Silmarillion er utrolig tung at komme igennem. Har ikke læst den på engelsk, da den var hård nok på dansk as it was. Men LotR læser jeg kun på engelsk. Det giver et meget bedre og mere nuanceret flow i historien.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Eftersom jeg er 150 sider inde i J.R.R tolkiens "Children of Hurin"
Kom jeg i den gode tanke at måske skulle jeg bestille nogle flere bøger, her tænker jeg self Ringens herre på engelsk og hobbitten. Dog vil jeg gerne spørge om i kunne anbefale de andre bøger som The Similarion osv?
I skal endelig ikke tænke på sværhedsgraden, elsker at finde ord jeg ikke ved hvad betyder og læse gammelt engelsk fra 50'erne. Kan bare ikke få nok af universet!?
Jeg læste Silmarillion på dansk, og det er måske derfor, jeg ikke havde svært ved at komme igennem den. Jeg havde læst mange advarsler om den på forhånd, men jeg slugte den råt sidste sommer. Den er intet mindre end fantastisk. Den gav mig et nyt perspektiv på Tolkiens univers, og jeg kan kun anbefale den. Det kan være, den vil kede dig bravt, uanset valgt sprog, men jeg synes, den er lige så spændende og interessant som Ringenes Herre.
Har i læst Children of Hurin? Kan være The Similarion og den er i samme bås eller er jeg forkert på den? For synes Children of Hurin har en masse god handling men den er også relativt kort på de 300 sider tror jeg.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Har i læst Children of Hurin? Kan være The Similarion og den er i samme bås eller er jeg forkert på den? For synes Children of Hurin har en masse god handling men den er også relativt kort på de 300 sider tror jeg.
Det har jeg ikke, men Silmarillion er jo ikke én historie. Det er hele Middle Earths historie med fokus på alt det vigtige fra allerførste sekund og op til ringkrigen.
Det har jeg ikke, men Silmarillion er jo ikke én historie. Det er hele Middle Earths historie med fokus på alt det vigtige fra allerførste sekund og op til ringkrigen.
Ah okay, en historie bog more or less kan man måske sige?
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Ja! Hvis du forestiller dig, at Ringenes Herre er beretningen om den sidste, store krig i Middle Earths historie, dramatiseret med reportageelementer og episke krigsberetninger, er Silmarillion en mere tør historiebog. Ringkrigen fylder vist fem ud af cirka 300 sider, så du skal forestille dig, at du kommer til at læse en masse fortællinger i kort form, der samlet forklarer dig, hvorfor Sauron smedede sine ringe og med dem sendte Middle Earth ud i den sidste store krig. Det er en fantastisk bog!
#45671 davenport 11 år siden
Men LotR læser jeg kun på engelsk. Det giver et meget bedre og mere nuanceret flow i historien.
#45672 Kochie 11 år siden
Jeg læste Silmarillion på dansk, og det er måske derfor, jeg ikke havde svært ved at komme igennem den. Jeg havde læst mange advarsler om den på forhånd, men jeg slugte den råt sidste sommer. Den er intet mindre end fantastisk. Den gav mig et nyt perspektiv på Tolkiens univers, og jeg kan kun anbefale den. Det kan være, den vil kede dig bravt, uanset valgt sprog, men jeg synes, den er lige så spændende og interessant som Ringenes Herre.
#45673 davenport 11 år siden
#45674 Batsy 11 år siden
#45675 Kochie 11 år siden
#45676 tiany 11 år siden
Nu skal vi lige have ny tv-bord i næste uge og så skal akvariet købes.... Glæder mig.
#45677 wimmie 11 år siden
Jeg boede på Stratosphere Hotel i Vegas mens de optog Domino dér..... bonusinfo ;)
#45678 Driver 11 år siden
Jeg skulle til prøveeksamen på Uni, men mit tog, valgte at strejke.
#45679 Batsy 11 år siden
#45680 Kochie 11 år siden
Ja! Hvis du forestiller dig, at Ringenes Herre er beretningen om den sidste, store krig i Middle Earths historie, dramatiseret med reportageelementer og episke krigsberetninger, er Silmarillion en mere tør historiebog. Ringkrigen fylder vist fem ud af cirka 300 sider, så du skal forestille dig, at du kommer til at læse en masse fortællinger i kort form, der samlet forklarer dig, hvorfor Sauron smedede sine ringe og med dem sendte Middle Earth ud i den sidste store krig. Det er en fantastisk bog!