi. Den figurerede dog ikke på lønsedlerne endnu, da den netop var trådt i kraft få dage forinden.

Svaret jeg fik bar tydeligt præg af, at det følgebrev ikke så meget som var blevet skelet til. BUM! "Du mangler 1285kr i rådighedsbeløb. Desværre". Svaret kom i øvrigt først tre uger efter, jeg havde sendt dem oplysningerne.

Så ringede jeg til mine forældres bank (som var en lokalbank), forklarede dem sagen, blev inviteret på en kop kaffe dagen efter. Efter 10 minutter (ti minutter!!!) var vi enige om, at det så meget fornuftigt ud og det kunne sagtens lade sig gøre. En uge senere var alt papirarbejde (både med bankskifte, lån og huskøb) i orden og halvanden måned senere flyttede jeg ind :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#44617 tiany 12 år siden

HonoDelLoce (44616) skrev:
Ofte er det vel også netop sådan :) Men det er dog især i de større banker, hvor regler skal følges så striks, at det oftest er et computerprogram, der regner for de ansatte.

Jeg skiftede bank, da jeg købte hus. Jeg havde Danske Bank før, og da jeg sendte lønsedler og salgsopstilling ind, sendte jeg samtidigt et følgebrev, hvor jeg beskrev, at min løn de foregående to måneder havde været lavere end normalt, fordi jeg havde haft nogle sygeuger på grund af en operation. Samtidigt havde jeg netop fået en lønforhøjelse, som havde af betragtelig indflydelse på min økonomi. Den figurerede dog ikke på lønsedlerne endnu, da den netop var trådt i kraft få dage forinden.

Svaret jeg fik bar tydeligt præg af, at det følgebrev ikke så meget som var blevet skelet til. BUM! "Du mangler 1285kr i rådighedsbeløb. Desværre". Svaret kom i øvrigt først tre uger efter, jeg havde sendt dem oplysningerne.

Så ringede jeg til mine forældres bank (som var en lokalbank), forklarede dem sagen, blev inviteret på en kop kaffe dagen efter. Efter 10 minutter (ti minutter!!!) var vi enige om, at det så meget fornuftigt ud og det kunne sagtens lade sig gøre. En uge senere var alt papirarbejde (både med bankskifte, lån og huskøb) i orden og halvanden måned senere flyttede jeg ind :)

Den bank vi havde inden vi købte hus, ville låne os lige knap 800.000kr
De havde lavet et helt vanvittig budget, med en masse udgifter vi ikke har/havde, men lige meget hvor længevi prøvede at forklare dem at vi f.eks. Ikke skulle bruge 2000kr i mdr på internet/mobil (da min mand får det hele betalt og jeg max bruger for 75-100kr i mdr), så ville de ikke rykke sig.

Vi gik tilmin mands gamle bank (arbejdernes landsbank) og her fik uden problemer et lån på det dobbelte og med et mere fornuftigt budget. Vi har aldrig haft problemer, med at få det til at løbe rundt, selv da jeg var arbejdsløs.
Valar morghulis
Gravatar

#44618 HonoDelLoce 12 år siden

Det er igen det her med, at mange banker har et fastlagt skema, hvor de bare krydser af i. Så har et regneark f.eks. fortalt dem, at 2 voksne plus et barn (right? ;) ) bruger for 2000kr om måneden på internet og mobil i gennemsnit, og så kan der ikke rokkes ved den opfattelse.

En af mine venner og hans kone kan ikke få lov at låne penge til at købe et nyt hus. Det kuriøse er, at de (i runde tal) regner med at sælge deres nuværende for 950'000 og regner med at få accepteret et bud på 800'000 for det nye.

Det vil altså sige, at de faktisk nedbringer deres gæld med 150'000kr. Og de klarer sig fint økonomisk nu.

Men en computer har fortalt deres "rådgiver", at med den alder, de har, så må det forventes, at de snart får et barn mere (WTF????) og de har faktisk slet ikke råd til at leve nu. Det er nærmest et under, at de ikke er døde af sult og kulde.......
Gravatar

#44619 Wangsgaard 12 år siden

Vi har taget lånet i min bank som er arbejdernes landsbank og jeg har selv lagt et budget over vores udgifter som de har brugt. Hverken min kæreste eller jeg kan lægge tre måneders lønseddel men det var de ligeglade med så længe de bare så vores job kontrakter så var det fint.
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#44620 gi-jones 12 år siden

Tjae. Jeg havde det modsatte problem. Alle de banker vi var i, mente bare at vi kunne låne lås. 3 millioner - intet problem! Det ville i min optik have været fuldstændigt uansvarligt, for vi er overhovedet ikke specielt rige, og min kæreste er stadig i en lidt usikker jobsituation med at få en phd.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: