Gravatar

#45751 Kruse 11 år siden

Variety melder den. De har trods alt en vis troværdighed inden for det felt.

http://variety.com/2014/film/news/wsj-report-phili...

Fuck, hvor er det trist! :(

En af mine favoritskuespillere, som altid var garant for fremragende skuespil. Hvis Philip Seymour Hoffman var på rollelisten, så fangede det altid min opmærksomhed.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#45752 wimmie 11 år siden

Samme her :(
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#45753 elwood 11 år siden

Kongen af bi-rollerne efter min mening, han fik så meget ud af selv de mindste karaktere.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#45754 Kruse 11 år siden

Han har åbenbart haft problemer med stofmisbrug, og blev ifølge New York Post fundet i et badeværelse med en nål i armen. Jeg anede ikke engang at han havde disse problemer.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#45755 HonoDelLoce 11 år siden

Sidder og brainstormer ideer til artikler, hvor emnet skal være Uddannelse.

Kreative indspark, især på sjove og skæve vinkler, modtages med kyshånd! :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#45756 MOVIE1000 11 år siden

HonoDelLoce (45755) skrev:
Sidder og brainstormer ideer til artikler, hvor emnet skal være Uddannelse.

Kreative indspark, især på sjove og skæve vinkler, modtages med kyshånd! :)

Der er mange muligheder, personligt, undrer jeg mig over UU-vejledere, føler aldrig de har guidet mig eller hjulpet mig som de burde, eksempler (har haft 4 vejledere), mine forældre måtte selv finde ud af hvordan jeg kunne komme i praktik, fordi vejlederen ikke lige vidste om jeg kunne komme i praktik på TV2syd. Mit første møde med min 2. vejleder, hun sender mig til skolepsykolog, fordi jeg ikke vidste hvad jeg ville efter 9. klasse og virkede genert på min første skoledag, snakkede ikke med vejlederen før starten af 10. klasse, hvor vejlederen konkluderede at nu kunne vi tale om min fremtid, og jeg så kun skolepsykologen en gang og det var en præsentation. Der er mange lange eksempler, men føler bare ikke at der har været nogen vejledning eller hjælp at hente her i Esbjerg kommune. De var på rette spor og kunne hjælpe mig uden problemer hvis jeg havde valgt at starte på et gymnasium. Mener at vi startede i 7. med at gå til UU-vejledere, i dag er jeg 21 og sidder stadig inde i det system og bliver kastet frem og tilbage, føler mig lidt som den varme kartoffel.

En anden ting jeg undrer mig over er SU, mange studerende klager over SU ( den er for lav), næsten ligeså mange bruger penge på dyrt tøj, den nyeste smartphone, computer, fest ude i byen sprut og øl. I 1½ år modtog jeg ikke en øre, først nu er jeg startet på kontant hjælp takket være den nye lov, da jeg går på et STU forløb. STU var tidligere ikke SU berettiget, man måtte bruge penge fra egen formue/arv, selvom jeg bor i egen lejlighed. Jeg har ikke brokket mig en eneste gang, derfor irriterer det mig at dem der får SU brokker sig, jeg kan forstå det hvis personen bor ude, men så mange med SU bor vel heller ikke ude eller gør de, det har jeg ikke styr på?

Håber du kan bruge de emne :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#45757 Driver 11 år siden

Der er da bestemt mange af dem, der er på SU, som bor ude. Hvornår har du fået indtrykket af, at andet skulle være tilfældet? Og man får jo også mere SU som udeboende. Dog er der jo også familier, hvor de hjemmeboende børns SU er med til at finansiere deres samlede økonomi og hvor man bestemt ikke kan tillade sig at kalde deres SU for cafépenge, hvilket var hvad regeringen kaldte hjemme-SU'en sidst, en nedskæring af SU'en var oppe til overvejelse.

Desuden takseres mange videregående uddannelser til at svare til 36 timers arbejdsuger (hjemmeopgaver osv. inkluderet) præcis ligesom almindelige jobs, og set i det perspektiv, så er SU'en lav. Når det så er sagt, så kan vi også være glade for, at vi overhovedet får SU her i Danmark.
Men der er vitterligt folk, der sidder stramt i det og har svært ved at få hverdagen til at hænge sammen alene via SU. Bild dig endelig ikke andet ind.

Personligt er jeg selv utrolig glad for, at jeg tog en studiepause efter gymnasiet, hvor jeg arbejdede i 2-3 år, for det har givet mig en solid økonomisk rygstøtte så hverdagen, for mit vedkommende, sagtens kan hænge sammen, og jeg stadig kan nyde en bytur m.m. nu og da. Og så er der andre har været nødsaget til at tage studielån osv. for at kunne klare sig. Det kan da umuligt være særlig fedt.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#45758 MOVIE1000 11 år siden

Driver (45757) skrev:

Der er da bestemt mange af dem, der er på SU, som bor ude. Hvornår har du fået indtrykket af, at andet skulle være tilfældet?.

Kender faktisk ikke nogen, der er udeboende i min omkreds, som får SU. Så troede egentlig bare at det var sådan generelt i det meste af DK. Dog ved jeg så også at mange søger lejligheder, problemet der er så bare, at de er for dyre i leje hvis man får SU. Ved mig, købte mine forældre en ejerlejlighed, for så kunne de sætte lejen ned til det laveste i måneden, + som investering, da hele bygningen er ved at blive renoveret.

Men at sætte SUèn op, hvor kommer pengene fra?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#45759 Driver 11 år siden

Hvad lever de så på, hvis de ikke får SU? Alle jeg kender, der studerer, de er på SU og udeboende. Går dine bekendte ikke på SU-berettigede uddannelser? Der er jo uddannelser, som ikke er statsstøttede. Det er fint, at dine forældre havde råd til at købe dig en lejlighed, men sådan er det jo desværre ikke for alle og derfor er der nogle som jeg godt kan forstå klager over SU'en og over svimlende dyre pensumbøger m.m.. Jeg kender ikke selv nogen, der klager, så jeg kan ikke personligt sætte mig ind i det, men jeg har da læst om dem og det drejer sig ofte om unge med børn eller andre forsørgerpligter.

Sætte SU'en op? Altså der var bl.a. snak om, at den SU som de hjemmeboende fik, de såkaldte cafépenge, i stedet kunne bruges på en højere SU til de udeboende. Men der er det igen, at man glemmer, at det ikke for alle er cafépenge. I særdeleshed findes der jo desværre indvandrerfamilier, hvoraf forældrene ikke har interesse i at lære det danske sprog og være en del af arbejdsmarkedet, men i stedet tærer på deres børns SU. Blot for at give et eksempel på problematikken ved at sløjfe SU'en til hjemmeboende.

Det helt gennemført tossede ved det, var at Antorini & co. ville have flere i uddannelse, men samtidig skære ned på deres SU. Ydermere ville selvsamme Antorini sløjfe den bonus som firmaer får ved at tage unge ind som lærlinge. Dette medførte, at disse firmaer i så fald slet ikke havde råd til at tage disse unge ind og dermed stod mange unge tømrer, mekanikere osv. uden en læreplads.

Jeg har altid undret mig over, at de tror, de kan få flere i uddannelse ved at skære ned på uddannelsesstøtten, men det er vist gået op for dem, at sådan fungerer det ikke.

Jeg synes generelt, at snakken er svær når det kommer til Antorini, for det var også hende, der ville ændre på folkeskolereformer til trods for, at studier viser, at Finlands model er den bedste i verden. I stedet ville hun lade sig inspirere af tyskerne og give børnene længere skoledage - Længere end dem, de havde indtil da og markant længere end dem, de har i Finland.

En sådan strategi harmonerer ikke med, at man vil have unge hurtigt i uddannelse. De bliver om noget endnu mere trætte af skolebænken jo længere, de hver dag skal sidde på den. Det er i hvert fald mit syn på det.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#45760 Driver 11 år siden

Vil lige tilføje, at det var Morten Østergaard, der stod i spidser for regeringens nye reform om nedskæring af SU'en. Alle hjemmeboende på SU ville opleve en nedskæring af SU'en, men alt efter forældrenes indtægt ville den være højere/lavere end andres. Derudover skulle de SU-berettigede år skæres ned fra seks til fire år.

Enhedslisten var som eneste parti imod den nye reform og som de sagde, var det at få de unge i uddannelse i samfundets interesse og en nedskæring ville ikke hjælpe på dette, tværtimod.

Skriv ny kommentar: